• Skrutteruttan

    Me&i-tråden nr 9

    Startar nu en ny me& eftersom den andra stängs ner om några dagar...Här diskuterar vi underbara kläder, erfarenheter av me & i och förstås annat vi vill ha svar på och funderar över Glad.
    Me & i ´s hemsida har du här:

    www.meandi.se

    Regler från familjeliv:

    OBS! I tråden är det inte tillåtet att posta någon form av annons, varken direkta eller indirekta, varken köpes, säljes eller bytes.

    Allt detta räknas som reklam och ger en varning samt att tråden riskerar att stängas!

    Länk till bildtråden:

    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m35971465.html


    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Mamma till fem ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-02 11:37
    Sluttråden:

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m38896367.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-02 11:40
    ...Och nya bildtråden:

    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m38896802.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 09:43
    För att förtydliga reglerna från familjeliv:

    "Raka svar på direkta frågor är tillåtna. Tex lagerstatus, priser, hur man går tillväga för att kontakta en lokal säljare etc. Däremot får säljarna inte smyga in erbjudanden, framställa produkterna i positiv dager eller ens berätta vad de själva använder ur sortimentet.

    Att flagga för att en rea eller nytt sortiment är i antågande är reklam om inte någon i tråden har efterfrågat ett startdatum, för att ta ett exempel mellan svar på fråga och reklam.

    Det här gäller alla säljare (barnkläder, kosmetika, husgeråd, etc) som hänger på sajten privat."

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-07 05:54
    Hemliga plagg-tråden:

    www.familjeliv.se/Forum-3-96/m41156660.html

    Slut-tråden:

    beta.familjeliv.se/Forum-5-88/m41156426.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 17:22
    Ny version av sluttråden:

    familjeliv.se/Forum-5-88/m41156426.html
  • Svar på tråden Me&i-tråden nr 9
  • Vikctoria

    Jag fick en molnjacka och är superglad för det! Den kommer passa fint till de turkosa molntightsen. :)

    Dock verkar det som att det ska till en stor portion tur för att få sina önskade plagg. Jag har en kanonsäljare som satt hela tiden och uppdaterade för att komma in i bokningssystemet. Hon satt from innan 8 och framåt - 8.50 kom hon in och kunde boka en jacka till mig och en till sig själv (bl.a.).

    Tyvärr missade jag molnkjolen häromdagen trots liknande försök från henne.

    Det tar ju jättemycket tid för säljarna att sitta över 1 timme och uppdatera sidan. Hur många har den tiden på morgonen när barn ska till skola och förskola och man själv kanske ska iväg till jobb/skola? Det är inte lite press på säljarna såna här dagar.

  • Vikctoria

    Förtydligande - hon är inte en kanonsäljare pga att hon sitter timme in och timme ut och uppdaterar sidan. Hon är en kanonsäljare på alla plan helt enkelt.. :)

  • FrökenNilsson

    ja jag skulle inte vilja byta med säljarna...kan tänka mig att dom får en del skit......bara en massa+++++++till min säljare!!!

  • Lycka 1
    Vikctoria skrev 2008-12-09 09:23:52 följande:
    Förtydligande - hon är inte en kanonsäljare pga att hon sitter timme in och timme ut och uppdaterar sidan. Hon är en kanonsäljare på alla plan helt enkelt.. :)
    De är min säljare också!
    Men tyvär gick det inte vägen denna gång, men kjolarna fick jag iaf
  • SeriousGangBang

    åh va fin molnkjolen va


    Fruntimmer är som madrasser mä hôl i
  • Lindadjo

    Jättefin jacka idag, som tur är (eftersom de är slut) så gillar inte mina killar såna jackor. Jag tycker de är supersnygga och har flera, men de vill ju inte använda den. Enda gången de går med på att ha den är som jacka på sommaren. Jaja... den var iallafall supersnygg, dagens jacka!


    Den barnvagnstokiga 2-barns mamman
  • Skrutteruttan
    kajsavarj skrev 2008-12-09 08:52:18 följande:
    Skrutteruttan: Jag såg din pojke i röda plysch i bildtråden, jättefint! Tänkte på det häromdagen att me&i har gjort en miss där. Tänk vad många som har velat haft ett par röda mysbrallor i höst för att matcha tex flugsvampar, moln, monster osv, osv som har fått leta upp mysbyxor på andra affärer. Där hade me&i nog kunnat sålt slut ganska snabbt. Och ja, jag vet att det finns röda tights men jag tror att många vill ha mysbyxor och inte tights.
    Precis så kände jag med....jag har fortfarande lite svårt för tights på mina grabbar även om jag chockar mig själv ibland och slänger på dem molntights eller något annat mönstrat...Blev såå glad när jag hittade Katvigs byxor Glad
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Mamma till fem ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Skrutteruttan
    SeriousGangBang skrev 2008-12-09 08:57:14 följande:
    det gick snabbtdå gäller det ju verkligen att ha en snabb säljare som dessutom är vaken på morgonen
    Jag kan säga att jag hade blivit vansinnig om jag hade velat beställa de här specialsakerna, min säljare lägger nästa alltid in sina beställningar på kvällen....jag hade ju inte fått en pryl...Det konstiga är att jag som varit alldeles me&i-fanatisk plötsligt tittar på helt andra märken...visst var molnjackan jättefin men jag kände mig inte ens sugen på den, likaså molntightsen och kjolen..kanske ändå är liite mättad på moln...Idag väntar jag hem ett lass Molo och Småfolk istället *längtar*
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Mamma till fem ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • SeriousGangBang
    Skrutteruttan skrev 2008-12-09 09:44:27 följande:
    Jag kan säga att jag hade blivit vansinnig om jag hade velat beställa de här specialsakerna, min säljare lägger nästa alltid in sina beställningar på kvällen....jag hade ju inte fått en pryl...Det konstiga är att jag som varit alldeles me&i-fanatisk plötsligt tittar på helt andra märken...visst var molnjackan jättefin men jag kände mig inte ens sugen på den, likaså molntightsen och kjolen..kanske ändå är liite mättad på moln...Idag väntar jag hem ett lass Molo och Småfolk istället *längtar*
    mycket vill ha mera heter det ju, men det kommer ju till en gräns där man tröttnar kanske.

    förr va ja insnöad på Po.p och klädde nästan enbart pojkarna i det, sen va det massa lindex som hade kläder som föll mig i smaken. nu tycker ja varken att ja hittar nåt snyggt på varesig lindex eller pop, så nu är det meandi... men det börjar mattas ut lite (lite extra kanske när man hör allas negativa historier om det)

    va ju tänkt att ja skulle börja sälja till våren, men jag har inte hört ett ljud sen coachen sa att de skulle avvakta och höra av sig om några veckor, det har gått nån månad nu.
    men å andra sidan vet ja inte om ja ens har råd att köpa PK nu när försäkringskassan ska ha dryga 6000 av mig
    Fruntimmer är som madrasser mä hôl i
  • Ruso
    Nu vet jag inte om jag fick någon molnjacka...säljaen satt vid datorn när de släpptes, men hann inte ens få den storlek hon ville till sin dotter, 110/116 tog slut på typ 2 minuter.
    Jag ville ha 86/92, men av någon anledning så var det inga sånna som lades upp!! (?) så jag får avvakta och se om de kom sedan eller om det inte finns sådanna alls!
Svar på tråden Me&i-tråden nr 9