• Anonym
    Äldre 30 Sep 16:29
    18643 visningar
    5 svar
    5
    18643

    Utebliven/oregelbunden/konstig mens vid stress och ångest!!

    Är det vanligt att menscykeln rubbas vid stress eller ångets??

  • Svar på tråden Utebliven/oregelbunden/konstig mens vid stress och ångest!!
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 30 Sep 19:22
    #1

    puff

  • planer­ar barn
    Äldre 11 Oct 17:09
    #2

    Min mens är sen... är inne på dag 41, borde ha fått mens för mer än en vecka sedan. Är inte gravid. Tror att mensen dröjer på grund av att jag varit väldigt stressad senaste månaden.

  • Anonym (hmm)
    Äldre 12 Oct 03:06
    #3

    Jag har hört att det kan hända men jag tror inte allt kan förklaras med stress. Jag har blödigt sju veckor i sträck nu och det är tredjegången det här året jag blöder långvarit, längsta var nästan 11 veckor. Läkarna vet inte vad det är..

  • Podomi­nike
    Äldre 12 Oct 06:10
    #4

    Hej!
    När tränade mycket då försvann den nästan men jag var väldigt stressad som sagt då åxå. Det var flera år sen. Sen blev den regelbunden igen och nu fick jag barn i början av aug och hel ammar men fick mens 18 sep så mensen kan göra ganska knepiga grejer ibland. Jag har fel på min sköldkörtel och det kan vara någon dold sjukdom bakom att mensen är knepig. Jag hade massa mens innan jag hade ätit mina mediciner Levaxin ett tag.
    Stå på dig och kräv av läkarna att de tar detta på allvar.
    Be om sköldkörtel blodprov om de inte redan kollat det.

    Hoppas du får ordning på allt kram kram podominike

  • Anonym (javis­st)
    Äldre 12 Oct 10:58
    #5

    Innan jag slutligen blev sjukskriven för min utmattning pga stress så började många funktioner i kroppen strula. Tex: mitt hjärta slog sakta o rusade om vart annat, blodsockernivån steg o rasade som det ville och min mens som alltid varit regelbunden började krångla, magen krånglade, finnar dök upp o huden blev glåmigare än någonsin, tappade hår, mm mm mm. Jag står under behandling för fel på sköldkörteln sedan ca 14 år så det var inte den som spökade då.
    Så ja, enl mina läkare är det vanligt att menscykeln rubbas vid stark stress o ångest.

Svar på tråden Utebliven/oregelbunden/konstig mens vid stress och ångest!!