• Anonym (så ledsen­)
    Äldre 4 Dec 19:16
    15230 visningar
    130 svar
    130
    15230

    fler som kräks på intrum justitsia

    Ja om det är något jag hatar så är det detta bolag .
    Dom är helt sjuka och det finns säkert massor av folk som tycker som jag .

    Jag fick en elräkning slutavläsning som jag ej hade råd att betala .
    Den skickade till inkasso bolaget ovanstående ganska snabbt då mitt el bolag inte väntar någon längre tid på pengarna villket jag förstår självklart.
    Men jag viste inte att jag kunde göra en avbet. med dem istället.

    Jag fick en avbet plan med inkasso och den skötte jag sedan av misstag så hamnade en ny räkning på el hos dem och jag var snabb betalade den direkt till inkasso desutom lite extra pengar för ev ränta.
    Bumms så avslutade de min avbet plan och krävde alla pengarna direkt villket jag INTE har nu .
    Min el kommer att stängas av nu kanske redan i morgon då jag inte har dessa pengar .

    Jag ville få tillbaka min avbet plan då jag gjorde rätt för mig direkt då jag fattade att jag missat att betala den räkningen som kom in till dem .
    Men NEJ de vill inte hjälpa mig alls..

    Jag sköter alla löpande el räkningarna och betalar i tid är otroligt noga med dem sedan jag hamnade på inkasso.
    Men trotts detta så kommer de att stänga min el jag är så ledsen jag har ju barn och betalar allt varje månad det känns som att de stampar på mig .
    Om inte detta löser sig så måste vi flytta hem till min mamma i en liten 2a suck.

    Vill även tilläga att jag vet personligen att det finns personer de krävt på 1.68 kr alltså de skickade till kronofogden för att få de pengarna av personen.
    Det var oupp räknad ränta som tillkomm låt säga bet 30/10 personen betalade in den 20/10 sedan till kom ränta fram tills den 30/10som hamnade på kronis .
    Men H*N lyckade bråka sig till ett tillbaka dragande av den summan.

    Vill väl bara prata av mig i mitt eländes eländes helvete just nu.

  • Svar på tråden fler som kräks på intrum justitsia
  • Anonym (så ledsen­) Trådstartaren
    Äldre 5 Dec 00:34

    Anonym skrev 2008-12-05 00:24:32 följande:


    Det ska finnas. Har inget här själv så jag kan kika men det är på papprerna som uppgifterna finns.. annars ringer du bara imorgon :)
    tro mig ringa dem är det första jag ska göra så fort de öppnar sina telefoner.
    Men jag ska inte säga det min mossa ville att jag skulle be dem hahahaha.
  • Anonym (så ledsen­) Trådstartaren
    Äldre 5 Dec 00:35

    Natti natti alla jag ska sova en bra sömn i natt hoppas jag ..

  • Soul
    Äldre 5 Dec 10:45

    Anonym (så ledsen) skrev 2008-12-04 23:43:38 följande:


    Vill tala om för alla gulliga sympatiska personer här i tråden .ATT RÄKNINGEN nu är BETALD såååå skönt sååå.En underbar person har varit snäll och lånat mig dessa pengar och det är ingen här på FL så ni behöver inte undra om det alls.Nu är bara frågan får de pengarna i tid ?
    Vad skönt att höra! Som någon annan sa, ring elbolaget snarast och berätta att du har betalt samt erbjud dig faxa in kvittot. De kommer inte att stänga av elen, det kan jag inte tänka mig.

    Tyvärr finns det ofta mycket lite förståelse här på FL för personer som har hamnat i din sits. Det är väldigt lätt att sitta på sina höga hästar och se ner på de som har det svårare. Du har inte skött dina räkningar, jag lovar att du inte är själv om det, men huvudsaken just nu är att du har insett ditt misstag och försöker lösa det. Du har förhoppningsvis lärt dig något på det här, se det som en erfarenhet inför framtiden. Att du behövde spy galla över intrium kan man ha sina åsikter om, men när man är i en pressad situation kan det vara just det man behöver, rättvist eller inte.

    Sen vill jag uppmana alla som har problem att betala sina räkningar att snarast ringa leverantören. Jag förstår att det kan kännas skämmigt och jobbigt, men det är inte så farligt som man kan tro. Jag jobbar som sagt på ett fjärrvärmeföretag och vi får ofta samtal från kunder som behöver mer tid på sig att betala eller behöver lägga upp avbetalningsplan. Så länge man hör av sig till oss innan det går vidare är det vanligtvis inga problem och det är ingen här som skulle vara det minsta otrevlig. Alla kan hamna i en sits där ekonomin inte går ihop, men det viktiga är att inte stoppa huvudet i sanden utan att försöka hitta lösningar.
  • Anonym
    Äldre 5 Dec 11:13

    hur går de TS?har du rungt dom?

