• Tant Greta
    Äldre 25 Aug 21:07
    33044 visningar
    194 svar
    194
    33044

    Vad ska man köpa på Lidl?

    Har en relativt nyöppnad runt hörnet.Varit där några gånger,kommit ut med mjölk,fil&ost typ.
    Tycker att det är supersvårt att fynda där,bara en massa okända märken på det mesta.Kan bara inte välja.
    De märken jag känner igen kostar ungefär lika mycket på Lidl som i min vanliga affär.

    Vill fynda:

    Tvättmedel
    Diskmedel
    Kött(gärna svenskt&ekologiskt)
    Rengöringsprodukter för golv&kök
    Sköljmedel
    Grönsaker

    Vad rekommenderar ni på Lidl?

  • Svar på tråden Vad ska man köpa på Lidl?
  • moster­Yster
    Äldre 5 Nov 22:51

    En annan sak som finns även i Sverige: cheese twists och cheese hearts. Farligt goda smördegs-ost-stänger

  • Jacksm­om
    Äldre 6 Nov 11:33

    Jag köper deras frukt o grönsaker
    tvättservetterna dom blåa är super bra o luktar gott
    annars köper jag deras glass o golvrent.toarent mm
    jag tycker om lidl

  • tilda den vilda
    Äldre 6 Nov 19:53
    MrsQ skrev 2008-11-05 11:22:36 följande:
    Tycker att det är hemskt att de har mejerivaror från andra länder. Det är väl om nåt ingenting vi behöver importera!!!
    valio`s produkter är ifrån Finland, inte konstigt att importera mjölk då ifrån tyskland/danmark, tycker inte jag iaf.
    Det är lätt o vara snäll.......... och gratis
  • tilda den vilda
    Äldre 6 Nov 19:56
    mosterYster skrev 2008-11-05 22:49:29 följande:
    Tysk korv och framförallt leverpastej is THE SHIT! Har aldrig gillat korv, men ni måste köpa deras nürnberger-korvar. Ser äckliga ut ostekta (helt vita) men såååååå goda med senap och hemgjort mos (och helst sauerkraut, hehe)
    jag har inte köpt dom pga utseendet men nästa gång jag åker till Lidl ska jag köpa dom.

    Hehe!! jag  kallas för "Frau Lidl" av min bästa väninna, för jag är Lidl tokig hahaha!!!!!

    ja o hon me`förresten.
    Det är lätt o vara snäll.......... och gratis
  • War
    Äldre 6 Nov 19:57

    Brukar ju köpa dom likblekabratwurstarna, dom är skitgoda.

  • moster­Yster
    Äldre 7 Nov 13:12
    War skrev 2008-11-06 19:57:34 följande:
    Brukar ju köpa dom likblekabratwurstarna, dom är skitgoda.
    Ja visst är de, de är sjukt goda! Enda korv jag äter. Förutom svindyr salamin från saluhallen . Ja, och någon prinskorv till jul - men i år blir det nog nürnberger påvårt julbord, de är godare!
  • moster­Yster
    Äldre 7 Nov 13:15

    tilda den vilda skrev 2008-11-06 19:56:15 följande:


    jag har inte köpt dom pga utseendet men nästa gång jag åker till Lidl ska jag köpa dom. Hehe!! jag  kallas för "Frau Lidl" av min bästa väninna, för jag är Lidl tokig hahaha!!!!! ja o hon me`förresten.
    MMMM, mumma! Stark söt grovkornig senap till, kan jag tipsa om.
  • tilda den vilda
    Äldre 13 Nov 07:44

    är alla o handlar på lidl nu ????


    Det är lätt o vara snäll.......... och gratis
  • Äldre 13 Nov 08:38

    Jag handlar bara på lidl i stort sett, vi har snart inte råd att handlar någón annanstans och det är jätte bra produkter där enligt mig.

    Laxen är den bästa!
    Falukorven, märken ingemar johansson ockås toppen, gillar inte annars falukorv.

    Grönsakerna super billiga om man jämför med andra butiker.
    Fetaost, eller sallads ost som den heter brukar kosta runt 20kr för TVÅ förpackningar.

    All pasta och ris är runt sju kronor billigare

    Blöjorna har fungerat jätte bra till båda mina barn och vällingen är väl en sju kronor billigare den också.

    Jag är nog lidl fantast.
    Köpér nu även köttfärs där för det är ju ändå scan och märkt svenkst ursprung.

    Det burkar ju ofta vara bra erbjudanden också..som kyckling 59 kronor för ca ett kilo.

  • ludenb­en
    Äldre 13 Nov 08:40

    De har finsk lördagskorv där för typ 30:- och på ica här kostar den 78

  • Äldre 13 Nov 08:43

    blöjorna är jätte bra och billiga:)
    mjölk bröd godis glass yogurt vårrullar och mycket mer.

  • ludenb­en
    Äldre 13 Nov 08:44

    vårrullar?? hur är dom tillskillnad från typ icas daloon?? jag älskar vårrullar


    Max och Olivers mamma skrev 2008-11-13 08:43:18 följande:
    blöjorna är jätte bra och billiga:) mjölk bröd godis glass yogurt vårrullar och mycket mer.
  • Äldre 13 Nov 08:47

    kanon bra blöjor!
    Bra glass, tyska korvar och inte att förglömma nu när julen närmar sig; Tyska julkakor mmmm

  • tilda den vilda
    Äldre 13 Nov 09:00
    mayamimaya skrev 2008-11-13 08:38:39 följande:
    Jag handlar bara på lidl i stort sett, vi har snart inte råd att handlar någón annanstans och det är jätte bra produkter där enligt mig.Laxen är den bästa!Falukorven, märken ingemar johansson ockås toppen, gillar inte annars falukorv.Grönsakerna super billiga om man jämför med andra butiker.Fetaost, eller sallads ost som den heter brukar kosta runt 20kr för TVÅ förpackningar.All pasta och ris är runt sju kronor billigareBlöjorna har fungerat jätte bra till båda mina barn och vällingen är väl en sju kronor billigare den också.Jag är nog lidl fantast.Köpér nu även köttfärs där för det är ju ändå scan och märkt svenkst ursprung.Det burkar ju ofta vara bra erbjudanden också..som kyckling 59 kronor för ca ett kilo.
    jag kallas för "Frau lidl" av min bästa väninna.

    ja,jag älskar oxå o handla på lidl, imorgon ska jag dit o handla, jippiiiiiii!!!!
    Det är lätt o vara snäll.......... och gratis
Svar på tråden Vad ska man köpa på Lidl?