• Nahla
    Äldre 5 Sep 15:33
    137461 visningar
    23 svar
    23
    137461

    Från vilken ålder - hoppgunga??

    Funderar på att inhandla en hoppgunga till sonen som blir 4 mån nu den 8 sep. Från vilken ålder har ni haft hoppgunga?

  • Svar på tråden Från vilken ålder - hoppgunga??
  • OxenMa­nnen
    Äldre 9 Sep 10:24
    #11
    Gulmaskros skrev 2008-09-05 18:16:37 följande:
    Hoppade säkert 4 månader i den.
    Mellanperioden mellan att resa sig och gå lite utmed möbler kan vara kortare än så.
    Det är den tid dom flesta barn verkligen uppskattar hoppgunga.
    Så i dom flesta fall pratar vi om 4 veckor kanske.
    Världens onödigaste sak som jag ser det.
  • Hemlig­a 72an
    Äldre 9 Sep 10:25
    #12

    Min son är 9 månader och för tung för hoppgungan!

  • ludenb­en
    Äldre 9 Sep 10:27
    #13

    vilken upprepning... andra kanske tycker att det är kul att ha...


    OxenMannen skrev 2008-09-05 15:49:12 följande:
    För att vara nyanserad... Kul dom 3-4 veckor bebben NÄSTAN kan stå själv... Sen onödigt!!!
  • OxenMa­nnen
    Äldre 9 Sep 10:40
    #14
    ludenben skrev 2008-09-09 10:27:31 följande:
    vilken upprepning... andra kanske tycker att det är kul att ha...
    Ibland måste man upprepa sig om budskapet inte går fram.
  • ludenb­en
    Äldre 9 Sep 10:42
    #15

    du gillar inte den- andra gör det. Det är inte särskilt viktigt att ditt budskap når fram eftersom alla får tycka vad de vill. Nu vet vi att du inte gillar den....


    OxenMannen skrev 2008-09-09 10:40:42 följande:
    Ibland måste man upprepa sig om budskapet inte går fram.
  • Wildbl­omma
    Äldre 9 Sep 10:48
    #16

    Oxenmannen: Tack för dina inlägg. Nu vet alla att du tycker att det är världens mest onödiga pryl som man bara kan ha i fyra veckor.

    TS: Min dotter älskar den och hon är snart 4 månader. Min systerdotter hade den läääänge så jag tror att det är olika från barn till barn. Den kostar ju bara ett par hundra och dessutom kan du köpa begagnat som sagt. Jag tycker att den är perfekt nu när hon fortfarande inte kan sitta men tycker att babysittern börjar bli tråkig. Så jag känner redan att den har "lönat" sig.

  • MarieH­J
    Äldre 9 Sep 13:40
    #17

    Vilken tur att jag "hoppa på denna tråden;) Min dotter är nu exakt 3 månader och hon har vart stadig i nacken i 3 veckor nånting.. Hon är väldigt "sparkig" och vill gärna stå.. Jag ska nog köpa en idag då=)

    Vill säga en sak om det där med kobent!!! Min bästa vän Var "kolik" barn och var endast tyst om hon satt i hoppgungan. Därför satt hon där längre stunder än va hon borde och hon är faktiskt väldigt kobent! Kom på att hon har berättat att hon satt ovanligt mycket i sin hoppgunga.. Kanske är därför hon är kobent?

  • drea
    Äldre 9 Sep 13:52
    #18

    Jag köpte en till min dotter som hon fick när hon var 4 månader. Då ville hon inte vara där i så långa stunder. Nu när hon är 7 månader sitter hon i den några gånger i veckan och gillar det. vi brukar även använda den som en gunga och det gillar hon nästan mer!

  • Winter­fresh
    Äldre 9 Sep 19:35
    #19

    Min son har suttit i sin hoppgunga (min som jag hoppade i när jag var liten) sen han var 2 månader. Han är nu 7½ månad och älskar det, står han i knät hoppar han...
    Den har varit helt underbar för oss då jag kan få saker gjorda som att städa osv när sonen är vaken...
    Och hört att många säger att denna "leksak" ska vara farlig för barn, att de blir kobenta, skada ryggen osv....Konstigt att de flesta barn som är födda på 80-talet satt i sådana och ej har några problem vare sig med ben eller rygg...

    Så tycker helt klart du ska köpa en hoppgunga, ny eller gammal det bestämmer du själv....

  • Gulmas­kros
    Äldre 14 Sep 14:00
    #20

    Ähh..kobent..!! Sånt är ändå mera ärftligt betingat!! Min tjej har suttit massor i hoppgungan och hon är inte kobent. Vi tom sövde henne i hoppgungan när hon var extra gnällig. Hon hoppade och studsade tills hon somnade och så plockade man upp henne och stoppade henne i säng

  • Ela86
    Äldre 14 Sep 15:55
    #21

    Våran son älskar hoppgungan. Han sitter i den hos hans farmor o han satt väl i den första gånge när han va 3 mån. ingen lång stund alltså. nu hoppar han i gåstolen i stort sett för vi har ingen hoppgunga. han är nu 6 mån o vi vet inte om vi kommer köpa nån egen. han har börjat krypa lite o då kanske han kommer tycka d e roligare...
    jag tycker du gör som du känner. alla tycker olika. Vi köpte ju en gåstol för ganska dyra pengar som vissa kanske tyckte var onödigt, men sonen älskar den sååå mkt!!!
    Lycka till

  • PetraH­elena
    Äldre 15 Feb 20:45
    #22

    min är 3 månader men hon är otroligt stabil i hela kroppen. Törs vi testa?

  • Äldre 16 Jan 13:25
    #23

    Vår grabb är nu 19 mån och väger strax över 11kg. Han älskar fortfarande hoppgungan och hoppar flera ggr i veckan, nästan dagligen. Så att den bara är till glädje några veckor kan nog stämma i vissa fall, men att det skulle vara så rent generellt är kvalificerat skitsnack.

Svar på tråden Från vilken ålder - hoppgunga??