  • Anonym (klant­)
    Äldre 5 Dec 11:48

    Här var det så att jag fick beviljat uppskov med betalningen men innan den datumen gick fick jag brev från KF om att det låg hos dem, och under tiden som jag bråkade med Intrum om det så hann det bli utslag och dom hos KF (d v s troligen en anmärkning). Jag tog konkat med Intrum igen efter att ha betalt summan som överenskommet och får besked om att de inte har nåt i sina register om ett uppskov (dumt av mig att inte begära skriftlig men det har inte behövts innan), jag begär att de ordnar med KF så att utslaget dras tillbaka och de ber mig om namnet på den jag talat med. Jag ger dem namnet och datumet för samtalet. Och får då till svar att jag får ansöka om återvinning av utslaget hos KF. Jomenvisst, KF drar givetvis inte tillbaka det om inte Intrum medger at nåt blivit fel och vad skulle de med namnet till om det inte gör nån skillnad för dem?

  • Äldre 5 Dec 12:47

    Först vill jag börja med att säga att jag inte är ett fan av inkassobolagens sk "affärsmetoder"
    Men i detta fallet har Intrum handlat helt enligt sitt affärsupplägg.

    Eftersom avbetalningesplanen bröts när det inte kom in en betalningen så gäller den inte längre
    Helt enligt planerna eftersom Intrum nu kan ta ut ny avgift för att lägga upp en ny avbetalningsplan
    För det kommer dom att göra förr eller senare

    Vad TS skulle gjort i detta fallet är något av följande:
    1. Betala både den nya räkningen och avbetalningsplanen
    2. Bett att få den nya räkningen inbakad i den gamla avbetalningsplanen

    Till sist Intrum kan inte stänga av någon el. Det är bara ditt elbolag som kan göra det.
    Prata med dem om detta.

  • Anonym (vet)
    Äldre 5 Dec 12:57
    Anonym (klant) skrev 2008-12-05 11:48:15 följande:
    Här var det så att jag fick beviljat uppskov med betalningen men innan den datumen gick fick jag brev från KF om att det låg hos dem, och under tiden som jag bråkade med Intrum om det så hann det bli utslag och dom hos KF (d v s troligen en anmärkning). Jag tog konkat med Intrum igen efter att ha betalt summan som överenskommet och får besked om att de inte har nåt i sina register om ett uppskov (dumt av mig att inte begära skriftlig men det har inte behövts innan), jag begär att de ordnar med KF så att utslaget dras tillbaka och de ber mig om namnet på den jag talat med. Jag ger dem namnet och datumet för samtalet. Och får då till svar att jag får ansöka om återvinning av utslaget hos KF. Jomenvisst, KF drar givetvis inte tillbaka det om inte Intrum medger at nåt blivit fel och vad skulle de med namnet till om det inte gör nån skillnad för dem?
    Det är mycket svårt att få ett utslag ändrat. Utslag = anmärkning i upplysningsbolagens register. Du har tio dagar på dig att bestrida hos kronofogden från det att du skickat tillbaka lappen om att du sett kravet. Du skulle bestridit hos fogden direkt och kontaktat intrum. Tror att det är mycket svårt att få något fixat nu i efterhand om skulden faktiskt är riktig.
  • Anonym (vet)
    Äldre 5 Dec 12:57

    Från det att du skickade in delgivningskvittot alltså.

  • Anonym (så ledsen­) Trådstartaren
    Äldre 5 Dec 13:17

    Waldo skrev 2008-12-05 12:47:26 följande:


    Först vill jag börja med att säga att jag inte är ett fan av inkassobolagens sk "affärsmetoder"Men i detta fallet har Intrum handlat helt enligt sitt affärsupplägg.Eftersom avbetalningesplanen bröts när det inte kom in en betalningen så gäller den inte längreHelt enligt planerna eftersom Intrum nu kan ta ut ny avgift för att lägga upp en ny avbetalningsplanFör det kommer dom att göra förr eller senareVad TS skulle gjort i detta fallet är något av följande:1. Betala både den nya räkningen och avbetalningsplanen2. Bett att få den nya räkningen inbakad i den gamla avbetalningsplanenTill sist Intrum kan inte stänga av någon el. Det är bara ditt elbolag som kan göra det.Prata med dem om detta.
    Jag gjorde som du skrev .
    Betalade direkt den nya skulden + extra för ränta.
    Samt att jag betalade den delen som jag löpande skulle betala.
    Men nej de var totalt omöjliga att få till stånd en ny uppläggninga av betalaning .

