• viller­vallan
    Äldre 3 Nov 14:00
    43504 visningar
    19 svar
    19
    43504

    Förkylning + magsjuka?

    Vad är detta för en konstig sjukdom?

    I förrgår hade sonen 4 år hög feber, ville bara ligga ner och orkade inte ens se på film. Han kräktes fem gånger, en kort stund efter han druckit något eller fått alvedon.
    På natten sov han gott och dagen därpå var han lite rödmosig och trött men var uppe hela dan, kollade på film men orkade inte leka. Han klagade över ont i halsen och ont i munnen. Inga kräkningar. På kvällen kände jag att jag hade feber och ont i halsen.
    I morse klagade sonen på illamående och hinken åkte fram igen. Sen vart han bättre och började leka och äta. Jag var trött och hade som taggtråd i halsen, efter en stunds sängliggande började även jag må illa och kräktes en gång. Nu mår jag inte alls illa men är trött och har vansinnigt ont i halsen.

    Man undrar ju vad detta är? Magsjuka och förkylning på samma gång? Vuxna brukar ju inte kräkas av feber och förkylning, det har iaf jag aldrig gjort! Någon som varit med om samma sak?

  • Svar på tråden Förkylning + magsjuka?
  • Äldre 3 Nov 14:02
    #1

    Låter ungefär som vad vi har drabbats av i helgen.
    Småbarnen har kräkts och sambon har nu feber och är slakbent,
    Men jag och tonåringen mår bra.


    Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • viller­vallan
    Äldre 4 Nov 13:04
    #2

    Skönt att vi inte är ensamma!

    Idag var det makens tur att få ont i halsen, feber och ligga vid toan... Men efter en kräkning mådde han hyfsat bra igen.

    Hmm, vad kan detta vara för något nytt vanvettigt virus?

  • Äldre 4 Nov 14:33
    #3

    Vi har oxå drabbats av nåt liknande, jag och dottern men sambon har hittils klarat sej. Jättekonstig sjukdom med förkylning, feber och magsjuka :S

  • solros­frö
    Äldre 4 Nov 18:07
    #4

    Har samma elände! Skulle vara intressant att veta vad det är!

  • solros­frö
    Äldre 4 Nov 18:08
    #5

    Det kan inte vara halsfluss va?

  • Lussek­atten8­7
    Äldre 4 Nov 18:28
    #6

    hmm vår son drabbades av liknande fast i omvänd ordning:

    Först kraftig förkylning i en vecka
    Sedan diareer i en vecka.


    (¯`°?.¸ ♥ ♥ ¸.?°´¯)
  • viller­vallan
    Äldre 4 Nov 20:01
    #7
    solrosfrö skrev 2008-11-04 18:07:26 följande:
    Har samma elände! Skulle vara intressant att veta vad det är!
    Precis!
    Jag har haft halsfluss förr men inte spyr man väl av det? Men hemskt ont i halsen gör det! (Men känner mig mycket bättre nu.)
    Nu på kvällen började sonen klaga över att han känner sig sjuk igen, gäspade (klart illamåendesymtom!) och somnade tidigt. Med hinken vid sängen. Han har ju varit frisk i två dagar, kan jag och maken ha smittat honom igen? Blir man inte immun mot ett virus man precis har haft?
    Ett under att inte dottern har blivit smittad, men hon är den som brukar klara sig bäst. Igår hade hon lite feber, men blev bra efter sömn och en alvedon-supp.
  • viller­vallan
    Äldre 4 Nov 20:29
    #8

    Var just inne på smittskyddsinstitutets hemsida och läste om influensa, som kan ge precis de här symtomen. Kräkningar är vanligast hos barn men kan även förekomma hos vuxna.

  • lillgr­isen
    Äldre 5 Nov 10:57
    #9

    Min dotter höll på precis som din son, och det slutade med att hon fick halsfluss och lymfkörtelinflammation... Men det verkar vara nån slags förkylning/influensa som går nu med illamående, feber, ont i halsen. Nu när dottern precis började bli bättre så fick hon i stället vattkoppor och ser ut som värsta prickiga korven!

  • fonzie 81
    Äldre 10 Nov 09:57
    #10

    hej! min grabb har det nu plötslig hög feber huvudvärk och ont i kroppen och halsen,sen närvi gick till sängs hade han feberfrossa som gick över spydde en gång i natt men inte maginfluensa spy utan mera luktlös vätska vad är detta för konstig influensa ? han sover jus nu ,bara jag inte blir smittad jag ska bort på re4sa i morgon hu för dessa sjukdomar som kommer på vinterhalvåret inget kul.

  • moassi­da
    Äldre 10 Nov 15:38
    #11

    min pojke har samma,,,hög feber kräktes ett par gånger på natten.vattnigt som inte luktade som spyor.nu ont i halsen och hängig,Konstigt.

  • ODS
    Äldre 10 Nov 20:51
    #12

    kan det inte vara scharlakarnsfeber?? sonen hade det i påskas, börjar med kräkningar o feber sedan halsont...

  • fonzie 81
    Äldre 10 Nov 21:15
    #13

    vad underligt i går kväll skyhög feber och ont överallt spytt en gång nu feberfri ätit bra och känner sig bra men lite trött aldrig varit med om något liknande

  • Stella­mum
    Äldre 11 Nov 10:02
    #14

    Lika med min 4-åring. Feber i förra veckan, väldigt ´"ful" i halsen och nu en kräkning per natt från i söndags men inga som helst symptom förutom lite snuva dagstid, äter och är pigg... Riktigt skumt!

  • fonzie 81
    Äldre 14 Nov 10:36
    #15

    ja men tur att det är kortvarigt men man kan ju undra vad det är

  • MaybeB­aby78
    Äldre 16 Nov 18:12
    #16

    Gud vad underligt, vi har samma sak. Vår dotter 15 mån spydde två gånger (luktlöst) i fredags och fick feber. Har fortfarande feber och är extremt gnällig så misstänker halsont. Tycker det ser ut som hon är ganska svullen i hela ansiktet. Jag har haft ont i halsen idag men inget mer.

    Någon annans som känner/kände igen svullen-symtomet?

  • fonzie 81
    Äldre 20 Nov 19:31
    #17

    kan det vara en lättare variant av vinterkräk då jag läste någonstans att den skulle vara lindrigare i år man kan ju alltid hoppas eller får tro detta

  • Äldre 20 Nov 19:37
    #18

    Som någon annan skrev, det är ganska vanligt att influensan ger illamående och kräkningar eller diarré. Årets influensavirus kanske påverkar magen ovanligt mycket.

  • Äldre 20 Nov 21:05
    #19

    Hmmm, jag är höggravid (BF 2/12), började spy och fick diareé i förrgår. Mådde bra mellan "omgångarna" så jag trodde att det var bebis på gång. Men det kom ingen bebis och på kvällen fick jag feber 38,3 och var dålig hela natten. Igår mådde jag bättre - kände mig dock lite hängig och idag har jag lite ont i halsen och är trött. Men jag får behålla maten och har ingen feber!

    Idag började sambon och dottern att spy (luktfritt) och nu ligger båda med ganska hög feber.....

    Låter som vi alla drabbas ungefär av samma sak.

    Hoppas Hoppas Hoppas för min skull som ska ha bebis snart att det inte blir mer än så här, att jag haft min omgång så att säga. Annars blir det INTE kul att föda barn!

Svar på tråden Förkylning + magsjuka?