• RebeccaR

    Vi som försöker få syskon till våra änglar

    Välkommen alla gamla och nya till fortsättningen!



    Här får man tycka och känna och säga vad man vill utan att det blir fel.
    Ingen här inne klandrar någon annan för dess tankar.
    Alla har vi gått igenom samma hemska öde som gjort att vi kommit hit till denna tråd...



    Men nu är det dags för våra underbara änglar däruppe att få bli storasystrar/storebröder

    Så nu kör vi så det ryker



    + PLUS ÅT OSS ALLA +
    4barns mamma till 3 underbara tjejer och en liten ängla pojke och en liten bebis flicka i magen
    Tidigare trådar
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m26901686.html

    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m29786350.html

    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m35155057.html

    bim listan så vi har koll på varandra
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m35145249.html
    Rebecca med ängeln Aaron och jordebarnet Turid www.famronnquist.se
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-10 21:22
    NYA BIM-listan
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m38184084.html
  • Svar på tråden Vi som försöker få syskon till våra änglar
  • LillanM

    Nu ska jag forsoka komma ihag allting att kommentera:

    Ginkgo: Grattis!!!!! Vad glad jag blir for din skull! Ivag till vantar-traden med dig men titta garna till oss.

    Odling: din man later som min man, han var tillbaka pa jobbet 4 dagar efter Fredriks foddes (innan dess var han sjukskriven i 1.5 vecka). Jag var ocksa valdigt orolig i borjan men han sager att han behovde det och nu 6 veckor efter att vi forlorade Fredrik sa kan jag konstatera att han verkade ha ratt. Se till att din man pratar om vad som hant och inte stanger det inne sa tror jag det kommer ordna sig bara ni ar oppna med hur ni mar.

    Harling: valkommen. Kan du ha haft en kort blodning i samband med AL? Jag har haft det en gang.

    Anglamamma: vad skont att den nya lakaren tog och skrev ut de dar pillerna!!

    Vem var det som hade svarmors problem? Jaxxon? Det var valdigt trista kommentarer den tanten hade havt ur sig i alla fall!

    Ego: vi hade en jatteskon spa-helg. Vi bodde pa ett jattefint manor house (www.chewtonglen.com om ni ar nyfikna) och blev uppgraderade till en suite som var oerhort fin! Den hade tva badrum (med inbyggd TV over jacuzzi och en dusch som man kunde vara tva i), stor privat terass och B&O musiksystem etc etc!! Vi at frukost pa sangen, fick behandlingar i spat, at 4-ratters middag och tog en promenad vid havet - sa nu ar vi som nya manniskor! Och det blev saklart lite invigningsmys.... Jag kan tom kanske ha haft AL for jag hade molvark i hoger sida och lite tradiga flytningar men jag hade ju inga AL-tester dar ute pa landsbygden sa vi far val se vad som hander.

    Igar och idag var jag tillbaka pa jobbet for forsta gangen for en kurs. Det var hemskt iborjan men nar jag val kom dit gick det ok och jag traffade tre av mina chefer som alla var jattegulliga och sympatiska (en av dem berattade att hon hade haft ett par sena missfall sa hon har extra sympati aven om min situation ar annorlunda). De tyckte det var jattebra att jag var dar lite och vande mig och sa att jag far ta precis hur lange jag vill (med 100% lon!!!!). Inser att jag har det valdigt bra som slipper kampa mot svenska FK som flera har.

  • Anneli ÄnglaLinus mamma

    Har ni hört ngt från Tummeliten? Visst skulle hon testa den 8:e...?
    Har inte hunnit käsa allt - tänkte om jag missat.

    Grattis Gingko!!!!!!KRAM

    Och kram till er alla andra!

  • RebeccaR

    OJ oj vad ni har skrivit... Nu ska jag försöka komma ihåg allt som jag vill kommentera... OM jag glömmer någon, så hoppas jag att den/ni inte tar illa upp!

    Saga: Attans j*vla skit! Varför ska det behöva vara sååå!!! Grrr! *kram*

    Pajasmamman: Kul med ännu en dag fylld av energi! Hoppas att han får igen fönstret! Det vore ju kanske bra om ni kunde få vänta tills nästa år med att byta ut de övrika fönstren som ni har kvar... OM inte annat så att ni hinner spara *kram*

    Harlig: Välkommen hit! Jag beklagar att ni inte fick behålla er lilla Tindra! *kram*

    Odling: Tror också att män nog sörjer på ett annat sätt när de förlorat ett barn som dött i magen.. Min son levde ju i sex timmar, men min man säger att han iaf tror att det är värre för mig än honom... *kram*


    Änglamamma 82: Härligt med en bra läkare! *kram*


    Jaxon: *kram*


    LillanM: Låter som en bra arbetsplats och kul att det var bra på spa *kram*

    Ginko: GRATTIS!!! Jag håller mina tummar och tår för dig nu!!! Nu är det ER TUR!!! *kram*


    Sen VET jag att det var nåt mer jag skulle kommentera... Får se om jag kommer på det senare...

