• Anonym (skitl­ön?)
    Äldre 22 May 19:43
    34339 visningar
    165 svar
    165
    34339

    timvikariat förskola 78kr/timme :-( det är väll skit lön???

    Jag är timvikariat på en förskola jag  har inte frågat efter lönen men vet ju va jag jobbade i april  så kunde räckna antal timmar och belopet som syns på kontot och fick de till 78kr/timme  blev besviken,för va på en komunalförskola innan och där fick jag 90kr/timme trodde man fick mer när man va på privatföskola  ville bara gnälla lite

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-26 17:56
    jag startade inte tråden för att man ska hacka på mig utan av en enda andledning att jag blev chokad av hur mycke det kan skilja från förskola o förskola men alla verkar inte förstå va jag menar!!!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-27 16:31
    Fick Lönebesked idag 78kr/timme ger 100kr/timme INNAN skatt o då har dom räcknat semesterberäkning på 12% på de oxå!

    så inga 120kr som vissa ahr skrivit!!!

  • Svar på tråden timvikariat förskola 78kr/timme :-( det är väll skit lön???
  • Anonym (skitl­ön?) Trådstartaren
    Äldre 26 May 17:36

    fråga idag om jag skulle ha anställningsbevis svaret jag fick va vet ej ska kolla upp det!

  • Anonym (skitl­ön?) Trådstartaren
    Äldre 26 May 17:54
    sasssyy skrev 2008-05-26 09:39:40 följande:
    Egentligen kastar väl jag sten i glashus eftersom jag själv arbetar som obehörig lärare (ämnesbehörig i svenska och engelska men saknar pedagogiken på 3 terminer-varav en kan jag tillgodoräkna mig pga arbetslivserfarenhet)Men jag anser att det är självklart att mina kollegor som har full utbildning ska ha högre lön än mig, trots att jag har 15 års yrkeserfarenhet.Jag fick nu denna terminen en BRA lön, samma lön på högstadiet som jag hade på gymnasiet för ett år sedan och jag skäms nästan i och med att jag nu passerat ingångslönen för nyexade men det ska ju även synas en löneutveckling på oss obehöriga samt att min nuvarande rektor upplyst mig om att det blir svårt att få höjning till hösten om jag inte blir klassföreståndare, något jag inte känner så för pga just det stora ansvaret men det blir nog så ändå för det är den enda tjänst som finns på skolan.Obehöriga lärare kan vara en tillgång men jag anser att har man valt att jobba som obehörig måste man också vara beredd att bli förbigången i löneutvecklingen, man SKA inte lika hög lön som de utbildnade om man inte gör ett exceptionellt jobb (vilket jag ibland fått höra att jag gör iofs)TS ska vara MER än nöjd med sin lön och sen ska hon se till att få ett besked av sin chef vad timlönen ligger på.Jag känner till det där med anställningsavtal för timvikarier, har jobbat (visserligen bara två dagar) på kommunens lönekontor och stansat just timvikariers löner och det ÄR så att timrapporten fungerar som anställningsbevis, det betyder dock inte att det är helt godtyckligt för cheferna att ge löner hit och dit utan det ska finnas en fastställd tariff som det ska finnas papper på. En tydlig tabell där det står vad man får som utbildad resp outbildad och ålder (för dem under 20) resp års erfarenhet. Det är bara att ringa personalansvarit och be att få en sådan och sedan fråga var man själv ligger. Sen kan man alltid diskutera var man tycker att man ska hamna.Sen måste jag bara (igen) påpeka att erfarenhet av egna barn bör ju INTE ligga till grund för en lön inom förskolan. Det är ju som om jag skulle få lön som trädgårdsmästare baserat på att jag klipper gräset hemma, är liksom inte riktigt samma sak

    menade inte att erfarenhet av egna barn ska ge mer lön har jag skrivit det eller???


    Menade bara att jag har erfarenhet av egna barn andra förskolor och vänners barn!

  • Anonym (skitl­ön?) Trådstartaren
    Äldre 26 May 17:56

    jag startade inte tråden för att man ska hacka på mig utan av en enda andledning att jag blev chokad av hur mycke det kan skilja från förskola o förskola men alla verkar inte förstå va jag menar!!!

