• Sunshi­ne69
    Äldre 28 Oct 16:07
    100102 visningar
    42 svar
    42
    100102

    Hur många katrinplommon måste man äta...

    ... För att kunna gå på toaletten som en normal människa??? Tre, fyra, en påse, tre kilo? Blir förvånad att inte hitta fler trådar om graviditetsförstoppning...

  • Svar på tråden Hur många katrinplommon måste man äta...
  • Spegel­landet
    Äldre 28 Oct 16:09
    #1

    För en ogravid kan det räcka med tre-fyra iaf. Torkade aprikoser funkar också ifall man inte gillar katrinplommon.

  • Sunshi­ne69
    Äldre 28 Oct 16:10
    #2

    Bra!!! för det är inte så gott...

  • riotfl­ickan
    Äldre 28 Oct 16:12
    #3

    Aj, ät inte för många. Då blir du gasig och får ont!

  • Äldre 28 Oct 16:13
    #4

    Köp Lactulos på Apoteket i stället, eller ännu hellre Duphalac, den smakar nämligen inget. Det kan du ta även om du är gravid. Det är ett medel som gör att bajset inte blir så hårt. Jag äter just nu 20mg varje morgon, är inte gravid.

  • Sunshi­ne69
    Äldre 28 Oct 16:20
    #5

    Tack för tips... Bor inte i Sverige så kan inte ta mig till Apoteket tyvärr... men får väl försöka hitta en motsvarighet...

  • olands­token
    Äldre 28 Oct 16:21
    #6

    nä, det finns inte så många trådar för oss som skiter ut jordgloben varje gång vi lyckas skita! att äta en burk katrinplommon barnmat fungrerar utmärkt, men 6 kr om dagen blir lite dyrt. själv tar jag 20-30 ml lactulos om dagen och en novalucol efteråt för jag får sån halsbränna av lactulosen. har även fått ta dulkolax om jag har slarvat med lactukosen. ska prova duphalac om det är "godare", tack för tipset.

  • Spegel­landet
    Äldre 28 Oct 16:26
    #7

    Paulunmüsli, eller axas dinkelmüsli till frukostyoghurten är bra "tarmunderhållning". Ett par morötter om dagen också. Undvik produkter med vitt mjöl och drick mycket vatten. Kaffe kan verka laxerande, men det ska man ju vara försiktig med när man är gravid. Fett i maten kan också hjälpa, men det ska vara bra mat och bra fett, inte pommesfrittes och chips

    Har haft en massa problem med tarmsprickor och hemmorojder utan att vara gravid de sista tio åren, men speciellt müslin håller magen glad och snäll

  • gaffsa­n
    Äldre 28 Oct 16:34
    #8

    Linfrö, päron ,apelsiner ,persikor osv. Frukt ock grönsaker och vatten. Sen brukar halstabletter med sorbitol vara grymt laxerande.

  • skrutt­an82
    Äldre 28 Oct 17:16
    #9

    Kål säter ju också fart på magen..
    Lite hemmagjord pizzasallad, kålsallad, coleslaw eller varför inte lite kålpudding..

  • Zaaand­ra
    Äldre 28 Oct 20:18
    #10

    Jag äter linfrön o katrinplommon. Lite linfrön i en kopp blandat med fil o några katrinplommon, en påse 200 gram på 3 dagar. Äter det på kvällen o sen på morgonen efter frukost så kan ja lätt gå på toa. Går nästan alltid bara på morgonen, är en morgonskitare :P hehe Har haft prpblem med min mage så länge nu men detta funkar bra för mig :)

Svar på tråden Hur många katrinplommon måste man äta...