• Sanrah

    Mia-Sanningen om gömda

    Jag hamnade av en slump på Monica Antonsson blogg.Hon ska tydligen ge ut "Mia- sanningen om gömda" den 1 december. Det först nu jag har sett detta, känner mig helt förvirrad. Vad ska man tro?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-03 21:28
    Liza Marklunds - Gömda

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-08 08:47
    Länk till bloggen:

    monicaantonsson.blogspot.com/

  • Svar på tråden Mia-Sanningen om gömda
  • Sexymala

    Har inte läst tråden, skall ta mig tid en annan dag. Nu är det för sent.

    Klart det alltid är intressant när någon väljer att diskutera motparten. Kan ju jämföras med "inte utan min dotter" och boken som "mannen" skriver genom en författare. Tror det är något sådant iaf. Vågar inte säga för mycket, men olika sidor finns det ju i varje historia, i varje liv.

    Jag tvivlar inte ett dugg på att Mias historia kan vara sann. I stora dra. Jag tvivlar inte ett dugg på att detta förekommer i Sverige och runt om i världen. Däremot är jag alltid källkritisk när jag läser och tar ju inget för den korrekta sanningen. Jag tror inte blint på vad som står i böckerna, men att detta kan hända vem som helst. Det tvivlar jag inte på och jag tycker det är bra att serien finns för den kan väcka många bra samtalsämnen.

    Har inte läst myclet ur bloggen heller, men det hela verkar ju vara på det "personliga" planet. Det är inte så jag valt att ta till mig böckerna. Jag har valt att se dem samhällskritiskt med en bra "personlig" prägel bakom. Det blir ju mer verkligt om det är en person bakom! Men ja, jag ser det som kritik mot samhället det svenska, det chilenska och det amerikanska.

  • Spicy woman

    Kom på att tänka på en sak. Anders han kanske vart deppad bara för att han visste att hon överdriver mycket.

  • Emsebamse

    Spicy woman skrev 2008-11-06 22:13:07 följande:


    Kom på att tänka på en sak. Anders han kanske vart deppad bara för att han visste att hon överdriver mycket.
    he he
  • Cia 79

    Jag måste försöka få klarhet i det här nu. Anders är en chilenare som heter Luis, och Mia är svensk och hette Maggan från början, senare hette hon Jacklyn för att till slut byta namn till Mia, och nu heter hon Elisabeth i Sverige, har jag fattat det rätt?

  • Spicy woman
    Cia 79 skrev 2008-11-06 22:17:43 följande:
    Jag måste försöka få klarhet i det här nu. Anders är en chilenare som heter Luis, och Mia är svensk och hette Maggan från början, senare hette hon Jacklyn för att till slut byta namn till Mia, och nu heter hon Elisabeth i Sverige, har jag fattat det rätt?
    Ja allt för att förvirra en.
  • NovJenny
    Einstein skrev 2008-11-06 21:57:34 följande:
    jag skrev ju i inlägget att det var i det näst sista!
    ja, det såg jag inte.
    Spicy woman skrev 2008-11-06 22:13:07 följande:
    Kom på att tänka på en sak. Anders han kanske vart deppad bara för att han visste att hon överdriver mycket.
  • Spicy woman

    Sen ville han inte leva med henne. För han visste nog att sanningen skulle komma fram en vacker dag.

  • Barkbam

    Ni som kanske tänker att Liza Marklund slåss för misshandlade kvinnor kanske skulle ta er en titt på vad Unni Drougge skriver på www.nemwsmill.se

    Intressant läsning måste jag säga.

  • Thalis
    Barkbam skrev 2008-11-06 23:46:43 följande:
    Ni som kanske tänker att Liza Marklund slåss för misshandlade kvinnor kanske skulle ta er en titt på vad Unni Drougge skriver på www.nemwsmill.seIntressant läsning måste jag säga.
    Kan inte se länken men antar att det handlar om Drougges ex ......
    Den som skrattar sist.... .......förstod inte skämtet
  • Spicy woman
    Barkbam skrev 2008-11-06 23:46:43 följande:
    Ni som kanske tänker att Liza Marklund slåss för misshandlade kvinnor kanske skulle ta er en titt på vad Unni Drougge skriver på www.nemwsmill.seIntressant läsning måste jag säga.
    Funkar inte.
Svar på tråden Mia-Sanningen om gömda