• Bruden­1
    Äldre 29 Oct 22:22
    11156 visningar
    4 svar
    4
    11156

    Ont bakom ögonen?

    Jag har i några dagar haft ont bakom ögonen, det värker när jag tittar åt olika håll, alltså tittar snett uppåt, neråt och åt sidorna utan att vrida huvudet eller typ "rullar runt med ögonen" (svårt att förklara) men då ömmar det liksom bakom ögonen. Igår var jag även öm när jag tryckte på ögonlocken.
    Ögonen är ömma helt enkelt, skumt!!
    Har även värk i ryggraden, och stel och öm i axlar, skulderbladen och nacken, haft det i 3-4 veckor till och från, vissa dagar mer andra mindre.

    Nån som känner igen sig ang. denna ögonvärk?? som haft lika?
    Kan det hänga ihop med nack, skuldra, ryggvärken tro?

    Hjälp!


    (¯`°?.¸ ♥ Mamma till charmtrollet Evelina född 051013 & lillstumpan Alicia född 080529 ♥ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Ont bakom ögonen?
  • Bruden­1
    Äldre 30 Oct 08:18
    #1

    puff


    (¯`°?.¸ ♥ Mamma till charmtrollet Evelina född 051013 & lillstumpan Alicia född 080529 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bruden­1
    Äldre 30 Oct 10:40
    #2

    Ingen?

    jag ska till läkaren idag iaf... får se vad det är!


    (¯`°?.¸ ♥ Mamma till charmtrollet Evelina född 051013 & lillstumpan Alicia född 080529 ♥ ¸.?°´¯)
  • Äldre 30 Oct 10:43
    #3

    Jag har precis samma, haft det några veckor nu. Du får gärna berätta sen hur det gick hos läkaren.. Lycka till!

  • Maax
    Äldre 31 Oct 14:00
    #4

    Jag fick en inflammation i ögonmuskeln för några år sedan. Hade ont och mycket huvudvärk. Gick till en optiker och fick glasögon med lätt förstorande effekt för att avlasta ögonen och det klingade av på några dagar/veckor.

    Det kan även höra ihop med om du pressar/gnisslar tänder. Det överbelastar muskelaturen i både ögon, axlar ovh nacke. I så fall botas det med en bettskena som du gör hos din tandläkare.

    Jag säkrade och skaffade både läsglasögon och bettskena

    Lycka till!

Svar på tråden Ont bakom ögonen?