• Headru­sh
    Äldre 20 May 22:57
    173157 visningar
    35 svar
    35
    173157

    Vad hjälper mot vatten i örat? Eller mot lock för örat? Snabba svar tack!

    Jag har fått vatten i örat tror jag, eller så har jag i alla fall lock för det... Och jag kan inte bli av med det!
    Har testat svälja hårt, hoppa på ett ben med huvudet lutandes och med fingert i örat Haha, men det hjälper inte. Blir galen! Allt bara ekar i huvudet. Snälla lite snabba tips

  • Svar på tråden Vad hjälper mot vatten i örat? Eller mot lock för örat? Snabba svar tack!
  • Headru­sh
    Äldre 20 May 23:09
    #11
    Andaloal skrev 2008-05-20 23:08:07 följande:
    nedåt. o hoppa på andra benet om jag minns rätt?!
    Okej, jag hoppar för fullt här, men det hjälper inte Åååh, så störigt!
  • Andalo­al
    Äldre 20 May 23:09
    #12
    A1exandra skrev 2008-05-20 23:09:11 följande:
    Okej, jag hoppar för fullt här, men det hjälper inte Åååh, så störigt!
    Vad jobbigt. Men det kommer att släppa.
    Du vet att du bor på en liten ort när folk vet saker om dig innan du själv vet om dom
  • Neko
    Äldre 20 May 23:09
    #13

    En kompis till mej hade vaxpropp och han fick ofta vatten i örat när han duschat eller badat och sedan tog det typ en månad innan locket släppte. Efter att den togs bort så har han inte haft fler såna problem.

  • Headru­sh
    Äldre 20 May 23:11
    #14
    Andaloal skrev 2008-05-20 23:09:47 följande:
    Vad jobbigt. Men det kommer att släppa.
    Ja, hoppas det... ett knep vi hade när jag var liten är att ligga med det örat som man har vatten i ner mot kudden när man sover så brukar det ha släppt till nästa dag iaf. Sita utvägen Ska ju ändå sova snart...
  • Andalo­al
    Äldre 20 May 23:12
    #15
    A1exandra skrev 2008-05-20 23:11:23 följande:
    Ja, hoppas det... ett knep vi hade när jag var liten är att ligga med det örat som man har vatten i ner mot kudden när man sover så brukar det ha släppt till nästa dag iaf. Sita utvägen Ska ju ändå sova snart...
    berätta imorgon om det funka.
    Du vet att du bor på en liten ort när folk vet saker om dig innan du själv vet om dom
  • Headru­sh
    Äldre 20 May 23:13
    #16
    Neko skrev 2008-05-20 23:09:50 följande:
    En kompis till mej hade vaxpropp och han fick ofta vatten i örat när han duschat eller badat och sedan tog det typ en månad innan locket släppte. Efter att den togs bort så har han inte haft fler såna problem.
    Jag har iofs haft en vaxpropp en gång när jag var liten... Usch, hoppas att det är borta imorgon!
  • Äldre 20 May 23:13
    #17

    Vet du att det bara är vatten i örat eller? Du har inte börjat höra sämre på det örat?
    Jag fick nedsatt hörsel på ena örat typ helt plötsligt så jag gick till läkaren och fick örondroppar. Nu är det mycket bättre. Jag hade någon infektion i öronen. Det var rött i öronen, skrapsår i ena och en liten vattenblåsa i andra.

  • Headru­sh
    Äldre 20 May 23:14
    #18
    Andaloal skrev 2008-05-20 23:12:29 följande:
    berätta imorgon om det funka.
    Ja, det ska jag! i-landsproblem nummer två (nummer ett är vad man ska kunna hitta på till middag varje dag)
    Tack för hjälpen iaf.
  • Headru­sh
    Äldre 20 May 23:15
    #19
    HeartsOnFire skrev 2008-05-20 23:13:54 följande:
    Vet du att det bara är vatten i örat eller? Du har inte börjat höra sämre på det örat?Jag fick nedsatt hörsel på ena örat typ helt plötsligt så jag gick till läkaren och fick örondroppar. Nu är det mycket bättre. Jag hade någon infektion i öronen. Det var rött i öronen, skrapsår i ena och en liten vattenblåsa i andra.
    Ojdå! Nä, jag vet inte... Men jag antar att det är vatten för det kom nu efter jag hade duschat. Har inte kännt av något tidigare idag.
  • Socker­pingla­n
    Äldre 20 May 23:25
    #20

    Jag fick vatten i örat en gång när jag var förkyld. Sedan dess har jag haft lock för ena örat mer eller mindre i fyra år... Jag har sprungit hos öronläkaren miljoner gånger som har pickat hål på trumhinnan så att vattnet ska rinna ut och sånt, men det kommer alltid tillbaka. Nu ska jag få rör i örat, jättekul! not!
    Det jobbigaste är när man ska sova och ligger på det örat som man inte har lock på, för då hör man sina egna hjärtslag hela tiden!

    Men prova att ligg ner på det örat du har lock på, då brukar det försvinna över natten, och prova ändå att fortsätta att blåsa sådär när du håller för näsan, det kan hjälpa när du gjort det flera gånger!


    mammamammamammamammamammamammamamma....
Svar på tråden Vad hjälper mot vatten i örat? Eller mot lock för örat? Snabba svar tack!