• Hot Tuna

    Någon som provat Xyloproct (hemorojdsalva) mot slapp hud på magen efter grav.?

    Som rubriken löd, har någon hört något om detta? Jag gör vadsom helst men inte plastik för att skinnet ska dra ihop sig. H

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-23 17:13
    Har hört att man ska ta hälften hemorojdsalva och hälften kortison 1 % salva och smörja över slapp hud. Exempelvis sabbad mage efter graviditet.

  • Svar på tråden Någon som provat Xyloproct (hemorojdsalva) mot slapp hud på magen efter grav.?
  • smarties

    Tvivlar starkt på att det funkar mot slapp hud på magen tyvärr, däremot i ansiktet är det toppen. Borde finnas i var kvinnas hem :)

  • LykkeLee
    smarties skrev 2008-10-23 17:06:47 följande:
    Tvivlar starkt på att det funkar mot slapp hud på magen tyvärr, däremot i ansiktet är det toppen. Borde finnas i var kvinnas hem :)
    Kanske att man borde inhandla en sådan då..
  • Hot Tuna

    Anonym, tar du salvan på vissa partier i ansiktet eller rakt över hela? Hur ofta?

  • Anonym

    jag tar salvan där man oftast får rynkor . Runt ögonen , munnen. Varje kväll innan jag ska lägga mig . Då ser ju ingen

  • JanHelge

    Detär kanon med kortisonpreparat i ansiktet. Speciellt i kombination med sol. Huden blir tunn coh spricker samtidigt som riken för pigmentlösa fäckar ökar radikalt. Det är ju snyggt med vita flabbor av sprucken hud i ansiktet.

  • LykkeLee
    JanHelge skrev 2008-10-23 17:22:41 följande:
    Detär kanon med kortisonpreparat i ansiktet. Speciellt i kombination med sol. Huden blir tunn coh spricker samtidigt som riken för pigmentlösa fäckar ökar radikalt. Det är ju snyggt med vita flabbor av sprucken hud i ansiktet.
    Låter skitbra ju!

  • Uncovered
    JanHelge skrev 2008-10-23 17:22:41 följande:
    Detär kanon med kortisonpreparat i ansiktet. Speciellt i kombination med sol. Huden blir tunn coh spricker samtidigt som riken för pigmentlösa fäckar ökar radikalt. Det är ju snyggt med vita flabbor av sprucken hud i ansiktet.
    vilken tur då att man tar på det på kvällen och tar bort det på morgonen.
  • LykkeLee
    Uncovered skrev 2008-11-21 23:57:09 följande:
    vilken tur då att man tar på det på kvällen och tar bort det på morgonen.
    Du har alltså provat??
  • AnniPanni

    Kortison är ju ingenting man ska använda i "onödan" direkt.
    Huden blir påverkad och jag vette tusan hur det blir efter långvarig användning.

    Jag har gått helt ifrån mina krämer innehållande kortioson (har psoriasis)

  • Anonym

    Nej men en kompis mamma tog det under ögonen, denna åldersnojan ja jisses. Hela ansiktet svullnade upp och hon såg förjävlig ut. Har inte hjälpt där.

    Och tror garanterat inte att det hjälper mot slapp hud på magen. Operation vet jag fungerar däremot.

  • Anonym

    jag tror inte jag vågar. Är det värt att testa för man är lite sådär missnöjd med fejjan för att riskera att bli förstörd på riktigt?

  • Anonym

    många är allergiska eller överkänsliga mot kortison. Kroppen kan också sluta att ta åt sig av de läkande effekterna av kortisonet vid långvarig användning, precis som när man käkar antibiotika för ofta.

Svar på tråden Någon som provat Xyloproct (hemorojdsalva) mot slapp hud på magen efter grav.?