• Anonym
    Äldre 30 Nov 20:12
    83456 visningar
    83 svar
    83
    83456

    Var köper man vuxenblöjor?

    Är gravid i v32 och kroniskt kissnödig.
    Det är såå jobbigt.
    Ibland när jag är uppe på nätterna för att kissa kan jag inte somna om efteråt och det går ut över mitt liv på dagtid.

    Därför funderar jag på att köpa vuxenblöjor så att jag smidigt kan ligga kvar i sängen och kissa?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-30 20:18
    En sak till: bespara mig dumma nedlåtande kommentarer. Inlägget är seriöst menat.

  • Svar på tråden Var köper man vuxenblöjor?
  • Anonym (blöja­n)
    Äldre 23 Jan 14:28
    #71
    -1

    Det är jätte myssigt att vakna med en genomblöt blöja.
    Det är så skönt prova det är en speciel känsla som inte går att beskriva.

  • piggel­in29
    Äldre 4 Feb 22:27
    #72
    -1

    TS hur gick det för dig. Tog du beslut om att börja använda blöjor eller hoppade du över det.
    Om du fortfarande funderar så kan jag delge dig mina erfarenheter. Jag är inkontinent och måste används blöjor när jag sover. I början var jag livrädd att det skulle kännas obehagligt och blött men jag kan garantera dig att dagens moderna blöjor är så bra att du inte kommer känna att de ens har kissat i blöjan när du vaknar på morgonen. I alla fall är det så för mig trots att jag kissar ganska mycket varje natt. De härinne som tycker det är äckligt och ofräscht och tror att man skall vakna upp i något jätteblött har ingen aning om vad de pratar om.
    Lycka till TS

  • Anonym (ssk)
    Äldre 7 Feb 18:53
    #73
    +1

    Tyvärr ladies!
    Jag vidhåller mitt svar...oavsett hur bannad jag blir.
    Blöjor är ok när man har problem, dvs inkontinens och liknande. Inte lathet.
    Sorry igen...och ni behöver inte bekymra er för att möta mig i vården......jag jobbar inte där!

  • Krampe­n
    Äldre 19 Feb 02:16
    #74

    va det var många präktisar här ! Låt ts pröva själv hade jag blöjor från v30 och det gick jättebra, kissade väl 9 gånger per natt. När vattnet gick sen så var ju blöjan redan där! Jag sprck ju en heldel så jag fick gå med blöja efetråt också!
    en oanad effekt var att min sambo blev hur kåt som helst, vi hade massvis med sex under nätterna p g a det !! =)

    Lycka till TS

  • Äldre 19 Feb 09:38
    #75
    +1

    trollet83 skrev 2008-11-30 20:53:55 följande:


    Jag tror också att du kan prata med din bm eller med distriktssköterskan på din vårdcentral, just distriktssköterskorna på vårdcentralerna brukar vara ombud för blöjor och kan skriva ut recept på det, tror det till och med går att få dem hemlevererade men det kan du fråga när du pratar med sköterskan!
    Men det är ju bara om du lider av inkontinens son du kan få blöjor på recept.
    Inkontinenshjälpmedel är stora kostnader för samhället.
    Ts är ju som många andra "bara" kissenödiga på nätterna och vill ha blöja av bekvämlighetsskäl.
    Då kan man inte få recept
  • Anonym (Sömni­g)
    Äldre 23 Feb 16:46
    #76

    Krampen skrev 2009-02-19 02:16:49 följande:


    va det var många präktisar här ! Låt ts pröva själv hade jag blöjor från v30 och det gick jättebra, kissade väl 9 gånger per natt. När vattnet gick sen så var ju blöjan redan där! Jag sprck ju en heldel så jag fick gå med blöja efetråt också!en oanad effekt var att min sambo blev hur kåt som helst, vi hade massvis med sex under nätterna p g a det !! =)Lycka till TS
    Blev han kåt av att du hade blöjor menar du? *S*
  • Krampe­n
    Äldre 25 Feb 00:01
    #77
    -1

    Ja det blev han otroligt kåt. det var ju ganska mysigt !! =)

  • Kalle 535
    Äldre 31 Aug 06:33
    #78
    -1

    Nu bumpar jag tråden :

    1) Använder själv vuxen blöjor och kan säga att moderna "tena" blöjor, känns knappt att man kissar i dem.
    2) För den som vill köpa vuxenblöjor kan man göra det i sjukvårds butiker finns en på St Eriksgatan ( Stockholm ) alt köpa från någon onlinebutik. Jag bruka köpa ifrån save.de , dock måste köpa mycket pga frakten. Det finns även Svenska onlinebutiker som säljer vuxenblöjor.  Man kan även beställa blöjor hos apoteken, men det är oftast dyrare än att köpa online.
    3) Ett tips att är gå in på Tena hemsida eller någon det andra varumärkerna som säljer vuxenblöjor och be att få varuprovet.

    SLUT.

  • Anonym (under­lig)
    Äldre 15 May 15:37
    #79
    -1

    Här är två länkar till sidor på nätet man kan köpa vuxenblöjor på.

    www.maxdiaper.com/

    www.vuxshopen.se/

  • Sun 7 Jun 2020 20:01
    #80

    Lidl har nu tillfälligt en modell man kan köpa.

    www.lidl.se/p/p35148&countryCode=SE&fbclid=IwAR0NPy1wtMecVuqpfSnBiuDQKv-e_eVyqYDQDwa3fyNE_fkISFxUeYtUu0s

  • Anonym (Marti­n)
    Mon 25 Jul 2022 18:20
    #81

    Du kan beställa på apotea, fins många olika sorter och stl också hur mycket som skall suga upp.

  • Anonym (Marti­n)
    Mon 8 Aug 2022 23:51
    #82

    Kan köpa vuxen blöja på apotea. Finns många olika sorter och stl. Finna och tjock. 

  • Anonym (N)
    Tue 9 Aug 2022 00:10
    #83
    Anonym skrev 2008-12-03 13:06:52 följande:

    Du har väl fått tillräckligt med information om varifrån du kan få blöjorna så jag tänker inte upprepa det. Men, urinvgsinfektionsriksen vill jag i alla fall ytterligare påpeka att blir mycket större. Jag jobbar själv med människor som använder blöjor av olika orsaker och UVI förekommer mycket oftare hos dem tack vare detta. Det är inte värt det. Jag förstår ditt probelm för jag är precis likadan. Springer marathon varje natt mellan sängen och toa nu då jag är gravid. Men skulle nog ändå avråda dig att skaffa blöjor...


    Precis.. Jag har aldrig använt blöja som vuxen men har haft många patienter som gör det.. Och så har jag 3 barn och vet att risken för UVI ökar ganska mycket när man är gravid.


    Vill inte skrämma TS eller någon annan men när jag väntade andra barnet hade jag flera urinvägsinfektioner och när jag var i vecka 20 spred det sig till njurarna och sen till blodet och jag blev inlagd i 5 dagar med 39-40 graders feber. Behövde få både antibiotika och Alvedon direkt i blodet. Som tur är gick allt bra och dottern är 6 år nu :) Men UVI är inte att leka med tyvärr så skulle rekommendera TS att vara försiktig..

    Vet att det är jättejobbigt när man är gravid och behöver kissa hela tiden men blöja kanske inte är en jättebra idé om man inte är inkontinent och verkligen behöver det. 

Svar på tråden Var köper man vuxenblöjor?