• Headru­sh
    Äldre 20 May 22:57
    173214 visningar
    35 svar
    35
    173214

    Vad hjälper mot vatten i örat? Eller mot lock för örat? Snabba svar tack!

    Jag har fått vatten i örat tror jag, eller så har jag i alla fall lock för det... Och jag kan inte bli av med det!
    Har testat svälja hårt, hoppa på ett ben med huvudet lutandes och med fingert i örat Haha, men det hjälper inte. Blir galen! Allt bara ekar i huvudet. Snälla lite snabba tips

  • Svar på tråden Vad hjälper mot vatten i örat? Eller mot lock för örat? Snabba svar tack!
  • Reglem­entet
    Äldre 21 May 09:41
    #21

    Du kanske ska testa öronljus, så att vax försvinner? Har märkt att jag får lätt att få lock när jag inte gjort det på ett tag.

  • Grönsi­ska
    Äldre 21 May 14:50
    #22

    Reglementet: vad är öronljus?

  • Reglem­entet
    Äldre 21 May 15:06
    #23

    Det är ljus som man stoppar in i örat, tänder på och så drar det ut vaxet. Mycket skonsammare än att peta och hålla på. Avslappnande med.

  • Andalo­al
    Äldre 21 May 15:19
    #24
    Reglementet skrev 2008-05-21 15:06:06 följande:
    Det är ljus som man stoppar in i örat, tänder på och så drar det ut vaxet. Mycket skonsammare än att peta och hålla på. Avslappnande med.
    Tycker det låter hemskt med tända ljus i örona fast jag läst om det i nån reklam.
    Är det stearin i dom med så det inte rinner sånt i örona på en?
    Du vet att du bor på en liten ort när folk vet saker om dig innan du själv vet om dom
  • Headru­sh
    Äldre 21 May 21:43
    #25

    Hej alla Vattnet rann ut i går när jag hade legat en stund, men jag har fortfarande lite lock för örat. Men jag är också dunderförkyd så det beror väl på det hoppas jag. Vad tror ni om revaxör?

  • Reglem­entet
    Äldre 22 May 07:56
    #26
  • Grönsi­ska
    Äldre 24 May 22:25
    #27

    reglementet, oj, hade jag aldrig hört talas om förut.

  • Äldre 19 Jul 16:15
    #28

    Jag får vatten i örat varje gång jag badar och jag håller för näsan men de går inte men de tar en dag för att vattnet ska komma ut

  • Äldre 27 Jul 23:27
    #29

    Jag vet detta är en gammal tråd men här kommer 2 tips som fungerar till 100 procent! 1: (Låter inte klokt men är klockrent...) Gå in i duschen, lägg huvudet på sned och låt vattnet skölja in i örat...obehagligt men fungerar! 2: Gå till distriktet och låt dem skölja bort vaxproppen! Påverkar balansen så man får en gratis "drink"...

  • SimonB­ladlus
    Äldre 6 Jul 09:53
    #30

    Jag har haft vatten i örat i snart 4 dagar och jag vår inte ut det jag har provat alla sätten, hoppa på ett ben, sova på örat, gäspa & svälja hårt men INGET fungerar har ni några tips?


    Vattnet kom in när jag badade i en sjö
  • Äldre 1 Aug 08:25
    #31

    Hej! Jag har fått lock i ena örat men får inte bort det? Snälla tips!!

  • Äldre 14 Oct 08:54
    #32

    Hej jag är 12 år och har problem med mina öron!! Varje gång jag duschar eller badar så får jag in vatten i öronen.. Och det går inte att få ut. Testat allt !

    Jag hör ingenting jag får klaustrofobi i mig själv!????

  • Äldre 27 Oct 01:28
    #33

    Hej, jag har haft vatten i örat i ungefär 4-5 dagar nu och får inte bort det. Jag har läst runt lite och folk föreslår att använda sig av spolning o nässpray mm. När de kommer till nässpray så är ja lite skeptisk, känns ju som om jag kommer skada örat om jag änvänder mig av den metoden?

    Jag har försökt hoppa åt alla möjliga håll och legat på så vattnet ska rinna ut men inte fått nått resultat. När ja lutar mig åt höger (den sidan ja har vatten) så låter de som om jag har vatten, och vid vissa tillfällen börjar det pulsera i örat.

    Har läst om att vissa fått typ tinnitus eller andra skador på grund av detta och är jätteparanoid att de ska hända mig med. Kan liksom inte sova för de gör ont i örat (dock inte så jättemycket men ändå så man vill få bort det) och kommer få nackspärr för ja bara ligger på min högersida samt lutar mig åt det hållet hela tiden.

    Vet heller inte hur snabbt det går att få en tid hos en örondoktor? Vill ju bli av med det så fort som möjligt

    Tacksam för svar!

  • Äldre 10 Jul 10:10
    #34

    Tjenes ja är en 15 åri boy o ja är jätte förskyld ochhar ont i mitt högra öra vad är de som gör att de gör ont ? Snälla hjälp

  • Rsi
    Äldre 16 Sep 00:17
    #35

    Dethär är så jobbigt! Kan inte sova pågrund av att ha lock i ena örat!

Svar på tråden Vad hjälper mot vatten i örat? Eller mot lock för örat? Snabba svar tack!