    Men min skuld är nu betald och det känns så jäkla skönt.
  • Anonym (klant­)
    Äldre 5 Dec 14:06

    Anonym (vet) skrev 2008-12-05 12:57:29 följande:


    Det är mycket svårt att få ett utslag ändrat. Utslag = anmärkning i upplysningsbolagens register. Du har tio dagar på dig att bestrida hos kronofogden från det att du skickat tillbaka lappen om att du sett kravet. Du skulle bestridit hos fogden direkt och kontaktat intrum. Tror att det är mycket svårt att få något fixat nu i efterhand om skulden faktiskt är riktig.
    Du får tro vad du vill, men det är sanningen.
    delgivningskvittot skickades in med information om överenskommelsen som gjorts med intrum. Men eftersom intrum inte har registrerat överens.kommelsen så blev det ändå utslag
  • Anonym (så ledsen­) Trådstartaren
    Äldre 5 Dec 15:49

    Anonym (klant) skrev 2008-12-05 14:06:36 följande:


    Anonym (vet) skrev 2008-12-05 12:57:29 följande:
    Du får tro vad du vill, men det är sanningen.delgivningskvittot skickades in med information om överenskommelsen som gjorts med intrum. Men eftersom intrum inte har registrerat överens.kommelsen så blev det ändå utslag
    Jag tror dig ska du veta finns massor av personer som råkat i riktigt klister med dem.
  • Anonym (vet)
    Äldre 5 Dec 16:43
    Anonym (klant) skrev 2008-12-05 14:06:36 följande:
    Anonym (vet) skrev 2008-12-05 12:57:29 följande: Du får tro vad du vill, men det är sanningen. delgivningskvittot skickades in med information om överenskommelsen som gjorts med intrum. Men eftersom intrum inte har registrerat överens.kommelsen så blev det ändå utslag
    huh? Vadå tro vad jag vill? Informationen du fick är fakta.
  • Anonym (klant­)
    Äldre 5 Dec 16:45

    Anonym (vet) skrev 2008-12-05 16:43:53 följande:


    huh? Vadå tro vad jag vill? Informationen du fick är fakta.
    Och jag gav DIG fakta.
  • Anonym (vet)
    Äldre 5 Dec 16:47
    Anonym (klant) skrev 2008-12-05 16:45:40 följande:
    Anonym (vet) skrev 2008-12-05 16:43:53 följande: Och jag gav DIG fakta.
    Hmm.
    Faktum kvarstår dock. Det är mycket svårt att få ett beslut ändrat.
  • Anonym (klant­)
    Äldre 5 Dec 16:50

    Anonym (vet) skrev 2008-12-05 16:47:35 följande:


    Hmm.Faktum kvarstår dock. Det är mycket svårt att få ett beslut ändrat.
    Och det tror du inte att jag vet? Det är därför jag fortfarande bråkar med Intrum för att de ska medge sitt misstag, att de ska medge att utslaget var felaktigt eftersom jag fått uppskov. De frågade om namnet på den jag pratat med, jag gav dem det och nu lägger de bara locket på. Som om de försöker skydda handläggaren...
  • Anonym (vet)
    Äldre 5 Dec 17:02
    Anonym (klant) skrev 2008-12-05 16:50:12 följande:
    Anonym (vet) skrev 2008-12-05 16:47:35 följande: Och det tror du inte att jag vet? Det är därför jag fortfarande bråkar med Intrum för att de ska medge sitt misstag, att de ska medge att utslaget var felaktigt eftersom jag fått uppskov. De frågade om namnet på den jag pratat med, jag gav dem det och nu lägger de bara locket på. Som om de försöker skydda handläggaren...
    Jag visste inte vad du visste. Skrev det kappast för att jävlas.
    Hoppas det löser sig.
  • Anonym (vet)
    Äldre 5 Dec 17:02

    knappast*

  • Anonym (klant­)
    Äldre 8 Dec 19:04

    Nu har jag fått halvt rätt i alla fall, intrum har dementerat utslaget till kreditföretagen d v s det ska inte synas nåt där om man tar en kreditupplysning på mig. Jag får fortfarande söka återvinning av utslaget hos KF för att det ska gallras bort där och jag hoppas att det går igenom när jag kan visa upp att Intrum så att säga medgett att det blivit fel hos dem...

    Om inte: vad har det för praktisk betydelse att utslaget finns kvar hos KF? Söker jag lån eller liknande ska det ju inte synas i kreditupplysningen... spelar det då nån egentlig roll för min del?

  • Anonym (så ledsen­) Trådstartaren
    Äldre 8 Dec 19:07

    Anonym (klant) skrev 2008-12-08 19:04:59 följande:


    Nu har jag fått halvt rätt i alla fall, intrum har dementerat utslaget till kreditföretagen d v s det ska inte synas nåt där om man tar en kreditupplysning på mig. Jag får fortfarande söka återvinning av utslaget hos KF för att det ska gallras bort där och jag hoppas att det går igenom när jag kan visa upp att Intrum så att säga medgett att det blivit fel hos dem...Om inte: vad har det för praktisk betydelse att utslaget finns kvar hos KF? Söker jag lån eller liknande ska det ju inte synas i kreditupplysningen... spelar det då nån egentlig roll för min del?
    Tycker synd om dig vet ju villket jäkla jobb det är med dem .
    GOD JUL på dig trotts allt.
  • stikos
    Äldre 31 Aug 11:17

    I J är sverges största skitbolag betald räkning hamna på deras bord dom vägrar ta tillbaks räkningen den hamna hos kronkalle dom kan inte göra något utan bara I J som vägrar. moment22 ???  betala en summa på 805 kr till vad???

Svar på tråden fler som kräks på intrum justitsia