• RebeccaR

    Vi som försöker få syskon till våra änglar

    Välkommen alla gamla och nya till fortsättningen!



    Här får man tycka och känna och säga vad man vill utan att det blir fel.
    Ingen här inne klandrar någon annan för dess tankar.
    Alla har vi gått igenom samma hemska öde som gjort att vi kommit hit till denna tråd...



    Men nu är det dags för våra underbara änglar däruppe att få bli storasystrar/storebröder

    Så nu kör vi så det ryker



    + PLUS ÅT OSS ALLA +
    4barns mamma till 3 underbara tjejer och en liten ängla pojke och en liten bebis flicka i magen
    Tidigare trådar
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m26901686.html

    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m29786350.html

    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m35155057.html

    bim listan så vi har koll på varandra
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m35145249.html
    Rebecca med ängeln Aaron och jordebarnet Turid www.famronnquist.se
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-10 21:22
    NYA BIM-listan
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m38184084.html
  • Svar på tråden Vi som försöker få syskon till våra änglar
  • RingRing

    Go kväll!

    Tänkte ta och komentera lite.

    Zekelina: Jag kommer i kommande graviditet ta ett fvp, för att jag bär på den kromosomavvikelse som Isak hade. Så i vårt fall är det ca 33% att samma sak händer igen. 

    Fjärilsmamma: Usch dumma kropp. Förstår din frustration då jag inte själv förstår mig på min kropp just nu. Varför ska allt strula. Kram till dig!

    Pajasmamma: Grattis på födelsedagenTan: Skönt att du slapp undan magsjukan. Själv är jag livrädd för att åka på den. Har klarat mig hitills dom senaste åren trots att jag jobbar i vården.

    Jaxon: Hoppas på att det dyker upp ett plus snart igen! Kram

    Harling: Tror inte vi hälsat förr. Hej hej!
    Här behöver du inte känna dig konstig. Vi alla här inne vet allt för väl vad vi går igenom och vi alla har kommit olika långt i vår sorg. Kram till dig och Tindra på hennes 7 veckorsdag!

    Smultronflicka: Kramar till dig!


    Du kommer alltid finnas i mammas hjärta Isak....
  • LillanM

    Hej flickor - har nu antligen fatt bort min pappa fran datorn (ar hemma hos mor och far over helgen) en liten stund och har skummat igenom allting ni skrivit men hinner inte kommentera. Ville bara anfortro er en liten sak, jag har fatt den varsta molvarken (ca 3 veckor efter skrapningen och 7 veckor efter forlossningen), vilket var den enda symptom jag hade nar jag plussade med Fredrik. Inte sjutton kan jag...? Vi har ju bara myst en gang efter vi fick klartecken och jag ar inte ens saker pa att jag hade AL da. Hmmmmm. Har laaang lutealfas sa det blir minst en vecka till av att tanka pa nagonting annat, jag inbillar mig sakert bara anda!

    Grattis till pajasmamman pa fodelsedagen!

  • LillanM

    Elle80: forresten, angaende nar man kan borja forsoka igen. Jag har last pa sa mycket om det att mina ogon bloder, det finns ingen sarskilt tid alls man behover vanta, bara man slutat bloda sa ar det fritt fram. Vissa lakare sager att man ska vanta en mens men det ar for att graviditeten lattare ska kunna dateras och mamman ska slippa UL som inte visar lika mkt som hon hoppats men har man koll pa AL sa ar det inga problem. Anda lakare sager att man ska vanta 2-3 manader men det handlar om den mentala biten och det ar ingen som kan saga nar just DU kommer att vara mentalt redo. Jag var desperat att borja forsoka igen men fick komplikationer efter forlossningen och fick vanta ett tag och det var nog bra, jag hade liksom ingenting att ta av och bara att gora en vanlig skrapning holl pa att ta knacken pa mig mentalt. Man ska ju ha lite kraftreserver att ta av for att orka alla UL etc och sen finns ju risken for MF.

  • Änlamamma

    pajasmamman: Grattis, du fyller samma dag som min pappa;)

    ja jag var ju på ullared igår. Fan vad skoj, men shiiiiit vad folk.
    Många tusenlappar fattigare e jag men vad fint vi fått här hemma-

    Min syster som bor i noels rum just nu har fått egen lägenhet, vi har skänjt de möbler som står där inne. Vet ni varför?
    För vi ska göra iordning det till kommande bebis=)
    Å vet ni ngt mer?
    Jag sa tidigare att jag ej kommer köpa ett skit till kommande bebis, att jag bara ska göra listor sen får syster o rick åka för att handla när bebusen kommit.
    Men jag har ändrat mig.
    Efter v 12 ska jag inhandla ALLT.
    för nåsta gång ska det gå bra, det har jag bestämt!

    ska beställa kastrering på lillhunden.
    nu har han kissat två ggr i sängen och är frisk från kennelhostan...knipsa knipsa *ser manisk ut*

    minns inte att kommentera ngt, men jag vill ge er alla en stor kram!
    Ni är underbara


  • RebeccaR

    harling och nonayti; "Trevligt" (eller hur jag ska uttrycka mig) att ni kan finna någon sorts nytta med att läsa min blogg... Hur hemskt den nu än är det jag skriver om! Just det citatet som nonayti tog upp, tillhör ju den värsta tiden av min sorg... och jag tror precis som du skriver, att många faktiskt kan känna igen sig i det. Det är ju knappast en del av mitt liv som jag är stolt över... att ha sådana hemska tankar... Men jag tror att, genom att lyfta fram dem... kan jag också släppa dem... Att erkänna för mig själv att jag har tänkt så, fast än jag vet att det är fel!
    Kram på er!

    Och kram på er alla andra också!


    Rebecca med ängeln Aaron och jordebarnet Turid www.famronnquist.se
  • Änglamamma 82

    Pajasmamman; Grattis på födelsedagen!!

    Ego; Orkar inte kommentera något idag... Alexander skulle blivit tre månader idag... Jobbigt, jobbigt...Man tänker på det man skulle haft...

    Kram till alla

  • Änlamamma
    Änglamamma 82 skrev 2008-11-16 21:01:58 följande:
    ; Orkar inte kommentera något idag... Alexander skulle blivit tre månader idag... Jobbigt, jobbigt...Man tänker på det man skulle haft...Kram till alla
    Stor stor kram
Svar på tråden Vi som försöker få syskon till våra änglar