• MorsLi­llaOll­e
    Äldre 17 Nov 11:31
    26594 visningar
    21 svar
    21
    26594

    Kan man stämpla upp resten om man har ett deltisjobb?

    Om man har en a-kassa som är bestämd på 40 timmars arbetsvecka och man får ett jobb med 20 timmars arbetsvecka, kan man då stämpla upp resten?

  • Svar på tråden Kan man stämpla upp resten om man har ett deltisjobb?
  • La Lola
    Äldre 18 Nov 11:30
    #11
    Stormorsan skrev 2008-11-18 10:28:24 följande:
    Reglerna är ändrade från 080407. Numera får man bara stämpla upp till heltid under max 75 dagar.
    Precis.
    *mamma till Alma 8½ år, BF i mars med nr 2 (efter 3 års försökande)*
  • LillaF­ågelBl­å
    Äldre 18 Nov 13:15
    #12

    Precis, max 75 dagar som gäller vid deltidsstämpling.
    När de dagarna är slut får man klara sig på enbart lönen eller välja att säga upp sig från sitt deltidsjobb, helt vansinnigt!!

    Om man jobbar 50% och har möjlighet att jobba heltid varannan vecka så kan man tjäna enormt på det! Då räknas det inte som deltidsstämpling eftersom man stämplar en hel vecka på 40 timmar. Då får man stämpla i alla 300 dagar..

    Men jobbar man tex 4 timmar en dag + stämpla 4,5 dagar på en vecka så räknas de dagarna på de 75!

    Usch jag blir så upprörd bara jag skriver detta, det borde ju ALLTID löna sig att arbeta!!

  • MorsLi­llaOll­e
    Äldre 19 Nov 06:17
    #13

    Men jag fick förlängt med 300 dagar INNAN april i år, jag har kvar över 220 dagar.

  • La Lola
    Äldre 19 Nov 07:06
    #14
    MorsLillaOlle skrev 2008-11-19 06:17:46 följande:
    Men jag fick förlängt med 300 dagar INNAN april i år, jag har kvar över 220 dagar.
    Spelar ingen roll.
    De reglerna gäller för alla.
    *mamma till Alma 8½ år, BF i mars med nr 2 (efter 3 års försökande)*
  • MorsLi­llaOll­e
    Äldre 19 Nov 07:07
    #15

    LaLola:

    Ok, så jag som nu går på a-kassa och har förlängt med en period som jag fick INNAN de nya bestämmelserna skall då börja gå efter de nya reglerna trots min förlängda period?

  • Vifsla
    Äldre 19 Nov 07:11
    #16

    Det är ju så töntigt så man får magsår. Jag tycker att det vore bättre att deltidsstämpla/arbeta än att vara helt arbetslös.
    Det här är säkert jätteful att säga men jag tycker att det är helt ok att inte jobba fullt ut. Jag hinner med här hemma mycket mer.
    Husmorspeng eller vad man ska kalla det kanske borde införas. Jobba 50-75 % och få resten av pengarna från staten.

  • Äldre 19 Nov 10:05
    #17
    MorsLillaOlle skrev 2008-11-19 07:07:53 följande:
    LaLola:Ok, så jag som nu går på a-kassa och har förlängt med en period som jag fick INNAN de nya bestämmelserna skall då börja gå efter de nya reglerna trots min förlängda period?
    Men det är väl bättre att ringa A-kassan direkt och fråga vad som gäller just i ditt fall. Här sitter ju bara vi amatörer och gissar.
  • LillaF­ågelBl­å
    Äldre 19 Nov 14:28
    #18
    MorsLillaOlle skrev 2008-11-19 07:07:53 följande:
    LaLola:Ok, så jag som nu går på a-kassa och har förlängt med en period som jag fick INNAN de nya bestämmelserna skall då börja gå efter de nya reglerna trots min förlängda period?
    Ja, så är det!
    Deltidsstämpla max 75 dagar är det som gäller, hur kan du ha missat det?? Särskilt när du är deltidsarbetslös och allt.
  • MorsLi­llaOll­e
    Äldre 19 Nov 23:27
    #19

    LillFågelBlå:

    jag är inte deltidsarbetslös. jag har ersättning för heltid. men jag undrade för att OM jag får ett jobb som enbart är deltid, hur lir det då när jag får ersättning för heltid, för jag vill ju helst av allt jobba heltid. allts, just nu jobbar jag inte, men söker för fullt.

  • Äldre 19 Nov 23:56
    #20
    Vifsla skrev 2008-11-19 07:11:48 följande:
    Det är ju så töntigt så man får magsår. Jag tycker att det vore bättre att deltidsstämpla/arbeta än att vara helt arbetslös. Det här är säkert jätteful att säga men jag tycker att det är helt ok att inte jobba fullt ut. Jag hinner med här hemma mycket mer. Husmorspeng eller vad man ska kalla det kanske borde införas. Jobba 50-75 % och få resten av pengarna från staten.
    Att jobba deltid är det nog inte många som tycker är fult. Att stämpla upp till heltid och samtidigt jobba deltid av skälet att man inte vill jobba heltid är nog det fula.
    Gabba Gabba Hey!
  • Äldre 24 Jun 05:42
    #21

    Bäst att ringa din akassa och fråga. Dom vet.

    En bra grej med deltidsstämpling är tex att man kan uppfylla nytt arbetsvillkor.

    Men det som irriterar mig är de veckor man jobbar blir akassan nästan ingen. Och potten på 300 räknas nedåt även om du arbetar deltid.

    Missstämmer ett enda kassakort med intyg får du tillbaka dom direkt. Gör rätt från början!

Svar på tråden Kan man stämpla upp resten om man har ett deltisjobb?