• Nymphoria

    Sony ericsson w910i - sms; åtgärden misslyckades

    Har problem med min sony ericsson w910i. Kan varken skicka eller ta emot meddelande. Kan inte gå in i någon av mapparna som har mde sms att göra (t.ex inkorg, utkorg) det står bara åtgärden misslyckades.

    Detta har hänt en gång innan och då var jag tvungen att åka 6 mil till min närmsta 3 butik och killen där trixade lite med telefonen och det var löst. Men detta måste vara något jag kan åtgärda själv isåfall.

    När han hade fixat den, fanns alla mina saker kvar, förutom gamla sms och temat och sådant hade återställts.

    Vad ska jag göra. Är inte alls road av att åka 6 mil med buss med min 2månaders bebis bara för det här.

    Tacksam för hjälp.

  • Svar på tråden Sony ericsson w910i - sms; åtgärden misslyckades
  • Myten

    Antingen så kan du återställa telefonen helt. Det gör du under inställningar och behöver ange telefonens säkerhetskod. Den är 0000 som standard.

    Eller så uppdaterar du mjukvaran, det löser säkert ditt problem mer långsiktigt. Du hittar programmet för att uppdatera mjukvaran på länken i inlägget ovanför.

    OBS! I båda fallen försvinner det som ligger på telefonens minne. Det som främst ligger där är:
    - Telefonbok
    - Meddelanden
    - Spel och program
    - Bilder som du själv sparat där istället för på minneskortet

    Telefonboken kan du göra en säkerhetskopia på genom att öppna telefonboken, trycka Alt./Mer/Avancerat/Kopiera till MS. Eller så synkroniserar du allt innehåll till datorn.

  • Fru Sveden

    Skillnaden mellan att uppdatera telefonen själv och att 3/någon serviceverkstad gör det är att gör du det själv så uppdaterar du bara så du får senaste mjukvaran. Gör 3 det så tar dom bort all mjukvara och lägger in den igen med senaste uppdateringarna. Testa och uppdatera den själv. Dock tror jag inte det kommer att fungera. (inte för att vara negativ eller så), men när det felet uppstår så brukar det vara fel på mjukvaran och det burkar inte hjälpa att uppdatera utan man måste ta bort allt för att få bort den skadade del och sedan lägga in det igen.

    Hur länge sedan var det du köpte telefonen?

  • Myten
    Fru Sveden skrev 2008-11-28 10:05:29 följande:
    Skillnaden mellan att uppdatera telefonen själv och att 3/någon serviceverkstad gör det är att gör du det själv så uppdaterar du bara så du får senaste mjukvaran. Gör 3 det så tar dom bort all mjukvara och lägger in den igen med senaste uppdateringarna. Testa och uppdatera den själv. Dock tror jag inte det kommer att fungera. (inte för att vara negativ eller så), men när det felet uppstår så brukar det vara fel på mjukvaran och det burkar inte hjälpa att uppdatera utan man måste ta bort allt för att få bort den skadade del och sedan lägga in det igen. Hur länge sedan var det du köpte telefonen?
    Sony Ericsson har ändrat sin uppdateringstjänst, så Sony Ericsson Update Service gör precis samma sak som Sony Ericsson Update Service Pro som återförsäljarna använder.
    Telefonens mjukvara blir inte patchad, utan den installeras om helt och hållet och telefonens minne raderas.

    Alltså är det ingen poäng att åka till en butik för just detta. Hjälper inte den flashningen hemma så måste telefonen in till verkstaden.
Svar på tråden Sony ericsson w910i - sms; åtgärden misslyckades