• Äldre 26 Oct 23:37
    27332 visningar
    19 svar
    19
    27332

    Hur fixa maskeradkläder till barnen?

    Fick just veta att barnen ska vara utklädda på dagis på fredag. Jag har tvillingar i tvåårsåldern och jag känner verkligen inte för att köpa utklädningskläder för flera hundra till dem.

    Inte kan jag sy något heller.

    Tycker att dagis kan låna ut kläder om det är så att de måste ha maskerad.

    Någon som har några bra och billiga tips?

  • Svar på tråden Hur fixa maskeradkläder till barnen?
  • Äldre 26 Oct 23:38
    #1

    Ansiktsmålning! det är roligt... Då kan de bli vad som helst. Apa, bruna kläder!

  • Äldre 26 Oct 23:38
    #2

    Hmm leksaksaffärerna brukar ju kunna ha prinsessklänningar, batman osv för billiga pengar.
    Och dem kan de ju även bära annars och inte bara vid maskerad


    Ida 080901, Stella 060923
  • Äldre 26 Oct 23:42
    #3

    Min dotter (2 1/2) önskar sig en spindelmannendräkt!

  • Äldre 26 Oct 23:44
    #4

    Tack för tipsen, men jag vill verkligen inte springa till affären och köpa kläder för att de ska klä ut sig. Det blir ju några slantar när man har två, och det känns så onödigt. Ungarna får ju inte själva ut något av det, och inte vi föräldrar heller eftersom vi inte ens har tid att vara med.

  • Äldre 26 Oct 23:49
    #5

    jag tycker du kan klä ut dem till djur. ex. katt morrhår målade i ansiktet o svarta kläder. upstoppad strumpa fastnålad i bak eventuellt. bruna kläder o annan ansiktsmålning blir en björn osv. Billigt o bra!

  • Äldre 26 Oct 23:52
    #6
    Kalia skrev 2008-10-26 23:49:21 följande:
    jag tycker du kan klä ut dem till djur. ex. katt morrhår målade i ansiktet o svarta kläder. upstoppad strumpa fastnålad i bak eventuellt. bruna kläder o annan ansiktsmålning blir en björn osv. Billigt o bra!
    Det var så jag menade...
  • Äldre 26 Oct 23:56
    #7

    på hm just nu har de pyjamasar för 129:- som ser ut som drakar, batman eller spindelmannen, det kan ju barnen använda att sova i sen också

  • Äldre 27 Oct 00:12
    #8

    jag tycker inte att du ska lägga ner en enda krona på att klä ut barnen. min erfarenhet som "dagisfröken" är att tvååringar slänger av sig maskeradkläderna rätt fort ändå.

  • Äldre 28 Oct 20:59
    #9
    Kalia skrev 2008-10-27 00:12:18 följande:
    jag tycker inte att du ska lägga ner en enda krona på att klä ut barnen. min erfarenhet som "dagisfröken" är att tvååringar slänger av sig maskeradkläderna rätt fort ändå.
    Jag kan tänka mig det.
  • MUM CC
    Äldre 28 Oct 21:21
    #10

    Jag tänkte sy en spök"dräkt" av ett lakan. Typ klippa hål för huvudet och kanske armarna. Om man vill så kan man kanske även använda en för stor t-shit fick jag tips om. Och så kan man toppa med en vit mössa om man vill!
    Annars såg jag Batamantröjor + strumpbyxor på HM. Eller poliströjor! Dem kan ju användas senare också.

  • Äldre 28 Oct 22:44
    #11
    MUM CC skrev 2008-10-28 21:21:24 följande:
    Jag tänkte sy en spök"dräkt" av ett lakan. Typ klippa hål för huvudet och kanske armarna. Om man vill så kan man kanske även använda en för stor t-shit fick jag tips om. Och så kan man toppa med en vit mössa om man vill!Annars såg jag Batamantröjor + strumpbyxor på HM. Eller poliströjor! Dem kan ju användas senare också.
    Jag sydde en spökplumpendräkt åt min stora pojke när han var 5-6 år (15 år sedan)... Av ett färgat lakan. Men idag vet väl ingen vem spökplumpen är?Fundersam
  • Äldre 29 Oct 11:41
    #12

    Hehe, det är väl den där figuren i Kalle tidningarna??

  • Äldre 29 Oct 11:57
    #13

    Det är ju lite svårt att komma med konkreta tips när man inte vet vad som finns att utgå från bland dina barns kläder... det är inte så att ni t.ex. har tomteluvor? Då kan de vara utklädda till tomtenissar. Annars är ju spöke som sagt en klassiker, och kattidén var ju kul! Har de skjortor och flugor? Påstå att de är James Bond!

  • Äldre 29 Oct 12:01
    #14

    Jag köpte en svart mantel för 10:- en svart "häxhatt" för 10:- och målade lite svart i ansiktet på dottern.

    Hatten tog hon av redan innan vi kom fram till halloween-festen.
    Ansiktet ville hon tvätta efter 10 min.
    Manteln behöll hon på, men utan nån "glädje" alls.

    Min dotter är 2 år och 8 mån och uppskattar INTE maskerad. Inte än i alla fall...

  • Äldre 29 Oct 15:01
    #15
    tessanior skrev 2008-10-29 11:41:49 följande:
    Hehe, det är väl den där figuren i Kalle tidningarna??
    Japp! Fast vid närmare eftertanke ser det kanske ut som om man klätt ungen i burka? Fundersam Kanske inte så passande...
  • bodica
    Äldre 29 Oct 15:10
    #16

    Brunt garn eller svart garn det billigaste som finns i affären, fläta till svans, fäst i lämpliga byxor, måla röda kinder och lite fräknar och låt bli att kamma håret och vips så är det två troll.

  • Äldre 31 Oct 15:34
    #17

    Ja, det var ju bra idéer ni kom med.

    Tack för hjälpen!

  • Äldre 2 Nov 02:43
    #18

    Vad blev det till slut då?

  • Tussil­uskan
    Äldre 16 Nov 18:44
    #19

    MAn kan alltid lita på familjeliv!

    Skitirriterad sitter jag här för att de har maskerad på min sons dagis på tisdag och jag vet inte vad jag ska ta mig till.

    Han är ju bara 2 1/2 och uppskattar ju varken ansiktsmålning eller att ha på sig något konstigt (ser framför mig vilket liv det skulle bli om jag skulle måla fräknar och sätta på svans)så man blir ju liksom bara irriterad på dem på dagis!

    Det där med troll var annars en väldigt fiffig idé, och den ska jag komma ihåg tills han är större.

    Det får kanske bli en tripp till H&M då, om de har batmangrejjer osv så kommer det ialla fall till använding senare också!

Svar på tråden Hur fixa maskeradkläder till barnen?