• Hellvi­Humle
    Äldre 10 Oct 01:26
    5728 visningar
    235 svar
    235
    5728

    Ingen livsglädje del xx

    I den här tråden kan man skriva av sig när livet känns tungt av olika anledningar. Vi kan utbyta tankar, ge varandra råd och stöttning, krama varann.

    Varmt välkomna, gamla som nya!

    Det här är en fortsättning på de andra trådarna med samma namn. Hoppas inte den trådskaparen (anonym (ledsen)) tar illa upp.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-14 21:31
    Hej allihop. Jag vill bara förklara en sak. De ev tips och råd jag kommer dragandes med bygger bara på min egen erfarenhet av att må dåligt/depressioner (mer än 40 år). Jag har läst en del böcker och gått nästan fyra år i terapi. Det finns alltså mycket som jag inte har en aning om och mina råd ska tas för vad de är dvs råd.

  • Svar på tråden Ingen livsglädje del xx
  • Anonym (hjälp­!)
    Äldre 10 Oct 01:30
    #1

    Hoppar in här då...

  • Anonym (Overl­oad)
    Äldre 10 Oct 01:31
    #2

    Ja så var man tillbaks, tack HH för att du startade den här tråden!
    Klistrar in från poeter.se, orkar inte riktigt förklara men det här är en liten del iaf..

    Helt plötsligt stod jag där ensam..

    Vart tog ni vägen?
    Jag föll nyss, slog i marken.
    Från svindlande höjder!
    Alla de som skulle bry sig, alla de som borde finnas där har vänt mig ryggen.

    Jag står ensam och bitter.
    Ledsen och sårad!
    Vem ska fånga mig när jag glider än längre ner?

    Vem ska rädda mig från mörkret den här gången?
    Nu finns det ingen och jag försvinner utåt.
    Bort från allt!
    Jag vill bara slitas bort, glömma världen, få sjunka ner i ovisshet!

    Jag är svag, sargad och blödandes.
    Det finns inget för mig i den här världen längre!

  • Anonym (Overl­oad)
    Äldre 10 Oct 01:31
    #3

    Anonym (hjälp!) skrev 2008-10-10 01:30:17 följande:


    Hoppar in här då...
    hej å välkommen:)
  • Anonym (hjälp­!)
    Äldre 10 Oct 01:33
    #4

    Tack! Har inte känt till dessa trådar innan, men det är alltid skönt med uppmuntring när allt känns svart

  • Anonym (Overl­oad)
    Äldre 10 Oct 01:36
    #5

    Jag hängde i några av de första.. sen tappade jag bort dem.. eller om det var under en period när jag drog ner på mitt fl:ande!
    Men nu är jag altlså igång igen.. på fl och här.. tack vare HH!
    Större och bättre stöttepelare finns knappast här på fl!
    Synd bara att inte alla kan uppskatta honom för den underbara man han är!

  • Hellvi­Humle
    Äldre 10 Oct 01:39
    #6

    Anonym (hjälp!) skrev 2008-10-10 01:33:20 följande:


    Tack! Har inte känt till dessa trådar innan, men det är alltid skönt med uppmuntring när allt känns svart
    Jag tror du kan få det här. Det finns många som har ordentlig erfarenhet av depressioner mm här. I vilket fall kan det vara skönt att känna att man verkligen inte är ensam om sina känslor.
    Skriv av dig här om du vill.
  • Hellvi­Humle
    Äldre 10 Oct 01:40
    #7

    Anonym (Overload) skrev 2008-10-10 01:36:57 följande:


    Jag hängde i några av de första.. sen tappade jag bort dem.. eller om det var under en period när jag drog ner på mitt fl:ande!Men nu är jag altlså igång igen.. på fl och här.. tack vare HH!Större och bättre stöttepelare finns knappast här på fl!Synd bara att inte alla kan uppskatta honom för den underbara man han är!
    Tack!
    *rodnar*
  • Anonym (Overl­oad)
    Äldre 10 Oct 01:44
    #8

    HH: Det är ju bara sanningen och du vet nog att du är en väldigt bra lyssnare och att du ger bra och väl igenomtänkta råd!

  • Anonym (hjälp­!)
    Äldre 10 Oct 01:48
    #9

    Jag skulle faktiskt behöva lite råd. Jag vet att jag behöver söka hjälp för mina depressioner, men jag vågar och orkar inte. Sen vet jag inte om jag har råd heller. Jag vet att det inte är något jag kommer kunna lösa på egen hand, och sambon säger bara att han inte vet hur han kan hjälpa. Nu vet jag inte hur eller vad jag ska göra!

  • Anonym (Overl­oad)
    Äldre 10 Oct 01:54
    #10

    hjälp!: Känner igen din situation, vet egentligen inte vad jag ska ge för råd för jag är i precis samma sits -sambo då jag ärensamstående...
    Men du vet iaf att vi är fler.. om det nu är någon tröst!=)

Svar på tråden Ingen livsglädje del xx