• Anonym (så ledsen­)
    Äldre 4 Dec 19:16
    15184 visningar
    130 svar
    130
    15184

    fler som kräks på intrum justitsia

    Ja om det är något jag hatar så är det detta bolag .
    Dom är helt sjuka och det finns säkert massor av folk som tycker som jag .

    Jag fick en elräkning slutavläsning som jag ej hade råd att betala .
    Den skickade till inkasso bolaget ovanstående ganska snabbt då mitt el bolag inte väntar någon längre tid på pengarna villket jag förstår självklart.
    Men jag viste inte att jag kunde göra en avbet. med dem istället.

    Jag fick en avbet plan med inkasso och den skötte jag sedan av misstag så hamnade en ny räkning på el hos dem och jag var snabb betalade den direkt till inkasso desutom lite extra pengar för ev ränta.
    Bumms så avslutade de min avbet plan och krävde alla pengarna direkt villket jag INTE har nu .
    Min el kommer att stängas av nu kanske redan i morgon då jag inte har dessa pengar .

    Jag ville få tillbaka min avbet plan då jag gjorde rätt för mig direkt då jag fattade att jag missat att betala den räkningen som kom in till dem .
    Men NEJ de vill inte hjälpa mig alls..

    Jag sköter alla löpande el räkningarna och betalar i tid är otroligt noga med dem sedan jag hamnade på inkasso.
    Men trotts detta så kommer de att stänga min el jag är så ledsen jag har ju barn och betalar allt varje månad det känns som att de stampar på mig .
    Om inte detta löser sig så måste vi flytta hem till min mamma i en liten 2a suck.

    Vill även tilläga att jag vet personligen att det finns personer de krävt på 1.68 kr alltså de skickade till kronofogden för att få de pengarna av personen.
    Det var oupp räknad ränta som tillkomm låt säga bet 30/10 personen betalade in den 20/10 sedan till kom ränta fram tills den 30/10som hamnade på kronis .
    Men H*N lyckade bråka sig till ett tillbaka dragande av den summan.

    Vill väl bara prata av mig i mitt eländes eländes helvete just nu.

  • Svar på tråden fler som kräks på intrum justitsia
  • Anonym
    Äldre 4 Dec 19:20
    #1

    Vi har en stor avbetalning med intrum. En stor skuld som kronofogden skickade tillbaka till intrum... Har aldrig haft problem med dom. Trots vi nångång missat betala och efter påminnelse betalt dubbelt upp följande månad så har aldrig räntan börjat ticka. Vi har fryst ränta så länge vi betalar.

  • Moster­Maja
    Äldre 4 Dec 19:20
    #2

    Men hur kan de få göra så? Om ni gjort upp en avbetalningsplan så har ni ju?! Sen om du kan betala extra nån månad eller som nu, betalade in hela beloppet för en annan räkning (som jag antar ingår i din normala månadsbudget) så kan väl inte det ge dem rätt att kräva alla pengarna på en gång??

  • Anonym
    Äldre 4 Dec 19:22
    #3

    "Jag sköter alla löpande el räkningarna och betalar i tid är otroligt noga med dem sedan jag hamnade på inkasso."

    Låter motsägelsefullt. Klart de drog tillbaka avbetalningsplanen på första missade räkningen när det kom in ännu en missad räkning.

  • Anonym (så ledsen­) Trådstartaren
    Äldre 4 Dec 19:25
    #4

    MosterMaja skrev 2008-12-04 19:20:22 följande:


    Men hur kan de få göra så? Om ni gjort upp en avbetalningsplan så har ni ju?! Sen om du kan betala extra nån månad eller som nu, betalade in hela beloppet för en annan räkning (som jag antar ingår i din normala månadsbudget) så kan väl inte det ge dem rätt att kräva alla pengarna på en gång??
    Jo de säger att när man gör en avbetalningsplan med dem som dessutom är muntlig så skickar de ut ett brev där det står att om det tillkommer en ny räkning till bolaget så häver de den avbetalnings planen man har med dem.
    Det brevet får man ju effter man redan har börjat betala så det åkte ju i soperna .
    Man behöver inte enns skriva under det och skicka in det till dem.

    Jag tycker att det är för DJÄVLIGT att den infon inte ges per telefon när man kommer överens om betalningen.

