• MsRahk­onen
    Äldre 30 Oct 18:56
    42452 visningar
    15 svar
    15
    42452

    Självrengörande ugn, vilken knapp? SIEMENS

    Har en ugn, sån där modern dyr sak som tydligen ska gå att göra ren med hjälp av en knapp och sen bara torka ur sotet.
    Men vilken knapp är det? Finns så många olika.
    Det är en siemens...

  • Svar på tråden Självrengörande ugn, vilken knapp? SIEMENS
  • Äldre 30 Oct 18:56
    #1

    står väl i instruktionsboken?

  • MsRahk­onen
    Äldre 30 Oct 18:57
    #2

    Men problemet e att jag inte har någon sån Annars skulle jag läsa den...

  • Äldre 30 Oct 18:58
    #3

    man brukar hitta instruktionsböcker om man googlar. Jag har iaf hittat en del på mina obh saker.

  • MsRahk­onen
    Äldre 30 Oct 18:58
    #4

    Jo men jag vet inte direkt vad ugnen heter och har inte hittat någon bra där det står...

  • Li78
    Äldre 30 Oct 18:59
    #5

    min rengör sig genom att man har högsta värmen på i några timmar. ugnen ska då vara tom. den glansiga ytan i botten och glaset får jag själv skrubba med medel.

  • MsRahk­onen
    Äldre 30 Oct 19:01
    #6

    Det heter tydligen activeclean.. ett knapptryck står d på hemsidan, men vilken knapp??? blir galen..

  • MsRahk­onen
    Äldre 30 Oct 19:30
    #7

    Någon måste väl ha en Siemens ugn med activeclean?

  • Äldre 31 Oct 13:52
    #8

    Vi har en siemensugn med active clean. Vi har två vred på ugnen. Det högra där man väljer typ av värme ställer man i läget till höger. Det är en röd kvadrat med prickar i. Det vänstra vredet för temperatur ställer man också till höger. Det finns tre lägen där med olika effekt. Dessa används också för grill.

    Du kan ha en annan modell som fungerar annorlunda men leta efter symbolen med den röda kvadraten och röda små prickar i.

    Manualer kan du föresten ladda ner från hemsidan.

  • Äldre 31 Oct 13:53
    #9

    Ugnens modellnummer står förmodligen på en typskylt på baksidan. Du får dra ut den vid tillfälle och kolla.

  • MsRahk­onen
    Äldre 1 Nov 10:18
    #10

    Okej. Kvadrat med prickar i, ska försöka komma ihåg Dra ut den, nä d vågar jag inte Vi har inga vreden alls, utan toutch eller hur d nu stavas.

  • MsRahk­onen
    Äldre 1 Nov 12:24
    #11

    Har en "knapp" med massa prickar i. Valde den och start. Luckan låstes efter en stund. Antar att d måste vara rätt då?

  • Äldre 3 Nov 13:41
    #12

    Ja det är rätt. Luckan låses och man kan inte öppna förrän ugnen har svalnat.

  • MsRahk­onen
    Äldre 3 Nov 14:07
    #13

    Resultatet fick ja aldrig se. Jag åkte för å hämta dottern å när ja kom hem hade sambon hunnit grilla flinta i ugnen, så den var skitig igen Men nu vet iaf hur jag ska göra

  • Äldre 16 Nov 12:37
    #14

    På vår Siemens ugn är det en fyrkantig symbol med prickar i som avser pyrolys-funktion, dvs självrengöring. Brukar välja steg 2 för medelsmutsig.

  • Äldre 12 Feb 09:11
    #15

    Auto lampan blinkar hur får jag bort det Ugnen lyser men pilen tänds inte

Svar på tråden Självrengörande ugn, vilken knapp? SIEMENS