• Flisa 1
    Äldre 3 Jul 19:16
    156952 visningar
    28 svar
    28
    156952

    Tips på hur man lättare kan bli gravid !!!!!!

    Tips på hur man lättare kan bli gravid???

    Hej alla i babyfabriken !

    Tänkte dela med mig av lite tips fast de är kanske sånt som
    dom flesta redan vet men nån kanske jag kan hjälpa.

    Jag har inga problem med att bli gravid men sen får jag
    inte behålla dom jag har gått igenom fem missfall vad
    jag vet men kan ha haft flera fast tagit det som sen mens.

    Självklart så måste man ju lära känna sin kropp och veta när
    man har ägglossning man blir väldigt känslig när man jobbar
    i babyfabriken och jag upptäckte ganska så snart att jag
    hade lite vita flytningar när jag hade ägglossning så då
    var de bara att rycka tag i gubben.

    Sen så har jag ju en teori och den är inte ett tugg sexig eller
    upphetsande men som min gubbe säger så spelar de inte någon
    roll för vi vill ju göra ett barn och älska riktigt kan man ju göra sen

    Så de är missionären och kuddar under baken för att de ska bli
    rätt lutning och spermierna ska lätt kunna simma åt rätt hålll!!!!!!!

    Sen så ligger jag så så länge de bara går......oftast så somnar jag så
    på kvällen och vaknar nästan så iallafalll........

    Jag håller även papper för och sätter på mig ett par underbyxor för att
    hålla allt på plats.....

    Nu har jag förmedlat lite roligt nöje för er här i babyverkstaden....hoppas
    innerligt att jag kan hjälpa någon.

    Har också fått tips om att cykla med benen när jag ligger där med
    alla kuddarna under rumpan så de är ju rätt bra träning också....

    Anledningen att jag tar upp detta är för jag pratade med en vännina som
    inte blir med barn och sa hur jag gjorde och hon provade detta och de
    funkade på en gång....vet inte om de var en slump men de kan va värt
    att förmedla till flera för när man vill ha barn så vill man ju försöka allt
    om de inte går ens väg.

    De svåra i de hela är att ligga på dom där kuddarna hela natten.....
    men vad står man inte ut för att få bli gravid

    Nackspärr......ont i ryggslutet och enormt trött på morgonen är några
    av symtomen......vill bara varna

    Lycka till alla i babyverkstán !!!!

    kram
    Flisa

  • Svar på tråden Tips på hur man lättare kan bli gravid !!!!!!
  • Äldre 5 Jul 11:55
    #0

    Tjenare!

    har provat detta med kuddar, men inget resultat efter två år! Jag tror inte det är en universallösning.

    Lyca till!

  • MajaId­a
    Äldre 5 Jul 18:55
    #0

    Hej Flisa och ni andra, jag menade inte att det inte var bra,,det är säkert jättebra och jag tycker det är gulligt att du delar med dig tips..jag önskar bara att det vore så enkelt;)

    Vi provade idag tom. så vi får hoppas på det bästa, ska försöka och ta det lugnt och ska inte springa ett marathon ikväll...hehehe;))

  • Jennie med ie
    Äldre 8 Jul 01:15
    #0

    Alltså, om den rackarns spermien är kapabel att befrukta ett ägg och att skapa ett livsugligt embryo/fostrer så kan den också simma upp och hitta ägget utan hjälp av tyngdkraften....

  • Jojjan­n
    Äldre 8 Jul 01:47
    #0

    En variant på detta funkade för min syster (åtminstone var det det hon gjorde annorlunda efter att ha provat utan resultat i ett år - hon hade hört om det i en film, the Great Jablonski tror jag den hette), men jag tror att hon höll sig till att hålla benen högt och en kudde under baken en 15-20 minuter efteråt. Vi har båda haft problem med urinvägsinfektion och båda har alltid gått på toaletten direkt efter sex, men det visade sig att urinrören klarade sig och bebisar har det blivit..

  • Flisa 1
    Äldre 10 Jul 15:34
    #0

    HEj jennie med ie !

    tyvärr har ju inte alla boys så pigga spermier och kan kanske
    behöva lite hjälp av jordens dragningskraft.

    jag säger inte att detta är ett supersäkert sätt att bli gravid
    utan att de kan vara ett försök att prova om man inte har provat de,
    och har haft svårt att bli gravid.

