• sanna88a

    sugen på att färga håret rödbrunt. (från blond)

    satan vad jag är sugen.
    jag är rädd att jag kommer ångra mig om jag gör´t.
    jag bleker mitt hår nu, och mitt hår har tagit sån skada av det.
    Är det någon här som har gått från blondt till rött?
    ångrade du dig?
    har du före och efter bild?

  • Svar på tråden sugen på att färga håret rödbrunt. (från blond)
  • Josefine 85

    Hej jag har tyvärr inga bilder men jag är alltid blond på sommaren och brunett på vintern, det går ju alltid att åtgärda om du skulle ångra dig

  • sanna88a

    Josefine 85 skrev 2008-10-29 22:22:58 följande:


    Hej jag har tyvärr inga bilder men jag är alltid blond på sommaren och brunett på vintern, det går ju alltid att åtgärda om du skulle ångra dig
    okej:) är du brunett eller rödbrun? jag vill ha lite röda toner i isåfall.. men då kan det ju bli svårt att bli blond igen om jag ångrar mig.
  • Josefine 85

    Det är olika nu har jag rödbrunt men ibland gör jag det näst intill svart med klar röda slingor.

    Jag skulle rekomendera dig att göra det hos en frisör och om du skulle ångra dig så kan du göra mycket ljusa slingor i det

  • Josefine 85

    jag har mörkare och till sommaren gör jag mig blond genom massa slingor. Prata med frisören men jag skulle tro att du kan bli helblond igen på ca två frisörbesök om det skulle vara så

  • Angelica77

    Instämmer med de andra. Prata med en frisör innan du gör det hemma iallafall. Det finns så många nyanser och mkt beror på vilken typ av hy du har. Endel ser nästintill sjuka ut med rödbruna nyanser om man inte har rätt ton i ansiktet.
    Och tänk på att det är jättesvårt att gå tillbaka till blond ifrån bruna nyanser.
    Garanterat värt att göra det på salong. Där har dom stenkoll på detta. Hur kul är det om du misslyckas hemma och ändå får gå till salong för att åtgärda sen??

    Sen när du väl är mörk så är det lättare att exprimentera hemma med färger. Men första gången - lämna det till proffsen. (Är inte frisör...kanske låter så . Har bara misslyckats med mitt hår förr om åren och är mkt försiktigare nu)

  • greenfish

    Jag har Lindsay Lohans hårfärg, nästan, och jag blonderade mig så smått innan jag bestämde mig för att gå tillbaka till min naturliga färg. Det funkade jättebra att gå från blont till rött, inga konstiga färger emellan. Däremot går det nog inte lika bra att gå från rött till blont. Färga rött kan du göra hemma, men tillbaka måste ske på salong.

    En sak att tänka på är däremot vilken röd färg som funkar på dig. Jättemånga går runt och ser helt sjuka ut, då de uppenbarligen inte är rödhåriga egentligen. Många får också konstig röd färg som pga nyansen ser riktigt färgad ut. (Är det kanske jag som är röd från början som irriterar mig? Eller är det verkligen så tydligt?)

    Jämför flera olika märken och ta hellre en nyans ljusare ifall du väljer mellan två olika, så ska det säkert funka bra!

Svar på tråden sugen på att färga håret rödbrunt. (från blond)