• esteve­zz
    Äldre 20 May 19:46
    76179 visningar
    2444 svar
    2444
    76179

    Vasa - Kristinestad 9

    Gamla tråden tog slut.. här e nya!

    Vi som är med o diskuterar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28110340.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-20 19:54
    ny medlemstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31544141.html

  • Svar på tråden Vasa - Kristinestad 9
  • Äldre 23 Jul 19:19

    Nej, det har inte varit nån parkträff på flera veckor. Kanske vi återupptar det först i höst, alla verkar ha ganska fullt upp nu då det är sommar och semester.

  • annama­nna
    Äldre 23 Jul 19:34

    och den dåliga dagen fortsätter.. Nu äntligen sover han, med 39,7 grader feber han protesterade inte alls fast jag la in en supp istället för Pamol F:en. Sa bara; mamma,ta bort blöjon.

  • esteve­zz
    Äldre 23 Jul 19:42

    ajaj annamanna hoppas de ger sig!

    lindi- nu finns en hel bild i galleriet.
    Gubbens nya tat blev å jättefin. Bilder på pojkarna då di va 8 mån. An e ju jättedukti Antti. Men att an orkar prat! Munnen gick på an i ett från 10 ti 4 .

  • Struti­n
    Äldre 23 Jul 20:01

    estevezz: Åååå!! Jag vill åxå haa!! Har planera både jag å A att vi ska tatuer int Aarons namn...men e har alrdi blivi ti nåå!!Men vi ska nog! Blev inspirerad av bilderna som din man har tatuera...blev di fina?? Sko kanske va en kul idé!

    Här ere så kaos...i huset åtminståne...ja orkar ingenting!!!Aaron tar upp all min tid...å då han sover så måst ja vil för att ork! Men ja mår int lika dåligt som ja gjord me Aaron i magen...å ja hoppas att e int blir värre...dåligt måst ja ibland...men int så falit! Imårån blir de tupperware här...sko int ha tid..men då Milton-voffen va å bet sönder en bekants tupperware barnsked, så då bestämd ja en tid! Som tur så har di åxå en flatt så di fösto!

    Nu har en till här i tråden fått barn!!! ;) Men hon får berätta själv va de blev å allt sånt!!! Men ja e så glad för deras skull!!

  • esteve­zz
    Äldre 23 Jul 20:30

    ha lagt in en bild på gubbens å för an blev bara så fiin! vassego

  • Lolann­a
    Äldre 23 Jul 22:03

    Ush va många som varit/är sjuka nu Vi har också haft en släng med flunssa här men Lucas hade bara feber i 2 dar så det va ju tur.
    Va rädd att han sku få vattkoppor också då de haft det hos reservdagmamman men ännu ha han inte fått nå *håller tummarna* för att vi slipper det.

    Potträningen har nog lämnat för oss. Förösker sätta honom där när vi kommer på det men int blir det till nå. En eller två gånger tror jag han pissat där. Nåja, vi tar det nästa sommar då.

    Sovandet börjar gå bättre nu - somnar på max 30 minuter o är mycket lugnare. Försöker klättra ur sängen kanske 2ggr efter att vi lagt honom. Sover jättebra på natten också. Vaknar 6 o kommer över till oss, dricker välling o somnar om. Men dte ha jag märkt att sover han dagsluren sent (typ vaknar efter 3) så blir nattsömnen o nattningen lidande.

    Pappelinas mattor vill jag också ha!! Ha drömt om en sån länge nu. Sku så vilja ha en vit-beige med stjärnor till köket. Måst nog ta o satsa på en sån nu snart

  • annama­nna
    Äldre 23 Jul 22:35

    strutin: en till...? nån som int fanns med på bf-listan..?

  • annama­nna
    Äldre 23 Jul 22:36

    näjmen det e väl dorada?

  • Struti­n
    Äldre 23 Jul 23:42

    annamanna: Jepps!! få si när hon kommer hem å di får internet dit hem...så får hon berätt själv om underverket!!

  • iolant­he
    Äldre 24 Jul 12:26

    Såg att den andra tråden är stängd, och orkar inte göra en ny just nu. Jag skulle uppdatera mina uppgifter i den, men inget mer spännande än att vi bytt kommun .

    Egentligen borde jag inte ens sitta här, nu när det är så härligt väder ute. Vi ska åka till villan ikväll, kanske jag till och med vågar mig och simma för första gången i sommar.

  • annama­nna
    Äldre 24 Jul 12:34

    iolanthe:har inte ens tänkt på att simma i år jag kallt juh...

  • annama­nna
    Äldre 24 Jul 12:36

    kom just föresten på, fick min soffa såld på huuto äntligen slipper vi den!

    William är lite bättre idag, men inte riktit bra ändå.. han ville nog gå ut med pappa och storebror om kom idag, men får se hur länge han orkar. beställde iaf ett kokt ägg att äta idag

  • Äldre 24 Jul 13:05

    Ny tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34715475.html

    Tog mig friheten att fixa en ny prattråd + en ny medlemstråd. Tänkte att det är minst krångligt om båda trådarna går ut samtidigt.

  • dorada
    Äldre 24 Jul 13:57

    hej alla :)
    nu sitter ja på mammas jobb (hon jobbar på sjukhuset) å ska berätta världens bästa :)
    På tisdag klockan 19.38 kom hon till världen, vår lilla prinsessa :)
    2855 gram och 48,5 cm lång :D
    Å en massa lurvigt hår!
    Ger verkligen tummen upp åt gubben som va så duktig å hjälpte mej då allt gick så snabbt så ingen smärtlindring han fungera/ges. Aqvakvaddlar fick jag 2 gånger och dom hjälpte, men annars var det bara lustgasen som gällde :)
    4,5 timme tog de, så lillan kom nästan som skjuten ur en kanon (8 minuter krystningar).
    Tur att förlossningen gick så bra då hela graviditeten varit så jobbig. Men som sagt, nu e väntan äntligen över och hon e här :) En riktitgt liten och söt trollunge :D
    Å jag e lycklig :D

Svar på tråden Vasa - Kristinestad 9