    De har funkat så bra för mig så jag kunde ju inte gärna inte
    iallfall tala om de och jag hoppas så att de kan hjälpa någon
    mera.........de är bara de som är min förhoppning inget annat.

    Jag är absolut ingen expert men enligt min kropp och min mans
    så har detta funkat och då kankse de även kan göra de för
    någon mera....

    Lycka till alla som vill bli med bäbis

    go sommar

    flisa

  • Jennie med ie
    Äldre 10 Jul 15:36
    #0

    Flisa, om de inte är pigga så klarar de heller inte att befrukta ägget på egen hand.

  • Saknar
    Äldre 10 Jul 16:22
    #0

    Jag har testat allt möjligt... inte blir jag gravid inte...

  • Detmås­tegå
    Äldre 10 Jul 21:14
    #0

    Jag håller med flisa!!!
    Det har funkat för mig med!!!
    Innan gick jag alltid på toa omgående efter sex o inte blev jag gravid.....
    Sen hade vi gäster en vecka o ville inte avslöja våra nattliga aktiviteter och, hör o häpna, jag blev gravid!!!
    Sen att min ÄL inte har funkat efter den förlossningen e en annan historia......

  • Halloj
    Äldre 10 Jul 21:59
    #0

    Hej!
    Flisa, det är jättegulligt av dig att dela med dig av dina tips men jag tror att dom flesta här inne på 'Svårt att få barn' har prövat de flesta tips och husmorsknep som finns. Dessutom är det ju många här som både gjort diverse utredningar, undersökningar och behandlingar utan att ens det funkar.

    Brukade själv ligga med benen i vädret samt äta bisolvon (+mycket salt, surt och dricka mycket för att jag hade hört att det skulle förbättra sekretet). Dessutom brukade vi ha sex varannan dag veckan kring för att optimera spermierna + en massa annat jag hört skulle öka chanserna att bli gravid. Inget av det hjälpte. Det var först sedan vi gjort en komplett fertilitetsutredning och blev rekommenderade att pröva insemination innan IVF som vi äntligen fick se hur ett plus på gravtestet ser ut.

  • beckis­en
    Äldre 11 Jul 00:35
    #0

    Du menade säkert väl med denna tråden.. men för de som finns här är det inte så enkelt..
    Sen vet jag inte om det passade att lägga den under upprepade missfall... för bara för att man får en massa missfall betyder det inte att man har svårt att bli gravid.

    Jag har tex blivit gravid så fort jag försökt...dock har det slutat med 4 missfall..

    Men som sagt jag tror du menade väl.. men de som är här har oftast kämpat i flera år, har massor med utredningar bakom sig och för dom är det inte så lätt...

  • Flisa 1
    Äldre 15 Jul 10:09
    #0

    Hej igen!

    Nej de va fel att lägga de under uprepade missfall.....är nog
    lite enkelspårig......bara för de är där jag hör hemma så
    råkade de hamna där de var faktiskt inte meningen.

    De va inte heller meningen att stöta mig med någon...eller göra någon
    ledsen. Och som sagt så vet jag hur jobbigt de är jag har precis gått
    igenom mitt sjätte missfall.

    Jag vet att man kämpar och kämpar och så blir de inte någont resultat
    och jag vet precis hur förtvivlan blandas med ilska och att allt känns så
    orättvist.

    Jag vill bara skicka en styrkekram till alla som kämpar och stå på
    er och ge inte upp hur mörkt de än ser ut.

    flisa

  • Mumle
    Äldre 15 Jul 12:24
    #0

    Jojjann, du menar nog filmen The big Lebowski av bröderna Cohen. Där ligger Julianne Moore med fötterna över huvudet och hävdar att det ska få spermierna att åka rutschbana ner mot hennes ägg! Enligt min gynekolog så räcker det att ligga på rygg i fem minuter...

  • Jojjan­n
    Äldre 15 Jul 15:01
    #0

    Mumle: det låter bekant! Det var länge sedan jag såg filmen och kommer själv inte ihåg den scenen, men tydligen gjorde min syster det. Kul film iallafall!

