• Anonym (ruvan­)
    Äldre 20 Sep 00:47
    39356 visningar
    18 svar
    18
    39356

    Stora ruvor i näsan!?!?

    Jag har återkommande stora ruvor i min näsa. Just nu har det blommat upp en jätteruva som gör grymt ont.
    Vad kan det vara??? Börja bli lite orolig...

  • Svar på tråden Stora ruvor i näsan!?!?
  • LillaÄ­rtan
    Äldre 20 Sep 00:48
    #1

    Vad sjutton är en ruva???


    ♥ Julie 0512 & Klara 0710 ♥
  • The Johans­sons
    Äldre 20 Sep 00:49
    #2

    Undrara jag med


    Dotter -04 , Son -06 , BF 15/11 -08
  • Anonym (ruvan­) Trådstartaren
    Äldre 20 Sep 00:58
    #3

    En torr sårskorpa... Antar att ni inte kommer från blekinge

  • Anonym (jag med)
    Äldre 20 Sep 01:00
    #4

    jag har haft problem med samma sak. sökte mej till apoteket och där sa de att det förmodligen är Herpes, som tydligen är vanligare i näsan än runt/på munnen ! Köp en tub med kräm så ska du se att "ruvan" försvinner inom ett par dagar. Lycka till...

  • Anonym (jag med)
    Äldre 20 Sep 01:01
    #5

    Med kräm menar jag förstås herpes kräm (som jag inte kommer på vad den heter)

  • Anonym (ruvan­) Trådstartaren
    Äldre 20 Sep 01:05
    #6
    Anonym (jag med) skrev 2008-09-20 01:00:40 följande:
    jag har haft problem med samma sak. sökte mej till apoteket och där sa de att det förmodligen är Herpes, som tydligen är vanligare i näsan än runt/på munnen ! Köp en tub med kräm så ska du se att "ruvan" försvinner inom ett par dagar. Lycka till...
    Okey, då ska jag till apoteket imorgon. Hur får man herpes i snoken egentligen???
  • Anonym (jag med)
    Äldre 20 Sep 01:09
    #7
    Svar på #6

    Anonym (ruvan) skrev 2008-09-20 01:05:12 följande:
    Okey, då ska jag till apoteket imorgon. Hur får man herpes i snoken egentligen???
    Har ingen aning men vad jag har hört så bär ju alla på herpesvirus även om det inte bryter ut. Mitt började för nått år sen och kan ju ha o göra med hormoner el nått. Förjävligt jobbigt är det iaf o så ska jag ju dit o pilla hela tiden så det läker långsamt
  • Äldre 20 Sep 01:10
    #8

    Låter som sagt som herpes.
    Det är jättevanligt att få i just näsan efersom slemhinnorna där blir känsliga särskilt under förkylningar när man snyter sig ofta.

  • Anonym (ruvan­) Trådstartaren
    Äldre 20 Sep 01:11
    #9

    Jag har ju fingret i näsan mest hela tiden nu, vill så gärna pilla sönder ruvan, men den e stenhård o vägrar lossna. Gör ju skitont, men ändå kan jag inte sluta PILLA

  • Äldre 20 Sep 01:13
    #10
    Anonym (ruvan) skrev 2008-09-20 01:11:01 följande:
    Jag har ju fingret i näsan mest hela tiden nu, vill så gärna pilla sönder ruvan, men den e stenhård o vägrar lossna. Gör ju skitont, men ändå kan jag inte sluta PILLA
    Irriterar du den så blir det värre och du kan få fler blåsor, dessutom smittar det ju, så petar du dig i ögat sen så kan du få herpes i ögat.Eller i fittan, eller ja, whatever.
    Du hajjar.
  • Äldre 20 Sep 01:13
    #11

    Eller eksem i näsan?!
    Jag kör med bla olja i näsan då det är som värst och Apoteket har en särskild nässpray som endast innehåller sesamolja, Nozoil. Den är rätt bra men då jag inte har den hemma kan jag ta olivolja tex på fingret o smörja in. Helosansalva kan också funka, den ger en liten bedövande känsla som jag tycker är skön då det kan göra lite småont i min näsa iaf.

  • studen­tbrutt­an29
    Äldre 20 Sep 01:41
    #12

    HAHA,så störd tråd. Faen va roliga ni är!

    Herpes i ögat!! Asså , jag dör!!

  • Äldre 20 Sep 01:42
    #13
    studentbruttan29 skrev 2008-09-20 01:41:02 följande:
    HAHA,så störd tråd. Faen va roliga ni är!Herpes i ögat!! Asså , jag dör!!
    Mm jag hade en kompis som fick det fämt, alltså i ögonvrån.Skitskumt.
    Men det är ju slemhinnor där så visst funkar det
  • Anonym (ruvan­) Trådstartaren
    Äldre 20 Sep 01:54
    #14
    Kajsan skrev 2008-09-20 01:42:16 följande:
    Mm jag hade en kompis som fick det fämt, alltså i ögonvrån.Skitskumt.Men det är ju slemhinnor där så visst funkar det
    Fan jag pillar mig i näsan hela tiden. Sen petar man ju lite här o där, kliar sig i ögonen petar på sonen. Han kommer ju bli en enda stor herpes om jag fortsätter gräva i snoken
  • EttEla­ktTrol­l
    Äldre 20 Sep 01:58
    #15

    Eftersom herpesvirus kan ge en smärtsam ögoninfektion ska man försöka undvika att komma åt ögonen med fingrarna medan man har utbrottet.

    läste på sjukvårdsrådgivningen.se

  • Anonym (också­)
    Äldre 20 Sep 05:44
    #16

    TS - det behöver inte alls var herpes. Jag har väldigt torra slemhinnor och om jag regelbundet smörjer näsan med olja eller vaselin så får jag samma sak.

    Jag använder vitt vaselin. Lite bökigare än apotekets "Nosoil" eftersom jag får peta in det med fingret, men mycket bättre eftersom det inte rinner ut igen eller snytes ut så lätt.

    Lycka till!

  • Anonym (ruvan­) Trådstartaren
    Äldre 20 Sep 17:52
    #17

    Åååååå kan inte sluta pilla pilla pilla

  • Anonym (*gucc­i*)
    Äldre 22 Sep 14:35
    #18

    Gumman... du har fått nått som kallas svinkoppor! gå till doktorn så får du salva, o som de flesta skriver..pilla inte! smittar som f**n

Svar på tråden Stora ruvor i näsan!?!?