• Anonym
    Äldre 11 Jul 10:40
    20572 visningar
    51 svar
    51
    20572

    Hur får man bort allt b*js (äckligt)

    Är det INGEN fler än jag som har problem med att få bort allt b*js när man varit på toaletten. Jag torkar och torkar och gnider något så kopiöst, men ändå finns det kvar många gånger, åker ibland ut i trosorna superäckligt ju! Har ibland börjat använda barnens våtservetter, men det ska man väl inte behöva göra? Det jobbgaste är när man ska ha sex och inte hunnit "förbereda" sig genom att tvätta extra noga - tänk om ha skulle märka nåt?

  • Svar på tråden Hur får man bort allt b*js (äckligt)
  • blip
    Äldre 12 Jul 15:38
    #0

    våtservetter är nog en bra grej! varför inte?!

  • Anonym
    Äldre 12 Jul 15:44
    #0

    Skönt att höra att det finns fler Känner igen allt ni säger.

  • yvonn
    Äldre 12 Jul 19:39
    #0

    man är visst inte ensam! vid varje mens ändrar bajsen konsistens och blir jättejobbig att få bort. dessutom risk för stopp i toaletten av allt papper. men när mensen är slut då räcker det att bara torka en gång och då är det ändå rent.... mitt enda tips som brukar funka för mig är äpplen (=fibrer)
    Ett äpple om dagen är bra för magen

    men en bidé vore praktiskt.

  • Anonym
    Äldre 12 Jul 19:41
    #0

    Kandoo servetterna som man köper till sonen är toppen och går att spola ner! Annars kan man ju ta blött på pappret och torka med också...så gör jag både på mig själv och sonen för att vi ska bli helt rena efteråt!

  • Anonym
    Äldre 12 Jul 19:46
    #0

    Hi, hi, hi! Vilken fantastisk tråd. Jag har PRECIS samma problem, och vad gäller sexbiten så säger jag oftast att jag "bara vill fräscha upp mig lite". Nu har jag sambo, det kanske inte är det första man säger vid ett one-night-stand!! : )

  • Äldre 12 Jul 20:41
    #0

    Läser här att flera spolar ner våtservetterna... Spola aldrig ner våtservetter i toaletten! Svårt att bryta ner. Ej bra för miljön. Se länkarna! Lägg våtservetterna i en skräppåse. Eller fukta toapapper, det går alldeles utmärkt.

    www.radron.se/templates/print/news____4841.asp
    www.stockholmvatten.se/skola/hemma/hemma_halsa_pa.asp

  • ilis
    Äldre 12 Jul 20:49
    #0

    Herregud!! Har ALDRIG uträttat någonting på toan utan att tvätta flera ggr med vått papper. Även om jag bara kissat. Självklart tvättar jag med varmt vatten. Inte tusan skulle jag bara torka av händerna med lite torrt papper om jag fick kiss eller bajs på dem , likaså tvättar jag ordentligt om det hamnar på andra ställen (dvs i rumpan när jag uträttat behoven), eller ? Näe, helt ärligt tjejer: torkar ni bara med lite torrt papper när ni kissat eller bajsat? Inte gör ni väl så om ni fått det på händerna när ni typ bytt blöja eller liknande? Vad är skillnaden iså fall på händer och rumpa?

  • Anonym
    Äldre 13 Jul 00:15
    #0

    Jag har precis samma problem. Det är jobbigt. Blir alldeles öm i rumpan av allt torkande, men ändå blir det alltid något kvar där. Det går åt massor av toapapper och framför allt TID. Men om jag någon gång har bråttom och lämnar bort de sista torken börjar det bara klia och svida och jag blir ändå tvungen att gå på toa och slutföra torkningen lite senare. Bläää... Skönt att höra att man inte är ensam om det...

  • Glowst­ar
    Äldre 13 Jul 00:36
    #0

    ilis:Skillnaden på händer och rumpa är väl att jag t.ex. inte tillagar mat med bakdelen Handhygien är jag väldigt noga med. Och nej, jag torkar inte med blött om jag bara kissat, urin är i normala fall sterilt då det lämnar kroppen, man/jag duschar varje dag och tycker inte jag är äcklig . Däremot torkas med blött om jag bajsat, skulle kännas jätteläskigt annars.

  • ladyha­wk
    Äldre 13 Jul 00:40
    #0

    Lite OT: Kandoo-servetterna ska inte spolas ner.

Svar på tråden Hur får man bort allt b*js (äckligt)