• Sanrah

    Mia-Sanningen om gömda

    Jag hamnade av en slump på Monica Antonsson blogg.Hon ska tydligen ge ut "Mia- sanningen om gömda" den 1 december. Det först nu jag har sett detta, känner mig helt förvirrad. Vad ska man tro?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-03 21:28
    Liza Marklunds - Gömda

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-08 08:47
    Länk till bloggen:

    monicaantonsson.blogspot.com/

  • Svar på tråden Mia-Sanningen om gömda
  • Einstein

    Jag har precis läst sista kommentaren i bloggen och jag måste säga att det känns som att hon skriver om mig! Det var ju jag som förde diskussionen om att vara anonym. Har jag kastat skit? Svara mig ärligt, har jag gjort det? Hade detta inlägget varit skrivet här i tråden så vet i fan om jag inte anmält det!

    Lägg även till att hon kallar oss för elaka flickor! Nej, nu börjar jag tröttna på allvar! Snart får det vara hur det vill med denna sanning! Om det är fegt att vara anonym i en debatt, så är det lika fegt att föra en diskussion med ett forum via en blogg. Ja där är man som sagt fri att skriva det man själv vill, utan moderatorer som upprätthåller reglerna!

    Fast med tusentals inlägg skrivna i mitt nick, så vet i fan om jag kan kallas anonym!

  • Felicia6

    Det jag spontant känner är oxå.. Att OM det nu finns så mkt bevis och protokoll.. Varför har inte det använts förut av dom som försökt göra sin röst hörda?
    Då hade det väl varit relativt enkelt att få fler att "gräva" om det om dom visade bevisen?


    Gbp 26/2-08 || felicia6.blogspot.com
  • blå fisk
    Centurion skrev 2008-11-10 22:37:47 följande:
    Tänk om det stämmer, tänk om alla protokoll finns att hämta ut? Detvore förskräckligt, en hel nation har blivit lurad. Jag misstänker dock att lägret på andra sidan rustar upp för krig tills boken väl släpps.
    Man undrar ju lite, för om jag inte har helt fel så har ju "Mia" samarbetat med någon mer författare/journalist när hon skrev boken Mias systrar. Så det lär ju finnas flera personer som faktiskt vet vem hon är egentligen. Om man vet vem hon är, så skulle jag tro att det kanske inte är så svårt att luska fram både det ena och andra faktiskt. Sen vad som är sant och inte är ju en annan sak.
  • Centurion

    Ja men kan ju tycka att föräldern till ett saknat barn skulle riva upp himmel och jord för att få fatt på barnet. Precis som vi läst i tidningarna om diverse föräldrar som efterlyst barnen sina.

    Varför skulle denna Osama vara så rädd för att söka upp sitt barn om han bara har en enda anmälan på sig som utmynnade i en månad bakom galler? Går inte barnen först? Han borde fått upprättelse genom att gå ut med storyn för länge sen, han törs ju gå ut med namn och bild vid detta tillfälle, varför inte förr?


    Welcome to walk a mile in my moccasines
  • blå fisk
    Felicia6 skrev 2008-11-10 22:41:08 följande:
    Det jag spontant känner är oxå.. Att OM det nu finns så mkt bevis och protokoll.. Varför har inte det använts förut av dom som försökt göra sin röst hörda?Då hade det väl varit relativt enkelt att få fler att "gräva" om det om dom visade bevisen?
    Man kan ju som sagt bara spekulera, men det kan ju vara så att Mia själv rört om en del genom att ge ut flera böcker och kontakta sin son som hon inte haft kontakt med på mycket länge. Om jag vore den sonen och visste att det fanns mycket osanning bakom, kanske jag inte skulle vara främmande för att göra min röst hörd. Innan boken Mias hemlighet kanske inte drivkraften fanns?
  • Tant Greta

    Ha.det var det jag sa igår Hon borde tacka oss!Hon har hamnat på Bloggtoppen!
    Ett gäng småbrudar minsann..tänk vad vi kan.

    Skönt att hon slutat läsa här,då kan vi fortsätta vår "syjunta".

  • Felicia6

    "När jag startade bloggen visste jag inte vilket råttbo det fanns strax intill. Det vet jag nu.

    Så jag gör som du säger, jag struntar i småbrudarna och avstår från att läsa deras korkade inlägg. Men de finns ju där fega, elaka och anonyma ändå. "

    Ehhh, vad säger man?


    Gbp 26/2-08 || felicia6.blogspot.com
  • Felicia6
    blå fisk skrev 2008-11-10 22:45:48 följande:
    Man kan ju som sagt bara spekulera, men det kan ju vara så att Mia själv rört om en del genom att ge ut flera böcker och kontakta sin son som hon inte haft kontakt med på mycket länge. Om jag vore den sonen och visste att det fanns mycket osanning bakom, kanske jag inte skulle vara främmande för att göra min röst hörd. Innan boken Mias hemlighet kanske inte drivkraften fanns?
    Fast jag har läst av flera att dom försökt få sin röst hörda i 13 år (lr hur länge det nu var) och om det fanns bevis mot mia o Lm så tycker jag det är konstigt att ingen tagit tag i saken föränn nu
    Gbp 26/2-08 || felicia6.blogspot.com
  • blå fisk
    Centurion skrev 2008-11-10 22:45:35 följande:
    Ja men kan ju tycka att föräldern till ett saknat barn skulle riva upp himmel och jord för att få fatt på barnet. Precis som vi läst i tidningarna om diverse föräldrar som efterlyst barnen sina.Varför skulle denna Osama vara så rädd för att söka upp sitt barn om han bara har en enda anmälan på sig som utmynnade i en månad bakom galler? Går inte barnen först? Han borde fått upprättelse genom att gå ut med storyn för länge sen, han törs ju gå ut med namn och bild vid detta tillfälle, varför inte förr?
    Visst, men frågan är ju hur betrodd en muslimsk man är i Sverige om han hävdar att hans svenska ex försvunnit med deras gemensamma barn. Visst blir misshandlade kvinnor misstrodda i vårt samhälle. Men hur är synen på muslimska män egentligen?
  • blå fisk
    Felicia6 skrev 2008-11-10 22:48:21 följande:
    Fast jag har läst av flera att dom försökt få sin röst hörda i 13 år (lr hur länge det nu var) och om det fanns bevis mot mia o Lm så tycker jag det är konstigt att ingen tagit tag i saken föränn nu
    Ja, visst är det märkligt, men konstigare saker händer väl antar jag.
Svar på tråden Mia-Sanningen om gömda