  • Äldre 26 May 21:04

    Anonym (yes) - Då är jag med dig till 100!

  • Äldre 26 May 21:07

    Du ställde din erfarenhet av egna och andras barn mot adekvat yrkesutbildning på ett sätt som fick åtminstone mig att tro att du anser det jämbördigt. Om du inte menade det på så sätt så är ju det bra.

  • Anonym (slaff­s)
    Äldre 26 May 21:13

    Jag har fått 85 kr i timmen privat sen 2006. Bad dock just om löneförhöjning med motivering att jag pluggar till förskollärare (har gått halva utbildningen) och då åtminstone vill tjäna som en utbildad barnskötare istället för som en outbildad... Så nu får jag 90 kr per timme.

    Jobbade några dagar kommunalt (annan närliggande kommun) och fick där 100 kr timmen. Så det är en väldig skillnad beroende på var man hamnar...

  • Anonym (skitl­ön?) Trådstartaren
    Äldre 27 May 08:18
    Marsch skrev 2008-05-26 21:07:14 följande:
    Du ställde din erfarenhet av egna och andras barn mot adekvat yrkesutbildning på ett sätt som fick åtminstone mig att tro att du anser det jämbördigt. Om du inte menade det på så sätt så är ju det bra.
    menade absolut inte så menade bara att jag inte e helt oFF för hur barn fungerar & är
  • Anonym (skitl­ön?) Trådstartaren
    Äldre 27 May 16:30

    Fick Lönebesked idag 78kr/timme ger 100kr/timme INNAN skatt o då har dom räcknat semesterberäkning på 12% på de oxå!

  • Anonym (yes)
    Äldre 27 May 16:39

    Anonym (skitlön?) skrev 2008-05-27 16:30:33 följande:


    Fick Lönebesked idag 78kr/timme ger 100kr/timme INNAN skatt o då har dom räcknat semesterberäkning på 12% på de oxå!
    Det är ca 3-4 kronor lägre än mig per timme, som är högskoleutbildad.

    Du bör känna dig väldigt nöjd anser jag....
  • Anonym
    Äldre 9 Jul 17:58

    Jag jobbar oxå som timvik på dagis, jag har 105 kr i timmen nu! När jag började för ca 3 år sedan fick jag 95 tror jag, så jag klagar inte! De är ju inte världens bästa högavlönade jobb precis :)

  • Anonym (skitl­ön?) Trådstartaren
    Äldre 9 Jul 20:14
    Anonym skrev 2008-07-09 17:58:20 följande:
    Jag jobbar oxå som timvik på dagis, jag har 105 kr i timmen nu! När jag började för ca 3 år sedan fick jag 95 tror jag, så jag klagar inte! De är ju inte världens bästa högavlönade jobb precis :)
    ok!

    Men nu har jag fått provanstälning på ett annat ställe dock inte inom barnomsorg
  • ploppv­iola
    Äldre 9 Jul 20:27

    Jag tycker 78 kronor är väldigt lite faktiskt.....  de hade jag nog på 90 talet


    Du är värdefull
  • Äldre 9 Jul 20:51

    Jag tycker det var väldigt låga löner både för utbildade och outbildade, trodde inte det var så dåligt betalt inom barnomsorgen!

  • Anonym
    Äldre 9 Jul 21:41
    Svar på #163
    riktigt dåliga löner inom barnomsorgen, men tanke på vad vi som jobbar inom det gör för insats!
  • Anonym (skitl­ön?) Trådstartaren
    Äldre 9 Jul 22:22
    ploppviola skrev 2008-07-09 20:27:26 följande:
    Jag tycker 78 kronor är väldigt lite faktiskt.....  de hade jag nog på 90 talet
    oj..
    Mercedes skrev 2008-07-09 20:51:09 följande:
    Jag tycker det var väldigt låga löner både för utbildade och outbildade, trodde inte det var så dåligt betalt inom barnomsorgen!
    Ja de e de  tyvärr

    Men nu har jag annat jobb och får 111kr/timme  + semester ersätning men de tar jag 1 gång om året alltså nästa sommar då
Svar på tråden timvikariat förskola 78kr/timme :-( det är väll skit lön???