    Mer än fem minuter låter lite onödigt, kommer inte ihåg vad syrran gjorde. Till saken kanske hör att både hon och jag har en bakåtlutad livmoder och då sitter livmodershalsen lite annorlunda så det var kanske därför detta verkade ha en effekt för henne. Har dock inte kollat om hon gjorde likadant för graviditet två och tre....

  • simmar­en
    Äldre 10 Dec 21:37
    #24

    Hej. Jag tror att maten spelar en STOR roll i barn skapandet. Det ar viktigt att man ater nyttig mat och skippa all processad mat som skrapmat. Torsklever olja ar viktigt att ta for kvinnor som vill bli gravida och for dem som aven ammar. Det ar super viktigt for barnets utveckling..

    Har ar en sida som jag tycker ar bra. Titta garna igenom hemsidan i sig da det finns otroligt mycket bra information om graviditet, amning, barns halsa etc

    www.westonaprice.org/childrens-health/311-diet-for-pregnant-and-nursing-mothers.html

    En sak som vi svenskar och aven manga andra manniskor ar att vi ar radda for FETT. Pa den har hemsidan sa skrivs det mycket om att man ska ata fett.Jag sjalv ater ett paket ekologiskt smor i veckan! + kokos fett i te och oliv olja pa salladen o jag ar smal  Det ar mycket intressant da det egentligen ar helt motsattsen till det svenska konsumentverkets rekommendationer.. Margarin eller smor? SMOR!! Margarin innehaller kemikalier da det ar bland annat vegetabilisk olja som har blivit upphettat och det som kommer ut ur maskinen ar en illaluktande gegga som har bland annat blekts tva ganger for att det ska se ut som smor.. Det ar bara nagra faktorer hur det gar till att tillverka margarin. Mycket billigare att producera samt att det kostar mindre men sa mycket samre for var halsa  Jamfor garna Becel med vanligt smor ingrediens massigt.. Laskigt.

    Om ni vill veta vilket slags fett ar bra for er sa kan ni lasa har.

    www.westonaprice.org/know-your-fats.html

    Det finns aven en hel del om soya som ni ska forsoka undvika men som sagt las garna mer pa Weston A price hemsidan. Den har slags "traditionella maten" som uppges har hjalpt en valdigt manga manniskor som har haft problem med bade det ena och det andra.

    Jag var pa deras konferens i Pennsylvania, USA i November 2010 och det ar en otrolig upplevelse da man traffar en massa blandat folk som har bland annat kommit dit for att dem inte fatt den hjalp fran den traditionella sjukvarden med tex. deras barn som har ADHD, Autism osv. Sedan ar det mycket folk som bara vill fa mer information om hur man ska ata ratt och som har blivit nyfikna pa vad Weston A Price ar.

    Tyvarr tycker jag sjukvarden som vi har idag aldrig egentligen ser dieten som en stor faktor till flera utav vara sjukdomar som vi har idag.

    Speciellt for kvinnor som vill bli gravida ar det extra viktigt att folja dessa "mat vanor" som rekommenderas pa hemsidan. Jag ar ingen lakare ock kan bara saga utifran vad jag tycker och tanker men jag laser aven en hel del om detta och har redan varit pa Weston A price 2 ganger och jag ser sjalv hur maten forandrar folks liv till det battre.

    Vart att kika pa tycker jag.
    Lycka till.

    www.westonaprice.org/home-mainmenu-1.html

  • Äldre 15 Dec 15:49
    #25

    Inte läst svaren här men det här med att man ska liksom upp med rumpan o sånt är en myt läste jag för inte alls så längesedan..

  • FruLin­dström
    Äldre 21 Dec 22:03
    #26

    Jag har även hört att rosenrot ska vara bra.

    Man äter det från mensen fram till äl och sen slutar man. Man ska ej äta det som gravid.  


  • Äldre 3 Feb 00:22
    #28

    Denna bok kan hjälpa dig att bli gravid naturligt  pregnancytechniques.com

Svar på tråden Tips på hur man lättare kan bli gravid !!!!!!