• tussil­ago12
    Äldre 17 Oct 21:23
    13309 visningar
    26 svar
    26
    13309

    Skaffa msn

    Jag funderar på att skaffa msn, men hur gör man?

  • Svar på tråden Skaffa msn
  • Äldre 17 Oct 21:48
    #11

    jaja... hojta till när ni vill ha mer hjälp...

  • tussil­ago12
    Äldre 17 Oct 23:12
    #12
    Svar på #11
    Tack för hjälpen nu har jag msn! Kan man "leta" efter namn på kompisar eller måste man ha kompisarnas mailadresser för att skriva till dem?
  • Einste­in
    Äldre 18 Oct 07:44
    #13

    Man måste väl ha en mailadress när man skaffar MSN? Om man vill vara anonym, måste man i så fall ha en anonym mailadress?

  • Äldre 18 Oct 12:07
    #14
    Einstein skrev 2008-10-18 07:44:01 följande:
    Man måste väl ha en mailadress när man skaffar MSN? Om man vill vara anonym, måste man i så fall ha en anonym mailadress?
    du kan ju ha en anonym mailadress i den bemärkelsen att du kanske skriver förnamnet bara o inte efternamnet när du skaffar en mail... o mailadressen kan ju va t.ex einstein56@hotmail.com... då e de ju en intetsägande mailadress...
  • Einste­in
    Äldre 18 Oct 12:15
    #15
    CuteElliz skrev 2008-10-18 12:07:20 följande:
    du kan ju ha en anonym mailadress i den bemärkelsen att du kanske skriver förnamnet bara o inte efternamnet när du skaffar en mail... o mailadressen kan ju va t.ex einstein56@hotmail.com... då e de ju en intetsägande mailadress...
    Fast väljer jag den när jag skaffar MSN eller måste jag ha den innan?
  • Äldre 18 Oct 12:18
    #16

    du kan ladda ner msn innan du har en mailadress... men för att kunna använda msn måste du ha en mailadress... så smartaste e att skaffa mailen innan...

  • Einste­in
    Äldre 18 Oct 12:35
    #17
    CuteElliz skrev 2008-10-18 12:18:56 följande:
    du kan ladda ner msn innan du har en mailadress... men för att kunna använda msn måste du ha en mailadress... så smartaste e att skaffa mailen innan...
    precis som jag fattade det och det är där jag faller varje gång jag tänkt skaffa msn! jag ahr en mailadress, men i den syns både mitt förnamn och efternamn och det är inte bra om man vill vara anonym1
  • Äldre 18 Oct 12:36
    #18
    Einstein skrev 2008-10-18 12:35:28 följande:
    precis som jag fattade det och det är där jag faller varje gång jag tänkt skaffa msn! jag ahr en mailadress, men i den syns både mitt förnamn och efternamn och det är inte bra om man vill vara anonym1
    aha... men hotmail e ju bra... du kan ju skaffa en ny... använd den bara till msn...

    på hotmail måste du inte registrera namnet... kan ju skriva bara förnamnet...
  • Einste­in
    Äldre 18 Oct 12:38
    #19
    CuteElliz skrev 2008-10-18 12:36:53 följande:
    aha... men hotmail e ju bra... du kan ju skaffa en ny... använd den bara till msn... på hotmail måste du inte registrera namnet... kan ju skriva bara förnamnet...
    Jo jag vet, men det gäller att få tummen ur!
  • Äldre 18 Oct 12:38
    #20
    Einstein skrev 2008-10-18 12:38:02 följande:
    Jo jag vet, men det gäller att få tummen ur!
    då fixar du de nu...!!!! medan jag ändå finns här o kan hjälpa till...
  • Einste­in
    Äldre 18 Oct 13:09
    #21
    CuteElliz skrev 2008-10-18 12:38:45 följande:
    då fixar du de nu...!!!! medan jag ändå finns här o kan hjälpa till...
    Haha! Ja då skulle maken få fnatt för vi håller på och städar!
  • Äldre 18 Oct 16:44
    #22
    Einstein skrev 2008-10-18 13:09:02 följande:
    Haha! Ja då skulle maken få fnatt för vi håller på och städar!
    haha... ok...
  • Äldre 20 Oct 14:50
    #23

    hur har de gått för er att skaffa msn...??

  • Julia 240
    Äldre 2 Nov 21:11
    #24

    Hejj, måste man KÖPA msn för att kunna skaffa det!? Gråter

  • Äldre 2 Nov 23:58
    #25
    Julia 240 skrev 2011-11-02 21:11:29 följande:
    Hejj, måste man KÖPA msn för att kunna skaffa det!? Gråter
    Nej, MSN är gratis!
  • DataPr­offs1
    Äldre 3 Nov 08:45
    #26

    Appropå frågan: så vill jag informera om att ni kan få klocka installationsråd (samt råd om olika inställningar) för MSN Messenger´i den installationsanvisning som finns att ladda ner GRATIS från: http://www.WinGuider.se//page5.html

    Följ anvisningarna på sidan för att ladda ner paketet med installationsguiden..
    Packa upp filen och i denna finns ett dokument: Installation av Windows 7 32-bit 1-partition 1Hdd.doc

    Öppna med "Skrivskydd" samt bläddra fram avsnitt: 4.2  Installera senaste MSN-Messenger (Valfritt)
    på sida: 9  

    Följ anvisningarna och ni får en mer praktisk och ÖKAR skyddet av ert MSN-konto och ert hotmail/Live konto! (Väldigt många vet inte om ens hälften av de konfigurationsmöjligheter som faktiskt finns i messenger..)

    Dessutom finns tips om inställningar ni bör konfigurera ifall t.ex. era barn använder messenger och ni har skäl att misstänka, tro eller rent av VET att ert barn blir mobbat eller trakasserat på MSN Messenger.

    Nu sker mer än hälften av MESSENGER konfigurationen via de bifogade konfigurationsfilerna, men de fungrar endast i en komplett Windows 7 installation, och kan INTE användas till en redan installerad dator..
    Så dessa inställningar får ni klara er utan.. som bl.a. ökar skyddet MOT sk. MSN-smittor osv.

    Men följ avsnitt: 4.2 samt 4.2.1 Så får ni ut mer av er MSN-messenger... Glad 

    (Det är trots allt gratis-råd!) 

          

     


    Lär dej att installera WINDOWS 7 så som proffsen gör! GRATIS på www.WinGuider.se//page5.html
Svar på tråden Skaffa msn