• Nahla
    Äldre 5 Sep 15:33
    137469 visningar
    23 svar
    23
    137469

    Från vilken ålder - hoppgunga??

    Funderar på att inhandla en hoppgunga till sonen som blir 4 mån nu den 8 sep. Från vilken ålder har ni haft hoppgunga?

  • Svar på tråden Från vilken ålder - hoppgunga??
  • OxenMa­nnen
    Äldre 5 Sep 15:35
    #1

    Världens mest onödiga grejj....
    Kul en månad nåt!

  • Äldre 5 Sep 15:37
    #2

    kortare stunder innan han var tre månader men lite längre ju äldre han blev. Jag tror du känner på dig när det är dax för just din son.

  • Äldre 5 Sep 15:39
    #3

    fast de brukar säga att hoppgunga inte är nåt vidare bra för barnen.. de kan bli kobenta oxå av det.. sägs de. har ingen erfarenhet själv men barnsjugymnasterna på mitt jobb brukar varna för hoppgunga.

  • OxenMa­nnen
    Äldre 5 Sep 15:40
    #4

    Vi har haft en!
    Onödighetsfaktor = 100%

  • Äldre 5 Sep 15:42
    #5

    Jag har då inte hört om några garn med bestående men från en sådan.. och säg vad som är kul mer än nån månad i en babys liv. En grej som är kul för stunden kan i allafall jag betala dyrt för vissa dagar! :)

  • OxenMa­nnen
    Äldre 5 Sep 15:49
    #6

    För att vara nyanserad... Kul dom 3-4 veckor bebben NÄSTAN kan stå själv... Sen onödigt!!!

  • lenka
    Äldre 5 Sep 15:52
    #7

    Gör då som jag. Köp en begagnad. Känns inte så farligt då att den inte används så länge.

  • elsa08
    Äldre 5 Sep 16:04
    #8

    Vi fick en i julklapp till vår äldsta dotter som hon använde några månader. Nu har vi plockat fram den till elsa som snart är 4 månader o hon älskar att vara i den. Naturligtvis sitter hon bara kortare stunder i den.

  • Smurfa­nna
    Äldre 5 Sep 17:17
    #9

    Beror på bebisen. Vår första var inte alls intresserad, medans vår andra är väldig hoppig av sej.

  • Gulmas­kros
    Äldre 5 Sep 18:16
    #10

    Från ca 5-6 månader. Beroende på hur starka dom är i nacken. Den var suverän!!! Hoppade säkert 4 månader i den. Även att hon började gå längs möbler från 7 månader tyckte hon det var roligt med hoppgungan.

Svar på tråden Från vilken ålder - hoppgunga??