• Anonym
    Äldre 30 Nov 20:12
    83450 visningar
    83 svar
    83
    83450

    Var köper man vuxenblöjor?

    Är gravid i v32 och kroniskt kissnödig.
    Det är såå jobbigt.
    Ibland när jag är uppe på nätterna för att kissa kan jag inte somna om efteråt och det går ut över mitt liv på dagtid.

    Därför funderar jag på att köpa vuxenblöjor så att jag smidigt kan ligga kvar i sängen och kissa?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-30 20:18
    En sak till: bespara mig dumma nedlåtande kommentarer. Inlägget är seriöst menat.

  • Svar på tråden Var köper man vuxenblöjor?
  • Anonym
    Äldre 8 Jan 20:05
    #62

    ssk

    nu är du väldig taskig mot ts, om du är äcklad att läsa här om vuxenblöja, kom inte hit o läsa då!
    Den som skrattar bäst som sist!
    Det är TSs sak, respektera för tusan!

  • Anonym (1)
    Äldre 8 Jan 23:45
    #63

    Anonym (ssk) Jag hoppas verkligen att jag aldrig kommer råka ut för att få dig som sköterska!! Snacka om brist på empati!!

  • V P E
    Äldre 8 Jan 23:46
    #64

    Jo... man minns den där tiden.
    Jag gick på toa en gång i halvtimmen...

  • Anonym (Sömni­g)
    Äldre 13 Jan 14:35
    #64

    I äldreomsorgen såklart...

  • Anonym (sådes­å)
    Äldre 13 Jan 14:55
    #65

    Annars finns ju den gamla klassiska metoden med potta under sängen, men det är ju inte så fräscht och så med lukt...

    Det viktiga är att ts trivs med metoden! Kanske blöja inte blir bättre. Kanske det är värt det om hon mår bättre på dagen av att få sova bättre. Det är väl helt upp till henne!

    Lovar att många i detta forum har vidrigare saker för sig som de inte delger! =)

  • SötaAn­na
    Äldre 13 Jan 18:17
    #66

    Hej om du kolla på säljes under Västerås så finnes det där.

  • Workou­tSyste­rn
    Äldre 20 Jan 21:26
    #67

    Hej!

    Blir lite upprörd över alla "vet bättre"-kommentarer här... Jag har själv haft samma problem, och det var verkligen ett problem - jag behövde kissa flera gånger i timmen under en period på några månader. BM sa helt enkelt att vissa kunde ha så en period. I stort sett direkt när det kom en liten mängd kiss i urinblåsan så kändes det. På dagarna fungerar det någorlunda att springa på toa men människan fungerar inte om man vaknar och går upp var 20:e minut - man får ingen djupsömn och blir typ tokig. En gång var jag så utmattad att jag kissade lite i sängen utan blöja eftersom jag var helt desperat efter sömn, vilket förstås inte var så trevligt på morgonen. Efter det frågade jag BM efter blöjor och hon tyckte att det var helt och hållet upp til mig och absolut inget fel. Hon förstod mig fullständigt.

    Jag tror att anledningen till att ni tycker att det är så äckligt att att man ligger med en superblöt blöja som lukter kiss. SÅ ÄR DET INTE. Kissar du varje halvtimme är det förstås en pytteliten mängd som kommer ut. Även om man gör det ett antal gånger under natten så är dagens moderna blöjor så bra att man inte riktigt känner det blöta, det blir bara lite fuktigt. Och dom liksom kapslar in lukten också. Sen är det klart att man får gå upp och byta kanske två gånger per natt men det är ju ingenting mot att springa upp kanske 20 gånger.

    Att använda blöja kräver lite övning men efter någon vecka går det lätt att kissa, (på rygg är att rekommendera!). Träna några kvällar (så att du inte stjäl sömntid på natten) så att du kommer över den mentala spärren att kissa fast du inte är på toa. Känns en smula underligt att "blöjträna" förstås men det är värt det när du vaknar en morgon utvilad!

    Jag är inte rädd för att jag ska bli inkontinent på grund av detta, snarare tror jag nästan att jag lär mig att kontrollera musklerna där nere aännu bättre. Någon gång kissade jag väl i blöjan i sömnen men jag skulle nog kissat i sömnen dessa enstaka tillfällen ändå även om jag aldrig använt blöja. Jag vaknade i princip alltid och kissade "med flit". Men efter typ 30 sekunder så sov jag igen.

    Så, TS, stå på dig och sov med blöja! Det räddade hela min tillvaro. Och min sambo sov också bättre och tyckte inte alls jag var konstig. Så det så!

