• Mrs Vader

    No´poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård.

    Ännu en fortsättningstråd för oss no'poo-are -- vi som inte använder schampoo och vi som gillar naturliga alternativ till den kommersiella skönhetsindustrin.

    För er nya och intresserade som vill sälla er till vår lilla familj så uppmanar jag er att läsa TS (+länkarna) i de gamla trådarna, där finns all information man behöver för att själv starta med de metoder man känner sig intresserade av.
    __________________________

    Den urspungliga No'Poo tråden, med all info man behöver för att själv komma igång! ---> Jag Uppmanar ALLA nya att läsa den. (istället för att hoppa in här och fråga "vad tvättar ni med då?" och liknande.
    Läs TS och länkarna!

    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m23678129-1.html

    Ursprungliga Skönhetsvårdstråden med alternativa hudvårdstips: LÄS TS!!!!

    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m26627399.html

    Tråd 2:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m26433668-1.html

    Tråd 3:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m29225742.html

    Tråd 4:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m32203185.html

    Tråd 5:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m34754409.html


    Blogg med våra recept:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b95979.html

    Naturlig hud- och hårvård för baby/barn:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m32543425.html

    En ny uppdaterad rutintråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33281687.html
    Samlad lista på hudvårdande oljor:

    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b103790.html

    VÄLKOMNA!!!
    Vacker utan schampo
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-26 19:41
    Samlad lista på hudvårdande oljor:

    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b103790.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-27 07:30
    Ny rutintråd

    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m37241038.html
  • Svar på tråden No´poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård.
  • edit o
    Suri skrev 2008-11-21 13:07:09 följande:
    Tack alla ni som tagit er tid och svarat.  Så skönt att få lite råd. Jag avvaktar ett par dagar sedan testar jag någon fetare olja. Kollar upp a-creme, ringblomssalva.
    Jo, han hade också fosterfett kvar som torkat in och såg inte roligt ut. Det fick jag bort med olja och en tygblöja som jag gnuggade med.
    Använd inte a-creme nu när det är kallt. Den inehåller vatten som kan frysa när det är minusgrader.
  • imsel

    edit o skrev 2008-11-25 21:29:17 följande:


    Använd inte a-creme nu när det är kallt. Den inehåller vatten som kan frysa när det är minusgrader.
    Nån skrev om detta tidigare, och hade kollat med nån (tillverkare..eller vad det var) och a-creme var okej att använda även när det är kallt, både innan man går ut, och efter som det står på burken.
    Kommer inte ihåg vem som tog reda på det..
  • zazzza

    a-creme vid kyla? det står att den innehåller relativt lite vatten, med tanke på kylan, men läser man innehållsförteckningen så står ju vatten först, alltså mestadels vatten i krämen.

  • Claudia gbg

    Claudia gbg skrev 2008-11-24 23:01:21 följande:


    Hej alla! det var ett bra tag sen jag var här. Hela livet har vänts upp och ner... Nåja....Undrar: Hurdana är forevers aloe vera produkter? Något att ha? Vet att de innehåller parabener men resten då? Krämerna och drycken?
    Puffar
  • vilms07

    hej allihopa!

    jahapp....då kom den första "smällen" då sedan jag börjat med no'poo för snart 5 veckor sedan.

    kör mest balsamtvätt och hårbotten är superbra, håller sig ren nästan en vecka efter en tvätt.
    MEN nu till problemet: mitt hår känns torrare än någonsin...till och med torrare än innan jag slutade med schampo!!?

    jag gör inpackningar, har olja i håret ibland, sköljer med ÄCV ibland. Vad gör jag för fel? det är inga proteiner eller silikoner i balsamet.

    otroligt tacksam för svar om någon har någon idé!

    mvh k

  • Pormoicheia
    vilms07 skrev 2008-11-26 20:08:55 följande:
    hej allihopa!jahapp....då kom den första "smällen" då sedan jag börjat med no'poo för snart 5 veckor sedan.kör mest balsamtvätt och hårbotten är superbra, håller sig ren nästan en vecka efter en tvätt.MEN nu till problemet: mitt hår känns torrare än någonsin...till och med torrare än innan jag slutade med schampo!!?jag gör inpackningar, har olja i håret ibland, sköljer med ÄCV ibland. Vad gör jag för fel? det är inga proteiner eller silikoner i balsamet.otroligt tacksam för svar om någon har någon idé!mvh k
    Kan ha med kylan att göra. Både hy och hpr blir torrare för mig under vinterhalvåret.

    Hårdast drabbas läpparna. Sitter i detta nu och kämpar med torra och spruckna läppar som svider...
    It's the end of the world as we know it, and I feel fine
Svar på tråden No´poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård.