• Tant Greta
    Äldre 25 Aug 21:07
    33043 visningar
    194 svar
    194
    33043

    Vad ska man köpa på Lidl?

    Har en relativt nyöppnad runt hörnet.Varit där några gånger,kommit ut med mjölk,fil&ost typ.
    Tycker att det är supersvårt att fynda där,bara en massa okända märken på det mesta.Kan bara inte välja.
    De märken jag känner igen kostar ungefär lika mycket på Lidl som i min vanliga affär.

    Vill fynda:

    Tvättmedel
    Diskmedel
    Kött(gärna svenskt&ekologiskt)
    Rengöringsprodukter för golv&kök
    Sköljmedel
    Grönsaker

    Vad rekommenderar ni på Lidl?

  • Svar på tråden Vad ska man köpa på Lidl?
  • MariaN
    Äldre 25 Aug 21:11
    #1

    jag har köpt majonnäs där som är god :) annars tror jag inte att det är så otroligt billigt..

  • Vhilma och Victor
    Äldre 25 Aug 21:14
    #2

    sånt kan man fynda på city gross om man har det i närheten..

  • Äldre 25 Aug 21:15
    #3

    Dom brukar ha relativt låga priser på köttfärs

  • Äldre 25 Aug 21:18
    #4

    heheh.. ja e nog inte så opartisk då jag jobbar som butikschef på lidl.. men o andra sidan har ja prövat en hel del...
    rengöringsprodukter kan ja till o börja me rekomendera den orange sprayflaskan... tror de står att den e för kök.. den e kanon bra...diskmedel finns ju bara två st o jag har använt båda.. (stor o liten ) och tycker båda e lika bra... brukar använda yes annars men prisskillanden e ganska stor så numer köper ja lidls.. den e helt klart godkänd.. tvättmedel kan ja ärligt erkänna att jag köper vanlig ariel o så typ.. är lite känslig för tvättmedel.. men många köper dom stora jättepacken o säger att dom e jätte bra så om man vågar så...grönsaker handlar ja alltid på lidl.. skiljer ganska mkt i pris oftast o e samma grönsaker som nån annanstans... kött som e ekologiskt e lite värre me.. de e ju mkt scan överlag så.... annars så skiljer priset på dricka mkt ... mineralvattner e gott och bra o jätte billigt.. samma me läsken... finns desstuom massor me juice o välja mellan som e bra.. man får pröva sej fram.. o ja.. man kan faktiskt tjäna en hel del... har en sambo som jobbar på ica så här pris jämförs de en hel del

  • Äldre 25 Aug 21:18
    #5

    dom har en god potatissallad i en fyrkantig 1kilosburk som är ganska billig.
    sen köper vi alltid cevapcici där, den är god som fasen.
    de har en choklad som är jäkligt god också! 200gramskakor i en lila paket med bergstoppar på. finns lite olika smaker, bla med hela nötter i som jag brukar köpa. förpackningen är som en liten kartong som man öppnar längst upp, sen är det folie inuti. sååå god!

  • Concre­teAnge­l
    Äldre 25 Aug 21:22
    #6

    Vitlöksbrödet utan tvekan det godaste jag ätit... mums

  • Tant Greta
    Äldre 25 Aug 21:23
    #7
    Tack för tipsen.
    Ska göra ett nytt försök snart.

    Tack alla ni andra för tips.
    Vill ha mer!
    Ejin skrev 2008-08-25 21:18:23 följande:
    heheh.. ja e nog inte så opartisk då jag jobbar som butikschef på lidl.. men o andra sidan har ja prövat en hel del... rengöringsprodukter kan ja till o börja me rekomendera den orange sprayflaskan... tror de står att den e för kök.. den e kanon bra...diskmedel finns ju bara två st o jag har använt båda.. (stor o liten ) och tycker båda e lika bra... brukar använda yes annars men prisskillanden e ganska stor så numer köper ja lidls.. den e helt klart godkänd.. tvättmedel kan ja ärligt erkänna att jag köper vanlig ariel o så typ.. är lite känslig för tvättmedel.. men många köper dom stora jättepacken o säger att dom e jätte bra så om man vågar så...grönsaker handlar ja alltid på lidl.. skiljer ganska mkt i pris oftast o e samma grönsaker som nån annanstans... kött som e ekologiskt e lite värre me.. de e ju mkt scan överlag så.... annars så skiljer priset på dricka mkt ... mineralvattner e gott och bra o jätte billigt.. samma me läsken... finns desstuom massor me juice o välja mellan som e bra.. man får pröva sej fram.. o ja.. man kan faktiskt tjäna en hel del... har en sambo som jobbar på ica så här pris jämförs de en hel del
  • Äldre 25 Aug 21:29
    #8

    kom på en grej som jag bara måste tillägga... chikisar som ja o sambon kallar dom... kyckling vingarna .... dom e sååå underbart goda o knapra på på kvällen.. ett tag åt vi de flera gånger i vecka...mmm.mmm..

  • Tant Greta
    Äldre 25 Aug 21:33
    #9

    Såg  faktiskt att kyckling var superbilligt på Lidl.


    Ejin skrev 2008-08-25 21:29:02 följande:
    kom på en grej som jag bara måste tillägga... chikisar som ja o sambon kallar dom... kyckling vingarna .... dom e sååå underbart goda o knapra på på kvällen.. ett tag åt vi de flera gånger i vecka...mmm.mmm..
  • Trogga
    Äldre 25 Aug 21:41
    #10

    När PRO här gjorde sin årliga inhandling hamnade inte LIDL som lägsta utan MAXI. Sen även om MAXI är billigaste får man även bonus.


    Vi ska bita dem i benen, och binda fast dem vid den stora stenen
Svar på tråden Vad ska man köpa på Lidl?