• vadskajaghetadå

    ansiktsförlamad, fler som haft så?

    var in till akuten igår och de röntkade hjärnan, tog ekg och en del prover som inte visade nåt.
    jag tycker attdet blir sämre och sämre, fast jag kan prata och stänga ögat på den sidan.

    men när jag ler eller försöker blunda hårt så går de inte, ungefär som när man är bedövad hos tandläkaren.

    på måndag ska de ta ryggmärgsvätskeprov.
    de sa att det kan vara virus eller broelia (fast jag ahr en sett nån fästing)

  • Svar på tråden ansiktsförlamad, fler som haft så?
  • Reyngirl

    Jag fick ansiktsförlamning för 6 år sen, det var borrelia...
    Men med medicin (kommer inte ihåg vilken) så försvann det helt. Har inga men alls av det idag! Kunde inte heller komma ihåg att jag blivit fästingbiten...
    Ansiktet blev mer och mer förlamat under dagen och på kvällen fick mamma köra mej till akuten. Jag kunde inte röra vänstra sidan alls knappt. Fick nog ha ögonlapp också för att skydda ögat.

    Hoppas du får en diagnos och behandling snabbt!! Lider med dej, verkligen inte kul att råka ut för detta!

  • Svanflikkan85

    Min sambo hade så... Dom gjorde alla möjliga tetster allt såg normalt ut, inga avvikelser.
    det gick över av sig själv efter 1-2 veckor.

  • vadskajaghetadå

    tack!....

    läskigt när man läser att det kan vara ALS eller MS, man blir sjukare av att läsa på google.

  • vadskajaghetadå

    det har inte blivit bättre, snarare värre

  • Fluffguf
    sannispannisen skrev 2008-09-13 13:51:45 följande:
    tack!....läskigt när man läser att det kan vara ALS eller MS, man blir sjukare av att läsa på google.
    Sånt ska man aldrig läsa, då blir man ju knäpp! Vad som helst kan ju vara en dödlig sjukdom... Det är säkert ingen fara!
    Life's beautiful with Fluffguf
  • vadskajaghetadå

    haha ja precis...hemskt att läsa på google.

  • Jennyrockar

    Min svägerska fick halv ansiktsförlamning, dvs ena ögat, ena näsborren å halva munnen.

    Hon var gravid men läkarna sa att det inte behövde ha med det att göra, men det satt kvar i 5-6 veckor å gick över av sej självt sej. Tror hon fick antibiotika men minns inte.


  • emilia77

    Min kompis fick sådana fysiska symtom p.g.a. utbrändhet.

Svar på tråden ansiktsförlamad, fler som haft så?