  • Anonym
    Äldre 21 Jan 01:39
    #68

    WorkoutSystern skrev 2009-01-20 21:26:29 följande:


    Hej! Blir lite upprörd över alla "vet bättre"-kommentarer här... Jag har själv haft samma problem, och det var verkligen ett problem - jag behövde kissa flera gånger i timmen under en period på några månader. BM sa helt enkelt att vissa kunde ha så en period. I stort sett direkt när det kom en liten mängd kiss i urinblåsan så kändes det. På dagarna fungerar det någorlunda att springa på toa men människan fungerar inte om man vaknar och går upp var 20:e minut - man får ingen djupsömn och blir typ tokig. En gång var jag så utmattad att jag kissade lite i sängen utan blöja eftersom jag var helt desperat efter sömn, vilket förstås inte var så trevligt på morgonen. Efter det frågade jag BM efter blöjor och hon tyckte att det var helt och hållet upp til mig och absolut inget fel. Hon förstod mig fullständigt. Jag tror att anledningen till att ni tycker att det är så äckligt att att man ligger med en superblöt blöja som lukter kiss. SÅ ÄR DET INTE. Kissar du varje halvtimme är det förstås en pytteliten mängd som kommer ut. Även om man gör det ett antal gånger under natten så är dagens moderna blöjor så bra att man inte riktigt känner det blöta, det blir bara lite fuktigt. Och dom liksom kapslar in lukten också. Sen är det klart att man får gå upp och byta kanske två gånger per natt men det är ju ingenting mot att springa upp kanske 20 gånger. Att använda blöja kräver lite övning men efter någon vecka går det lätt att kissa, (på rygg är att rekommendera!). Träna några kvällar (så att du inte stjäl sömntid på natten) så att du kommer över den mentala spärren att kissa fast du inte är på toa. Känns en smula underligt att "blöjträna" förstås men det är värt det när du vaknar en morgon utvilad! Jag är inte rädd för att jag ska bli inkontinent på grund av detta, snarare tror jag nästan att jag lär mig att kontrollera musklerna där nere aännu bättre. Någon gång kissade jag väl i blöjan i sömnen men jag skulle nog kissat i sömnen dessa enstaka tillfällen ändå även om jag aldrig använt blöja. Jag vaknade i princip alltid och kissade "med flit". Men efter typ 30 sekunder så sov jag igen. Så, TS, stå på dig och sov med blöja! Det räddade hela min tillvaro. Och min sambo sov också bättre och tyckte inte alls jag var konstig. Så det så!
    TACK!
  • Anonym
    Äldre 21 Jan 01:47
    #69

    Skaffa en kissfalska eller ett bäcken. Varför inte en potta? Tror inte det är så trevligt att ligga med kiss i blöjan en hel natt :S

  • Anonym (Sömni­g)
    Äldre 23 Jan 11:46
    #70

    Klokt och moget skrivet. Bra! En blöja kan faktiskt göra tillvaron lite enklare.


    WorkoutSystern skrev 2009-01-20 21:26:29 följande:
    Hej!Blir lite upprörd över alla "vet bättre"-kommentarer här... Jag har själv haft samma problem, och det var verkligen ett problem - jag behövde kissa flera gånger i timmen under en period på några månader. BM sa helt enkelt att vissa kunde ha så en period. I stort sett direkt när det kom en liten mängd kiss i urinblåsan så kändes det. På dagarna fungerar det någorlunda att springa på toa men människan fungerar inte om man vaknar och går upp var 20:e minut - man får ingen djupsömn och blir typ tokig. En gång var jag så utmattad att jag kissade lite i sängen utan blöja eftersom jag var helt desperat efter sömn, vilket förstås inte var så trevligt på morgonen. Efter det frågade jag BM efter blöjor och hon tyckte att det var helt och hållet upp til mig och absolut inget fel. Hon förstod mig fullständigt.Jag tror att anledningen till att ni tycker att det är så äckligt att att man ligger med en superblöt blöja som lukter kiss. SÅ ÄR DET INTE. Kissar du varje halvtimme är det förstås en pytteliten mängd som kommer ut. Även om man gör det ett antal gånger under natten så är dagens moderna blöjor så bra att man inte riktigt känner det blöta, det blir bara lite fuktigt. Och dom liksom kapslar in lukten också. Sen är det klart att man får gå upp och byta kanske två gånger per natt men det är ju ingenting mot att springa upp kanske 20 gånger.Att använda blöja kräver lite övning men efter någon vecka går det lätt att kissa, (på rygg är att rekommendera!). Träna några kvällar (så att du inte stjäl sömntid på natten) så att du kommer över den mentala spärren att kissa fast du inte är på toa. Känns en smula underligt att "blöjträna" förstås men det är värt det när du vaknar en morgon utvilad! Jag är inte rädd för att jag ska bli inkontinent på grund av detta, snarare tror jag nästan att jag lär mig att kontrollera musklerna där nere aännu bättre. Någon gång kissade jag väl i blöjan i sömnen men jag skulle nog kissat i sömnen dessa enstaka tillfällen ändå även om jag aldrig använt blöja. Jag vaknade i princip alltid och kissade "med flit". Men efter typ 30 sekunder så sov jag igen.Så, TS, stå på dig och sov med blöja! Det räddade hela min tillvaro. Och min sambo sov också bättre och tyckte inte alls jag var konstig. Så det så!
Svar på tråden Var köper man vuxenblöjor?