    Ego: Vet inte om jag har så mycket att reportera på egofronten... Jag och maken tog lillan i barnvagnen och gick en promenad ned till stan och gjorde av med lite kosing... Sen gick jag ytterligare en långpromenad med en annan mamma som jag bor granne med... Måste komma igång med att röra mig ordentligt igen! Imorn ska jag och hon jag promenerade med idag gå och träna på ett medel/station 75 min pass... Ska bli skönt att få pumpa ur sig lite! Känner att jag legat på latsidan alldeles för länge!
    Anars så går jag och väntar in BIM... Lite småsegt faktiskt... Tror att jag har BIM 19/11 eller så....

    KRAMAR TILL ALLA!!!


    Rebecca med ängeln Aaron och jordebarnet Turid www.famronnquist.se
  • Ayla sthlm

    Ginkgo Grattis!!!

    Lillan: låter som en jättefin helg, jätteflott hus!

    mammananja: så du tror att man klarar av att vara i kyrkan och vara gudmor? jag har iallafall bett om lite betänketid, vi ska ses nästa vecka...

  • Smultronflicka

    ginkgo: Stort grattis!!! Snart kommer vi efter, för vi skulle väl tömma tråden till jul som någon sa

    LillanM: Låter som du haft det skönt på spa.

    RebeccaR: Duktig som tränar och håller igång.

    Ayla sthlm: Känn efter vad DU vill, förstår att det kan kännas tufft men kanske det kan kännas bra med. Hur känns det när du träffar deras son? Kanske kan utgå från den känslan...?

  • Änglamamma 82

    Ginkgo; Grattis!!

    LillanM; Gud va skönt med ett par dagar på spa. Jätte skönt att du verkar ha så bra chefer. Det underlättar en hel del.

    RebeccaR; Känner också att jag borde ta tag i att komma igång med träningen. Duktigt av dig att komma iväg på ett sånt träningspass!

    Harling; Kroppen är underlig, helt klart. Men jag skulle ju kunna spekulera lite... Någon sa att efter ca en månad så lossnar den ruva som blivit på det ställe där moderkakan suttit fast. Då får man en mensliknande blödning. Jag hade också ganska mkt flytningar rätt länge, ungefär som du talar om. Detta verkar vara helt normalt och antagligen ett sätt för livmodern att hitta tillbaka. Tror även att det kan vara helt normalt med lite mellan blödningar, även det ett sätt för kroppen att hitta tillbaka. Samtidigt som hur man mår mentalt kan påverka. Varför du har ont har jag ingen förklaring på om det nu inte är ÄL. Som sagt bara spekulationer....

    Ego; Känner mig så lättad efter att äntligen fått hjälp av en trevlig läkare. Äntligen kan vi börja försöka!

  • RebeccaR

    smultronflicka och Änglamamma 82: Hihi, jag har ju tidigare varit ganska duktig med träningen... Men legat av mig de sista tre veckorna... Visseligen pga att min man jobbat så mycket att jag inte kunnat komma iväg på kvällarna... Men nu när han är hemma måste jag passa på! Är helt slut efter dagens promenerande! Har räknat ut att jag promenerat i sammanlagt tre timmar uppdelat i tre omgångar idag...


    Rebecca med ängeln Aaron och jordebarnet Turid www.famronnquist.se
  • Ayla sthlm

    smultronflicka: jag ska träffa dem för första gången nästa vecka, då får jag känna efter men det lutar faktist åt att jag blir gudmor...

  • RebeccaR

    Ayla: Svårt beslut! Å ena sidan, otroligt jobbigt att stå där i kyrkan på ett dop, när man precis begravt sitt barn... Men å andra sidan kanske en form av "tröst", något som inger hopp? Om jag hade varit i din sits, hade jag nog valt att bli Gudmor... Jag hade nog kännt att det varit fint av mina vänner att tänka på mig... *kram*


    Rebecca med ängeln Aaron och jordebarnet Turid www.famronnquist.se
  • mammananja

    Ayla...om du väljer det så kommer du att bli en underbar och omtänksam gudmor vännen...jag gjorde oxå klart för dem och mina närmaste att jag kanske kommer att gråta o att de då tyckte det var ok...o då bara låta mej vara och bara fortsätta akten o tänk på att det även kunde vara glädjetårar..man längtar ju så efter denna härliga bebisdofften..o när jag känner det så kommer tårarna...varma kramar vänen

Svar på tråden Vi som försöker få syskon till våra änglar