• Prins Solo
    Äldre 23 Oct 08:53
    2602 visningar
    15 svar
    15
    2602

    fyllning i gräddtårta?

    Någon som vill dela med sig av sin bästa fyllning i gräddtårta? Sonen fyller ett på söndag och jag behöver tips!

  • Svar på tråden fyllning i gräddtårta?
  • Äldre 23 Oct 08:55
    #1

    Blanda, kakao, socker, smulad mandelmassa och typ 200gram krossad daimchoklad/ marabou daim i, är suuupergod tårta jag alltid gör, som alltid går hem!!!

  • Äldre 23 Oct 08:56
    #2

    Givetvis kan du byta kakao o socker mot oboy. ca 200gram mandelmassa....ska de vara

  • Spegel­landet
    Äldre 23 Oct 08:59
    #3

    Jag brukar mixa jordgubbar och banan. Inget socker behövs för det blir sött ändå. (Ju mognare banan, desto sötare).

    Sen kan man ju ha grädde med riven, vit choklad i, eller vit chokladmousse på tårtan.

  • Dunder­mamman
    Äldre 23 Oct 09:01
    #4

    Dumlefluff!!!
    Smält 180 gram dumlekolor i 3 dl grädde på svag värme, får EJ koka!!
    Låt svalna i vattenbad och låt stå i kylskåp så den blir riktigt kall! Vispa sedan som vanlig grädde!

  • Prins Solo
    Äldre 23 Oct 09:10
    #5

    Mmmm, allt låter gott. Estrell, blandar du ned det du skrev i vispad grädde eller?

  • Äldre 23 Oct 11:35
    #6

    PRIN SOLO: Precis, blanda oboy, daimkross, smulad mandelmassa i vispad grädde, ca 3dl, alternativt att du bakar en egen sockerkaksbotten med mandelmassa i. Sen toppar du tårtan med daimkross och strör på kakao/oboy

  • Äldre 25 Oct 09:47
    #7

    Jag har alltid mosade hallon eller jordgubbar på ett lager sedan marsansås blandat med banan på andra det blir toppengott

  • Äldre 25 Oct 12:35
    #8

    Ett lager Fresta chokladmousse och ett lager hallon blandade med lite grädde.

  • Äldre 25 Oct 15:34
    #9

    Ett lager chokladganache (en slags kräm) och ett lager osockrade hallon. Mums!

  • Äldre 25 Oct 15:36
    #10

    lemon curd tycker jag är gott. Blir en lite friskare smak då.

  • Äldre 25 Oct 15:44
    #11
    Spiro skrev 2008-10-25 15:36:12 följande:
    lemon curd tycker jag är gott. Blir en lite friskare smak då.
    Grädde med lite lemon curd i är också jättegott

    Lemon curd och blåbär tillsammans med ett lager vaniljgrädde = gott!
  • Äldre 25 Oct 15:45
    #12

    *får lemon curd-cravings* ;o)

  • Kaxmaj­a
    Äldre 25 Oct 15:46
    #13

    Håller precis på och bakar en gräddtårta. Vi ska ha vaniljkräm & hallonmousse i denna


    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Samuel ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Äldre 25 Oct 15:46
    #14
    Spiro skrev 2008-10-25 15:45:03 följande:
    *får lemon curd-cravings* ;o)


    TS: Lime curd funkar också lika bra
  • Prins Solo
    Äldre 26 Oct 16:56
    #15

    Tack för alla tips! Det blev en kanongod tårta idag uppskattad av alla. Hade ett lager med chokladpudding, ett med hallongrädde och över hela härligheten dumlefluff och fin dekorering. Gott!

Svar på tråden fyllning i gräddtårta?