• Svar på tråden Vasa - Kristinestad 9
  • aina xenia

    Ije har vi in 5-åring som ha gjort hyss jär för in stånd sedan,sellan on jär tåli. Maatin va färdi så gubben ropa åt on fleir ggr att kom o ät, fick int na svar så an gick upp på vindin o tå ha hon klippt in ngr hål i stora syrranas ett lakan för att on sku få ut arman på sin "kläning"

  • annamanna

    merix: ahaaaa, så din gubbe är likadan som min gubbe då.. löns inte att härja, man får göra det varje dag 10000000 gånger då.. Så istället brukar jag samla på hög nån dag, be honom kolla igenom den och lägga där dom ska vara, annars åker dom i pannan! man måste vara hår när man är ensam kvinna i detta hus...

  • Karina 80

    Go´kväll!!

    Attans också!! Varför måste man sota för att man en vecka inte gjort så mycket hemma!!?? Förra veckan var vi som sagt inte mycket hemma och var vi hemma så sov vi! Men det fick vi ta igen idag...som jag skrev så rotade jag fram vårt grönsaksland imorse som låg där snällt och gömde sej under massor med ogräs!! Sedan for jag och cyklade 67km med systers sambo och tog rekordtid. Han cyklar mycket snabbare än min pappa och jag ville ju inte släppa honom utan hakade på för att se hur jag orkade. Vi tog rundan på 2:50h!! Hel nöjd!!

    Hemma åt vi lite och sedan var vi tvugna att gå ut och rota fram vårt potatisland som också lyckats gömma sej i ogräset!!! Med en trött mamma och en son som sovit enbart 30min. på dagen, så var det en utmaning. Men vi blev klara. Sedan avnjöt vi en kall cider i kvällssolen ute på terassen innan vi alla gick in och tog en dusch. Nu sitter man här hel slut och bara stirrar...Anton somnade nästan innan han hunnit krypa ner i sängen! Stackarn!

  • iolanthe

    Karina 80,

    Oj, det var en imponerande tid. Min runda på 39 km tar ungefär 1:50, betydligt långsammare alltså. I och för sig så kan jag ju skylla på att det bromsas upp lite av ett jag kör några km i stadstrafik också och måste bromsa och stanna vid trafikljus nu som då. Fast det är nog mest en undanflykt för att jag inte orkar trampa på hårdare .

  • foxie80

    annamanna: jag har haft några "köpes" annonser på findit.fi och det har funkat jättebra, fick många svar.

Svar på tråden Vasa - Kristinestad 9