• skytte­n84
    Äldre 24 Sep 20:13
    14841 visningar
    10 svar
    10
    14841

    PANIK!!HUr knyta en rosett??

    Ska ha dop ihelgen å har nu sytt vår egna dopklänning..händig javisst de e jag..men den här händiga damen får inte till rosetten på sidenbandet...HUR KNYTER MAN EN ROSETT?? snälla svara...å gärna grundlig beskrivning! tack på förhand

  • Svar på tråden PANIK!!HUr knyta en rosett??
  • MaddeM­amman
    Äldre 24 Sep 20:17
    #1

    knyt den löst med släta band och sen tråcklar ihop alla lager utom det översta i rosettknuten...


    Tandkräm på min spegel.
  • Äldre 24 Sep 20:18
    #2

    Underbart,du kan sy en klänning men inte knyta en rosett Skämt å sido,på vår klänning ser rosetten inte ut som en rosett! Den är mer som ett vikt sidenband,och sen det långa "hängbandet" vikt över på mitten av "rosetten". Ähum,fattar du något av det där?

  • skytte­n84
    Äldre 24 Sep 20:19
    #3

    ja visste e det skrattretande...helt dumt..men jag får tammef*n inte "knuten" till nåt..

  • skytte­n84
    Äldre 24 Sep 20:22
    #4
    Svar på #1
    hur knyter jag det då??
  • Äldre 24 Sep 20:29
    #5

    vill du ha som en vanlig knut, typ som man knyter en sko, eller vill du ha nåt "piffigare"?

  • Äldre 24 Sep 20:32
    #6

    Oj,ska jag ge mej på en bättre förklaring Jag tog ett sidenband vek det så det blev ca 4 cm långt och sydde ihop för hand på baksidan. Ta ett till och gör lite större typ 6-7 cm. Tänk en cirkel som blivit tillplattad...platta till det och lägg det korta på det längre. ta det långa bandet och lägg över (på mitten,alltså så du har lika mkt på varje sida kvar av de korta. Sätt några stygn på baksidan så att det inte syns framifrån. Klipp önskad längd och sätt en liten tryckknapp bak så det är lätt att byta bandfärg till nästa barn! Fattade du något?

  • Äldre 24 Sep 20:33
    #7

    Gud va rörigt,hade jag bara haft en digitalkamera på våra dop skulle jag lagt in en bild!

  • Meliss­amussu­n
    Äldre 24 Sep 20:36
    #8

    Beror på hurudan du vill ha men på den här sidan så finns några alternativ med bildanvisningar.
    www.save-on-crafts.com/puffybow.html

  • skytte­n84
    Äldre 24 Sep 21:34
    #9

    alltså ja har ett långt sidenband...och av det vill jag få en fin vanlig rosett på mitten av bandet och sen två långa slingor som hänger ner..vet inte om ja e helt kaputt i huvudet efter allt rosettförsök, för jag får inte till det alls...men tack för att ni försöker hjälpa mig....

  • Äldre 25 Sep 10:25
    #10

    om du vill ha en vanlig enkel är det ju bara knyta som du knyter en sko.

    annars googla, finns säkert ansvisningar på mer avancerade på nätet.

Svar på tråden PANIK!!HUr knyta en rosett??