• Sigrid

    Här går vi ner i vikt tillsammans och peppar varandra

    Här peppar vi varandra att gå ner i vikt. Många eller få kilo spelar ingen roll. I den här tråden pratar och babblar vi, peppar varandra och delar recept. Nya och gamla deltagare är välkomna.

    Här är länken till mått- och viktlistan (bara lista inget prat):
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m38408309.html

    Den gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m36150332.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-23 09:21
    Här är den nya vikt- och måttråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m41742916.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-09 09:22
    Länk till ny pepptråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m42162401.html

  • Svar på tråden Här går vi ner i vikt tillsammans och peppar varandra
  • morrontrött

    sigrid: va mysigt det låter!
    vi bor oxå nära en sjö och har varit ute några gånger. dock inte långfärdsskridskor, vanliga hockeyskriller.
    här har dom vattnat på tennisplanen oxå så det är fin skridskois där oxå.
    dessvärre är jag ännu sjukare idag. har prickar på tungan, vet inte om det är halsfluss. är helt däckad. huvudvärk, halsont, svårt att svälja, hostar hela tiden så jag tror lungorna är på med ut... så här är det te, panodil, halstabletter som gäller.
    usch.
    imorrn ska vi fotografera vår lilltjeja. hoppas jag kan låta bli att hosta då.

  • Sigrid

    morrontrött: Usch vad trist att du mår sämre. Låter som om du åkt på en rejäl förkylning. Halsfluss vet jag inget om, men det kan ju vara värt att kolla upp. Krya på dig!

  • Sigrid

    Idag är första dagen på tre veckor som jag inte känner mig förkyld. Det blir dock ingen träning den här veckan, det vågar jag mig inte på, men nästa vecka ska jag banne mig iväg. Så se till att hålla alla förkylningar borta från mig tills dess.

  • Tankgirrrl

    Sigrid skrev 2009-02-16 12:37:01 följande:


    Jag pendlar upp och ner just nu. Den här veckan blev det -1,2 kg.
    oh! grattis :) jag ska väga mig imorrn!
  • Sigrid

    Åh, idag är jag seg. Jag skulle gärna ha helg i några dagar till. Det värsta är att jag blir så sötsugen när jag är trött.

    Vad ska ni äta idag och de närmaste dagarna? Det är veckohandling snart och det är alltid lika svårt att komma på något. Så tips mottages gärna.

  • mickans

    Käns det spänande? Tycker på något vis att det käns när man hat tappat eller inte .
    Du åt pulver...vist var det så? Har du planerat hur länge du tänkte göra det?

    Funderar bara eftersom jag själv åt pulver i våras och hade då bestämt mej för 10 dagar. Jag var paniksalegen, så hade jag inte bestämt hur många dagar tror jag inte att jag ens hade lykats med 3 dagar.
    Tycker du gör det kanonbra


    Tankgirrrl skrev 2009-02-16 13:12:21 följande:
    Sigrid skrev 2009-02-16 12:37:01 följande:
    oh! grattis :) jag ska väga mig imorrn!
  • mickans

    Aj, aj , aj då låter verkligen illa. Kan tänka mej att det enda posetiva är att man kanske låter bli maten...hi hi.
    Krya på dej iaf


    morrontrött skrev 2009-02-15 19:55:08 följande:
    sigrid: va mysigt det låter!vi bor oxå nära en sjö och har varit ute några gånger. dock inte långfärdsskridskor, vanliga hockeyskriller.här har dom vattnat på tennisplanen oxå så det är fin skridskois där oxå.dessvärre är jag ännu sjukare idag. har prickar på tungan, vet inte om det är halsfluss. är helt däckad. huvudvärk, halsont, svårt att svälja, hostar hela tiden så jag tror lungorna är på med ut... så här är det te, panodil, halstabletter som gäller.usch.imorrn ska vi fotografera vår lilltjeja. hoppas jag kan låta bli att hosta då.
  • mickans

    Vill börja med att få vara lite avundsjuk på er utedag på isen. Inte för att jag åker skridskor, men det är jue såååå härligt när det är fina dagar. Älskar att vara i pulkbacken å grilla korv å åka pulka. Man blir som barn på nytt. Jag har slagit av svanskotan 2 grr på ca 4 just i pulkbackarna . Å jag kan säga att det tar Tid för den att läka.....aooooooe.

    Mitt middagstips denna vecka blir biffstråganof ( fick det själv i dag )....mumma


    Sigrid skrev 2009-02-16 16:09:36 följande:
    Åh, idag är jag seg. Jag skulle gärna ha helg i några dagar till. Det värsta är att jag blir så sötsugen när jag är trött.Vad ska ni äta idag och de närmaste dagarna? Det är veckohandling snart och det är alltid lika svårt att komma på något. Så tips mottages gärna.
Svar på tråden Här går vi ner i vikt tillsammans och peppar varandra