• Mrs Vader

    No´poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård.

    Ännu en fortsättningstråd för oss no'poo-are -- vi som inte använder schampoo och vi som gillar naturliga alternativ till den kommersiella skönhetsindustrin.

    För er nya och intresserade som vill sälla er till vår lilla familj så uppmanar jag er att läsa TS (+länkarna) i de gamla trådarna, där finns all information man behöver för att själv starta med de metoder man känner sig intresserade av.
    __________________________

    Den urspungliga No'Poo tråden, med all info man behöver för att själv komma igång! ---> Jag Uppmanar ALLA nya att läsa den. (istället för att hoppa in här och fråga "vad tvättar ni med då?" och liknande.
    Läs TS och länkarna!

    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m23678129-1.html

    Ursprungliga Skönhetsvårdstråden med alternativa hudvårdstips: LÄS TS!!!!

    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m26627399.html

    Tråd 2:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m26433668-1.html

    Tråd 3:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m29225742.html

    Tråd 4:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m32203185.html

    Tråd 5:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m34754409.html


    Blogg med våra recept:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b95979.html

    Naturlig hud- och hårvård för baby/barn:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m32543425.html

    En ny uppdaterad rutintråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33281687.html
    Samlad lista på hudvårdande oljor:

    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b103790.html

    VÄLKOMNA!!!
    Vacker utan schampo
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-26 19:41
    Samlad lista på hudvårdande oljor:

    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b103790.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-27 07:30
    Ny rutintråd

    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m37241038.html
  • Svar på tråden No´poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård.
  • Lady Dahmer
    Xarxa skrev 2009-01-08 23:30:44 följande:
    Nu har jag dränkt igenom håret med kokosolja som en inpackning. Det var torrt, minst sagt! Vilken är bästa metoden för att få ur överskottsoljan? Jag brukar tvätta med bikarbonat, men det kanske blir för uttorkande så att det motverkar effekten?
    co-tvätt eller smt. smt rekommenderas! Blir dubbel effekt!
    Confessions of a Neurotic Attentionwhore - ladydahmer.blogg.se/
  • gurkan76

    Jag läste i en av trådarna i ts att deo skulle ge bröstcancer. Finns det någon källa man kan söka info om det i?

  • Angels Fall First
    gröna hönan skrev 2009-01-07 14:10:27 följande:
    Jag tycker det låter mycket misstänkt likt svamp och då måste du ha svampdödande! Vad kan det heta på Irland? Monistat? Det går inte att få bukt med annars. Ibland finns kräm med kortison+svampdödande, daktacort heter den här, och funkar bra mot klådan och svampen. Annars kanske tvätta med ngt surt? ÄCV? Ajajaj gissar jag, men det borde funka.Angels Fall First skrev 2009-01-07 12:49:44 följande:
    Jo, kanske måste det =/ Men jag tänkte testa allt annat först

    Och tack för alla tips jag fått
  • Tant Elin

    rapsodine kunzeakräm är svampdödande + att det är helt fritt från kortison! Det enda jag kan se i innehållsförteckningen är nån typ av alkohol, vilket säkert är uttorkande. Men den hjälper kanonbra mot eksem iaf

    Mina eksem är helt bra nu, och inte ens stark kortison har bitit på dom...

    www.bodystore.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi&funk=visa_artikel&artnr=A9999-05

    gröna hönan skrev 2009-01-07 14:10:27 följande:


    Jag tycker det låter mycket misstänkt likt svamp och då måste du ha svampdödande! Vad kan det heta på Irland? Monistat? Det går inte att få bukt med annars. Ibland finns kräm med kortison+svampdödande, daktacort heter den här, och funkar bra mot klådan och svampen. Annars kanske tvätta med ngt surt? ÄCV? Ajajaj gissar jag, men det borde funka.Angels Fall First skrev 2009-01-07 12:49:44 följande:
  • Fridayyy

    Satt och funderade på mjukgörande medel och tänkte på sköljmedel till tvätten, vad är det i det? Skulle det fungera i hår? Sen tänkte jag på feta salvor, läste att nån har body lotion i håret, men det går väl inte med alla sorter??

  • Viewsonic

    Oj, orka läsa hela tråden / trådarna. Finns det någon bok om detta? :)

  • Pormoicheia
    Viewsonic skrev 2009-01-10 21:51:04 följande:
    Oj, orka läsa hela tråden / trådarna. Finns det någon bok om detta? :)
    *hehe*...som tur är räcker det med att läsa ts i de 2 ursprungliga trådarna. Där finns i princip all info man behöver för att komma igång.
    It's the end of the world as we know it, and I feel fine
  • Miss T

    Pormoicheia skrev 2009-01-10 22:04:48 följande:


    *hehe*...som tur är räcker det med att läsa ts i de 2 ursprungliga trådarna. Där finns i princip all info man behöver för att komma igång.
    [/citat]

    Finns det inte en bok (på engelska) om balsammetoden? Ngt med Curly Girl.
    Viewsonic skrev 2009-01-10 21:51:04 följande:
    [citat]
    Oj, orka läsa hela tråden / trådarna. Finns det någon bok om detta? :)
    www.lockig.se (forumet) finns mkt om balsammetoden. Sen får man söka bland olika trådar för att se om tex bikarbonattvätt.
Svar på tråden No´poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård.