• Sanrah

    Mia-Sanningen om gömda

    Jag hamnade av en slump på Monica Antonsson blogg.Hon ska tydligen ge ut "Mia- sanningen om gömda" den 1 december. Det först nu jag har sett detta, känner mig helt förvirrad. Vad ska man tro?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-03 21:28
    Liza Marklunds - Gömda

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-08 08:47
    Länk till bloggen:

    monicaantonsson.blogspot.com/

  • Svar på tråden Mia-Sanningen om gömda
  • Lolilla
    Barkbam skrev 2008-11-06 23:46:43 följande:
    Ni som kanske tänker att Liza Marklund slåss för misshandlade kvinnor kanske skulle ta er en titt på vad Unni Drougge skriver på www.nemwsmill.seIntressant läsning måste jag säga.
    Länken funkar inte.
  • Tant Greta
    Barkbam skrev 2008-11-06 23:46:43 följande:
    Ni som kanske tänker att Liza Marklund slåss för misshandlade kvinnor kanske skulle ta er en titt på vad Unni Drougge skriver på www.nemwsmill.seIntressant läsning måste jag säga.
    Klart att Drougge är pissed off.
     Marklund valde att tro mannen och anlitar mannen som agent,precis som att Antonsson  väljer Osama och väljer sida genom att skildra hans historia.

    Intressant är att Antonsson menar att en knivstick i magen gav 5 år i straff,vad är det jämfört med en månad som Osama fick.Alltså inte såå farlig misshandel.

    Vad fick Drougges man?
  • Thalis

    Som om Osama bör få en ny chans varför får inte Drougges ex det?
    Varför ska man bojkotta honom MEN tycka synd om Osama? För att även om "MIa" kanske överdriver så verkar inte Osama var helt skyldig han heller.......


    Den som skrattar sist.... .......förstod inte skämtet
  • Thalis
    Tant Greta skrev 2008-11-06 23:59:51 följande:
    Klart att Drougge är pissed off. Marklund valde att tro mannen och anlitar mannen som agent,precis som att Antonsson  väljer Osama och väljer sida genom att skildra hans historia.Intressant är att Antonsson menar att en knivstick i magen gav 5 år i straff,vad är det jämfört med en månad som Osama fick.Alltså inte såå farlig misshandel.Vad fick Drougges man?
    Visst är det märkligt när folk kastar sten i glashus?
    Den som skrattar sist.... .......förstod inte skämtet
  • Tant Greta
    Thalis skrev 2008-11-07 00:07:32 följande:
    Visst är det märkligt när folk kastar sten i glashus?
    Mycket.

    Det jag störmig mest på är denna mening i  Monicas blogg:"Han dömdes till fem års fängelse. Det är en bra värdemätare på hur långt straff man får när det är allvar. "

    Joo,tjena.
  • Thalis
    Tant Greta skrev 2008-11-07 00:21:45 följande:
    Mycket.Det jag störmig mest på är denna mening i  Monicas blogg:"Han dömdes till fem års fängelse. Det är en bra värdemätare på hur långt straff man får när det är allvar. "Joo,tjena.

    Det har stört mig också !


    Den som skrattar sist.... .......förstod inte skämtet
  • Bei Bei

    Gud vad rörigt det är i bloggen. Inlägg raderas, ändras osv. Är ju sjukt svårt att hålla koll på vad som diskuteras och det ger fel bild av diskussionen när texter som diskuteras raderas i efterhand.

    Har försökt hålla mig ajour, men nu orkar jag inte mer. Väntar istället på att få läsa boken.

    Delar av mitt inlägg nr 349 på sidan 35 publiserades på Monicas blogg men nu är det borta?


    ♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • Bei Bei

    Mig med. Bara för att den misshandeln inte fick så stora skador fysiskt så var det "inte så farligt?" Herregud! Hon försvarar ju en kvinnomisshandlare. Misshandel är alltså förmildrande om det inte tar så hårt, eller?


    Thalis skrev 2008-11-07 00:27:17 följande:
    Det har stört mig också !
    Arg som ett bi idag! GRRR!
    ♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • Einstein

    Bei Bei skrev 2008-11-07 07:03:50 följande:


    Gud vad rörigt det är i bloggen. Inlägg raderas, ändras osv. Är ju sjukt svårt att hålla koll på vad som diskuteras och det ger fel bild av diskussionen när texter som diskuteras raderas i efterhand. Har försökt hålla mig ajour, men nu orkar jag inte mer. Väntar istället på att få läsa boken. Delar av mitt inlägg nr 349 på sidan 35 publiserades på Monicas blogg men nu är det borta?
    Hon kopierar ju texter härifrån så får väl vi kopiera hennes texter för att göra det mindre rörigt då!
Svar på tråden Mia-Sanningen om gömda