• Äldre 22 Sep 18:32
    33957 visningar
    18 svar
    18
    33957

    Hur länge kan man gå med dött foster?

    Ja, det är min fråga, hur länge kan man gå med dött foster i magen, innan kroppen stöter ut det?
    tänker mest på tiden runt v 15 framåt...

    Någon som har erfarenhet eller vet ändå ungefär?

  • Svar på tråden Hur länge kan man gå med dött foster?
  • Äldre 24 Sep 11:46
    #1

    puffar upp denna tråd är oxå nyfiken på det

  • Molly i Skåne
    Äldre 24 Sep 11:58
    #2

    Jag väntade tvillingar -98, men läkaren som gjorde 1a vulet i v 10  nämnde bara 1 foster. När jag var i v.16 hade fostret börjat tillbakabildas och var då bara i v.11. De skrapade mig och sen gick jag från november till april och blödde stora koagler mm Till slut fick jag i april tid till en gynekolog som konstaterade att jag hade kvar ett pyttelitet foster som var dött. Alltså tvillingar...
    Ny skrapning gjordes och jag fick ingen infektion- ren tur som gynekologen sa. Så mitt svar blir; c:a 7 månader...
    När min första lilla flicka dog i c:a v 26 låg hon antagligen död i minst 2 veckor innan jag födde henne- detta eftersom hon var kraftigt macererad när hon kom ut. Jag fick inte ens se henne.


    En gåva från livet-våra 4 barn!!!
  • Froggi­s76
    Äldre 30 Sep 08:40
    #3

    Mitt barn konstaterades död i v 27, och läkaren talade då om att barnet kan ligga kvar i livmodern i flera veckor utan att modern far illa av det.
    När det gäller tidigare missfall så kan fostret varit dött i många veckor utan att det märkts.

  • Emmyja­ne
    Äldre 30 Sep 08:49
    #4

    Mitt foster slutade utvecklas i v 7 och det stöttes ut i v 13

  • Muliti­vitami­n
    Äldre 11 Oct 23:08
    #5

    I vecka 6 gjordes ett vul å då levde liten, skrevs in på mv i vecka 8 med jobbiga smärtor. Men allt var som det skulle sa bm, i vecka 16+ startade mitt mf. Ingen skrapning gjordes, enligt dr så hade fostret dött i v 8 redan. Så alltså 8 v med ett dött embryo/foster i magen.

  • Äldre 12 Oct 10:45
    #6

    mitt ma upptacktes i v18 och da vart barnet dott sedan v8-9 men om det inte blev upptackt misstanker jag att jag kunde gatt annu langre utan att kroppen "fattade" min kropp trodde nog fortfarande att jag var gravid efter det for jag fick brostmjolk nar jag egentligen skulle ha fott....
    Jag gick alltsa 10veckor

  • Äldre 17 Oct 10:50
    #7

    Emmyjane: okej för mig så allt bra ut i v.12, är i v19 ska på rutinultra nästa vecka...hoppas allt ser bra ut då oxså

    skrev 2008-09-30 08:49:17 följande:


    Mitt foster slutade utvecklas i v 7 och det stöttes ut i v 13
  • lillAa
    Äldre 17 Oct 10:55
    #8

    Jag hade ett ma som upptäcktes på runtin-ul i v.18, hade nog dött i v.15. Hade det inte upptäcktes då vet jag inte hur länge vi gått... Var på ett VUL i v. 10 och då såg allt bra ut.

  • Äldre 17 Oct 11:00
    #9

    lillAa: ok, jag tycker det är lite ovisst. hade du några grav. symtom eller kände du bebisen nått?

    skrev 2008-10-17 10:55:28 följande:


    Jag hade ett ma som upptäcktes på runtin-ul i v.18, hade nog dött i v.15. Hade det inte upptäcktes då vet jag inte hur länge vi gått... Var på ett VUL i v. 10 och då såg allt bra ut.
  • lillAa
    Äldre 17 Oct 11:40
    #10

    Jag kände inte bebisen nåt, men det var när jag väntade mitt andra så ja tänkte inte så mycket. Jag kände mitt första barn sparka ganska sent, så jag tänkte inte så mycket på det.
    Det enda är att jag i efterhand tyckte att byxorna satt ganska löst dagen innan.

    Sedan har jag alltid mått bra som gravid så jag hade inte så mycket sympton.

    Vill inte alls skrämma upp dig, bara svara ärligt på din fråga. Är du orolig tycker jag att du ska kontakta din barnmorska.
    Lycka till!

  • Familj­etroll­et
    Äldre 17 Oct 11:43
    #11

    finns ju en som hade gått med ett dött barn i sin mage runt 30 år.stod i expressen om jag minns rätt.det är inte alltid som kroppen stöter ut barnet


    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • skånet­ös78
    Äldre 17 Oct 17:48
    #12

    Mitt missfall började i v 9 men graviditeten hade avstannat ganska omedelbart efter befruktningen. Hade inte mycket till gravsymptom alls men trodde det var fullkomligt normalt då det skulle blivit vårt första barn!


    **Den 6/9 blev jag Fru!**
  • Äldre 18 Oct 10:16
    #13

    lillAa: ok. nej du skrämmer mig inte. Känner lite fladder i magen, kände oxså ganska sent första barnet i magen. Den här gången känner jag något tidigare. Och jag mår illa, är trött, har redan börjat få foglossning...ska på ultra nästa vecka..så jag hoppas allt se bra ut då.

  • Leeski
    Äldre 20 Oct 17:25
    #14

    Mitt dog i vecka 5, vecka 13 fick jag missfall. Så det tog 8 veckor innan kroppen hajade. Helskumt. Man kan nog gå väldigt länge.

  • Bums
    Äldre 20 Oct 17:32
    #15

    Mitt dog i vecka 9, någon dag efter jag gjorde ultraljud. Skrapades i vecka 14, upptäcktes på ultraljud när jag skulle göra nupptestet. Hade alla gravidsymtom.

  • Annii
    Äldre 20 Oct 17:32
    #16

    Mitt barn dog i v 9 i v 18 fick jag opereras för att min kropp inte stötte bort barnet, jag fick en infektion istället..

  • Äldre 21 Oct 11:56
    #17

    vi har just varit på rutinultra. Allt såg jätte bra ut :)
    Nu har mycket av oron släppt och det känns toppen!

  • Ailie
    Äldre 21 Oct 17:42
    #18

    Tycker det är så hemskt att det ska ta en sådan fruktansvärt lång tid innan kroppen reagerar. Kroppen är ju så unik och duktig i sig, men i denna fråga reagerar kroppen väldigt långsamt... Tyvärr.... Att gå flera flera veckor och tro att allting är bra och att man ska bli mamma, när egentligen embryot redan slutat växa tidigt i graviditeten.

Svar på tråden Hur länge kan man gå med dött foster?