    Sedan så sa hon att de fått tillsägelse att bli MYCKET hårdare nu så jag är väl bara början på detta nya inkasso helvete.
  • Anonym (så ledsen­) Trådstartaren
    Äldre 4 Dec 19:26
    #5

    Anonym skrev 2008-12-04 19:22:26 följande:


    "Jag sköter alla löpande el räkningarna och betalar i tid är otroligt noga med dem sedan jag hamnade på inkasso."Låter motsägelsefullt. Klart de drog tillbaka avbetalningsplanen på första missade räkningen när det kom in ännu en missad räkning.
    Varför skulle det vara självklart att de gjorde det ??
    Det var inte ens under samma år .
    Blir så jäkla trött på folk som inte fattar att man kan missa ATT FELA ÄR MÄNSKLIGT.
    Huvud saken är väl att man betalar och inte skiter i det !!!!!!!!!!!
  • Moster­Maja
    Äldre 4 Dec 19:29
    #6

    Jaha, jag fattade det som att de bröt avbetalningen då du betalade in för den andra räkningen?! Men nu förstår jag och måste då säga att jag förstår dem. Och om du fått den informationen så har du ju inte så mycket att bråka om. Det är ju upp till dig att läsa informationen om avtalet som de skickar ut..

    Anonym (så ledsen) skrev 2008-12-04 19:25:09 följande:


    MosterMaja skrev 2008-12-04 19:20:22 följande:
    Jo de säger att när man gör en avbetalningsplan med dem som dessutom är muntlig så skickar de ut ett brev där det står att om det tillkommer en ny räkning till bolaget så häver de den avbetalnings planen man har med dem. Det brevet får man ju effter man redan har börjat betala så det åkte ju i soperna . Man behöver inte enns skriva under det och skicka in det till dem. Jag tycker att det är för DJÄVLIGT att den infon inte ges per telefon när man kommer överens om betalningen. Sedan så sa hon att de fått tillsägelse att bli MYCKET hårdare nu så jag är väl bara början på detta nya inkasso helvete.
  • Anonym (så ledsen­) Trådstartaren
    Äldre 4 Dec 19:29
    #7

    Anonym skrev 2008-12-04 19:22:26 följande:


    "Jag sköter alla löpande el räkningarna och betalar i tid är otroligt noga med dem sedan jag hamnade på inkasso."Låter motsägelsefullt. Klart de drog tillbaka avbetalningsplanen på första missade räkningen när det kom in ännu en missad räkning.
    Och motsägelsefullt fattar jag inte klart man blir extra noga om man hamnar på inkasso bolag dit vill man väl inte vara eller ??
  • Anonym (så ledsen­) Trådstartaren
    Äldre 4 Dec 19:30
    #8

    MosterMaja skrev 2008-12-04 19:29:04 följande:


    Jaha, jag fattade det som att de bröt avbetalningen då du betalade in för den andra räkningen?! Men nu förstår jag och måste då säga att jag förstår dem. Och om du fått den informationen så har du ju inte så mycket att bråka om. Det är ju upp till dig att läsa informationen om avtalet som de skickar ut..Anonym (så ledsen) skrev 2008-12-04 19:25:09 följande:
    De bröt avtalet då jag betalade den nya och min löpande avbet plan ..
  • Moster­Maja
    Äldre 4 Dec 19:33
    #9

    Fast de bröt väl avtalet _pga_ att en ny räkning kom in? Inte det faktum att du betalade den?

    Anonym (så ledsen) skrev 2008-12-04 19:30:16 följande:


    MosterMaja skrev 2008-12-04 19:29:04 följande:
    De bröt avtalet då jag betalade den nya och min löpande avbet plan ..
  • Anonym
    Äldre 4 Dec 19:33
    #10
    Anonym (så ledsen) skrev 2008-12-04 19:26:55 följande:
    Anonym skrev 2008-12-04 19:22:26 följande: Varför skulle det vara självklart att de gjorde det ?? Det var inte ens under samma år . Blir så jäkla trött på folk som inte fattar att man kan missa ATT FELA ÄR MÄNSKLIGT. Huvud saken är väl att man betalar och inte skiter i det !!!!!!!!!!!
    Det är självklart för att det var under de kriterierna de satte upp avbetalningsplanen åt dig. Visst är det mänskligt att fela och göra misstag. Och det är att fara med osanning att påstå att man sköter sina räkningar och betatar i tid och är otroligt noga med det när man missar en andra räkning innan avbetalningsplanen på den första har slutförts.

    Jag tycker helt enkelt att du får ta åt dig lite ära för denna soppa också och inte bara skylla på Intrum. Hade du inte gjort dessa misstag hade du inte behövt ha med Intrum att göra öht.
Svar på tråden fler som kräks på intrum justitsia