• Svar på tråden Vasa - Kristinestad 9
  • Karina 80

    Go´morgon på er!

    Fy, igår kväll fick jag sota för min hektiska dag!! När jag skulle gå och sova märkte jag att min puls var jätte hög och att hjärtat liksom "hoppade till" ett extra slag ibland. Jag blev i panik och kunde inte ligga och känna på det, så jag steg upp. Sedan ringde vi systers sambo som är sjuksöktare med massor av erfarenheter. Han klassade nog det till överansträngd och att jag bara skulle ta det lugnt och vila. Till sist gick det om och idag känner jag inget, men äckligt var det!!
    Jag har biljud på hjärtat och för några år sedan blev jag grundligt undersökt (EKG o. ultraljud osv.) eftersom de trodde jag hade nån hjärtmuskelinflammation, men det visade inget. Läkaren sa då att det är vanligt med ett sånt extra slag på hjärtat, men det är lebbigt. Så nu ska jag nog ta några dagars vila och inte göra nåt extra!!

    Tror vi ska gå ut en sväng på gården och leka nu!

    Ha en bra dag!

  • Pyzzlan

    Karina, Jag får samma symtom när jag stressar, extraslag på hjärtat. Det är obehagligt men inte farligt så lär dig bara lyssna på din kropp när den säger att du skall dra i handbromsen och sakta ner på tempot (det är lättare sagt än gjort - jag vet!). Ibland är hjärtat bara smartare än hjärnan

  • Karina 80

    MissG & Pyzzlan: Jo, så är det. Man blir bara så orolig när det är nåt med hjärtat! Men nu har jag vilat 1h på samma gång som Anton sov. Har 2½ vecka kvar av semestern och nu ska jag försöka slappna av riktigt. Tror nog det var gårdagens hårda tempo po cykeln som var värst dock + allt ogräcplockande.

  • annamanna

    foxie80: låter ju bra ska lägga ut soffan där oxå tror jag...

  • annamanna

    nu har jag fått en reklamskylt fixad till Lappfjärdsdagen Ska även ha lite mer grejor... skönt att ha det undan
    Borde få en skylt fixad till vägen oxå, men kan inte sätta ut den förrän affären är öppen igen. Fick många bra tips av skylttillverkaren idag

  • Lolita82

    ... när börjar skolorna? halder på å bokar en resa å minns int när skolan börjar...

  • annamanna

    foxie: barnvagnar,sittkärror, bilstolar,regnskydd,dopkläder..kan ge adressen till hemsidan i din inbox

  • estevezz

    usch. ere naen som veit va demde små skråttan som bara e in ½cm lang å e svart me ett grått band tvässövä ryggen heitär. E knakar tå man stiger på dem.. Dem e ganska kvick ti fa övä golve.
    Nain som veit va ja menar?

Svar på tråden Vasa - Kristinestad 9