• Anonym (?)
    Äldre 31 Oct 13:06
    1486 visningar
    22 svar
    22
    1486

    Ont i underlivet ibland. Som knivar. Vad?

    Är gravid i vecka 32 och ibland gör det fruktansvärt ont i underlivet. Det har egentligen inget samband med att jag rör mig. Vad kan det vara och är det farligt?

  • Svar på tråden Ont i underlivet ibland. Som knivar. Vad?
  • Anonym (?) Trådstartaren
    Äldre 31 Oct 13:17
    #1

    .....

  • Äldre 31 Oct 13:19
    #2

    Inget att vara orolig över..så hade jag med
    men visst,ÄR du orolig så ring din bm eller förlossningen!

  • yava
    Äldre 31 Oct 13:20
    #3

    När barnet tränger ner i bäckenet så ilar det och kan kännas som knivar. Det bränner till och man blir ofta ståendes stilla dom sekunderna det varar. Inget konstigt och helt ofarligt. Frågan är bara hur du känner det. Ring din bm och fråga om du känner att svaren här är diffusa och svåra att förknippa med din smärta.

  • Anonym (?) Trådstartaren
    Äldre 31 Oct 13:21
    #4

    Är egentligen inte så orolig utan undrar mest bara vad det är för något?

  • Anonym (?) Trådstartaren
    Äldre 31 Oct 13:22
    #5
    yava skrev 2008-10-31 13:20:58 följande:
    När barnet tränger ner i bäckenet så ilar det och kan kännas som knivar. Det bränner till och man blir ofta ståendes stilla dom sekunderna det varar. Inget konstigt och helt ofarligt. Frågan är bara hur du känner det. Ring din bm och fråga om du känner att svaren här är diffusa och svåra att förknippa med din smärta.
    Tack! Så känns det och antagligen är det väl det som händer. Ska till bm på måndag så jag passar på att fråga henne då (om det inte blir värre under helgen förstås).
  • yava
    Äldre 31 Oct 13:25
    #6

    Va kul,din bebis håller alltså på att fixera sig! Skönt att veta att du kände igen känslan jag beskrev. Det kan vara svårt att få reda på sånt här när man bara kan skriva och inte kunna förklara sig till fullo. Har din bm känt efter om bebisens huvud är ruckbart eller fixerat förrut?

  • Anonym (?) Trådstartaren
    Äldre 31 Oct 14:03
    #7

    :) Återigen tack! Nej hon har inte känt alls.. Men det känns som att det är lite tidigt att bebisen fixerar sig redan i vecka 32+? Eller? Känner också sparkar på min högra sida så jag har trott att bebisen ligger tvärs över? Fast med huvudet neråt då kanske. Åh, jag vill veta hur bebisen ligger :)

  • Anonym
    Äldre 31 Oct 14:04
    #8

    Det är nerver, jag hade så i slutet av min grav. & kan även ha så vid ägglossning

  • yava
    Äldre 31 Oct 14:09
    #9

    Anonym (?) skrev 2008-10-31 14:03:19 följande:


    :) Återigen tack! Nej hon har inte känt alls.. Men det känns som att det är lite tidigt att bebisen fixerar sig redan i vecka 32+? Eller? Känner också sparkar på min högra sida så jag har trott att bebisen ligger tvärs över? Fast med huvudet neråt då kanske. Åh, jag vill veta hur bebisen ligger :)
    Mina barn drog sig neråt i bäckenet redan v28 men höll sig ruckbara till v34 då de fixerade sig, så det är inte så himla tidigt. Att bebisen sen sparkar lite var stans det hör till Man kan nog aldrig riktigt förstå hur dom bär sig åt där inne.
  • Anonym (?) Trådstartaren
    Äldre 31 Oct 17:37
    #10

    Tack för svaren!

Svar på tråden Ont i underlivet ibland. Som knivar. Vad?