• linapi­lar
    Äldre 10 Nov 19:25
    44061 visningar
    305 svar
    305
    44061

    10 åring gravid,

    Min väns dotter är gravid hon är 10 år.
    Vad skulle ni göra och hur skulle ni förklara det för henne.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-10 20:05
    Jag ska skriva är så allaser mina svar.
    Lilla Gissel har köpt ett gravtest med sin kompis. Den testen har vissat sig att vara positvt.Fråga mig inte varför hon köpte testet. Jag har inte frågat det var det sista jag tänkte på efter chocken.
    Hon säger att det är hennes kille som hon har varit tillsammans med i nån vecka men mamman tror att det är någon annan eftersom hon har varit med sin kille i typ 2-3 v.
    Imorgon ska de till barnmorskan och prata och de har redan ring nån som ska prata med lilla tjejen också.
    Jag ska träffa mamman runt 10 ikväll efter att min man har kommit hem så ska jag åka hem till henne.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-10 20:11
    Helt ärligt jag ville ha råd inte att ni ska fråge sätta mig.
    Om ni inte tror på det så snälla svara inte då. Jag ville ha råd om vad jag ska säga till de eftersom jag ska träffa henne om 2 tim.

  • Svar på tråden 10 åring gravid,
  • Äldre 10 Nov 21:15
    Esthery skrev 2008-11-10 21:12:19 följande:
    får dom ens göra så?? ringa hem??
    Tvivlar på att dom får det, men ja tror stenhårt på att dom förmodligen skulle råda med varandra och sen plinga hem till föräldrarna, eller gå direkt på soc. Iaf på min ort.

    TS: skulle mamman och "Gissel" träffa BM imorrn? kanske din väninna vill ha med dej som stöd?
  • fam kaos
    Äldre 10 Nov 21:15

    Tack


    pessl skrev 2008-11-10 21:13:00 följande:
    Underbart, jag håller på dig.fam kaos skrev 2008-11-10 20:45:57 följande:
  • Fragil­e Angel
    Äldre 10 Nov 21:15
    For real?! Kan ett barn på 10 år göra en tjej gravid? Jag undrar om det är fysiologiskt möjligt?!

    Hur som haver, BUP borde kopplas in, och ge både flickan och pojken stöd i denna situation som dom mot all förmodan inte kommer att veta hur dom ska förhålla sig till.

    Sorgligt!

    Usch, man ska inte ha samlag då man bara är ett barn.
    Just because I'm paranoid doesn't mean theyr'e not after me
  • Äldre 10 Nov 21:15

    Herre gud. 10 år!? Det måste vara väldigt ovanligt att ens kunna vara gravid då..inte minst att ha sexuella relationer. Hur gammal är "pojkvännen"?

    Jag har inga råd att ge mer än att beklaga hur snabbt denna tös måste tvingas växa upp. Inga 10 åringar ska ha sexuella relationer.

  • Esther­y
    Äldre 10 Nov 21:15
    Trileia skrev 2008-11-10 21:09:46 följande:
    Fast hoppa på?? Fam Kaos och jag hade en liten diskussion, och jag tror vi redde ut den ganska så kvickt. Efter det verkar det mest som att Det inte blir några svar alls..
    Ja fast nu var det ju inte eran diskussion jag pratar om, kanske i början men sedan har vår diskussion fortsatt utan hänsyn till er, den har inte varit intressant då utan jag fortsatt svara på de frågor jag fått.
    Som sagt jag tycker att tonen vart onödigt hård mot TS, det är allt.
  • Sweeta­ngel78
    Äldre 10 Nov 21:20

    Ja du.. jag hade nog velat att hon tatt ett test till om nu inte mamman var med första gången.. är man 10 så kan man ju faktiskt ha förstått avläsningsanvisningarna kanske. Det finns inte så mycket man kan ge som råd utan man måste ju bestämma åt flickan.. hon är bara barnet själv.. hon kan absolut inte behålla enligt mig.
    Jag hade tagit det beslutet åt min dotter om hon hade kommit och sagt att hon testat positivt. Först ett test till där jag vatt med och sedan barnmorskan och ett prat mamma och dotter i mellan.
    Jag hoppas att allt kommer att ordna sig.. detta kan inte vara en rolig sitts för mamman... stackars dem båda. Ingen bekväm sitts för dig som vän heller.

  • Äldre 10 Nov 21:22

    hur går det ts?vet dom hur långt gången dottern är om hon nu har tolkat grav testet riktigt.får hon tid för abort eller vad kommer hända?

  • linapi­lar
    Äldre 10 Nov 21:22

    Varför jag har slutat svara på denna tråd är att jag inte orkar med folk som gör en ledsen när man ber om hjälp.
    Jag har fått jätte fina mail där folk vill hjälpa mig därför har jag inte svarat här.

  • sparco
    Äldre 10 Nov 21:23

    Jag fortsätter att läsa den här tråden imorgon då jag hoppas att konkret fakta finns!!!

    För du skulle väl träffa din väninna snart? Hoppas att allt är ett missförstånd!!! De båda 10åringarna är trots allt bara barn.

  • Äldre 10 Nov 21:23

    Lycka till TS!


    linapilar skrev 2008-11-10 21:22:36 följande:
    Varför jag har slutat svara på denna tråd är att jag inte orkar med folk som gör en ledsen när man ber om hjälp. Jag har fått jätte fina mail där folk vill hjälpa mig därför har jag inte svarat här.
  • Äldre 10 Nov 21:25

    tråkigt att du försvunnit ts.hoppas man får veta vad som händer sen då..

  • fam kaos
    Äldre 10 Nov 21:25

    Du drar dig alltså ur istället för att ge svar på konkreta frågor om hur det hänger ihop?


    linapilar skrev 2008-11-10 21:22:36 följande:
    Varför jag har slutat svara på denna tråd är att jag inte orkar med folk som gör en ledsen när man ber om hjälp.Jag har fått jätte fina mail där folk vill hjälpa mig därför har jag inte svarat här.
  • Spicy woman
    Äldre 10 Nov 21:27

    Hoppas att det var ett falskt plus och att hon inte är gravid.

  • N1klas
    Äldre 10 Nov 21:27
    Då TS själv meddelar att hon inte svarar i tråden längre så väljer jag att stänga denna tråd då den till en stor del består av spekulationer och annat tjaffs.

    /moderator
  • Aquila
    Äldre 10 Nov 21:32

    Nä det är verkligen inte konstigt att ts slutat skriva. I början av denna tråden får hon först några chockade utrop(naturlig reaktion), ett och annat råd om att söka hjälp av proffs bla BUP.

    Sen övergår diskutionen hurvida en 10-åring är fysiskt förmögen att göra någon gravid. Vad ska ts svara på det? Hon vet lika mkt(lite) som oss i den frågan.

    Sen nästan direkt sätter misstron och de anklagande och misstroende frågorna ingång. Hårt och i rasande takt utan en tillstymmelse till hänsyn.

    Inte alls konstigt att ts svarat kort på en del av dessa för att sedan ge upp. Har ni lagt märke till hur många inlägg vi är uppe i under väldigt kort tid? Vilken anstormning!

Svar på tråden 10 åring gravid,