• yrväder

    Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)

    Här samlas alla sömnadsintresserade, proffs eller totala nybörjare, oavsett vad vi syr. Av någon anledning blir det en hel del barnkläder.
    Alla är välkomna in med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Objects, alltså saker som vi av någon anledning inte blir klara med och inte små flygande tefat som man kanske skulle tro

    Länkar till mönster, butiker osv finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-12 11:45
    Coverprotråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m39250800.html

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)
  • Småkottarna

    prinsessan 13 april skrev 2008-12-18 10:00:19 följande:


    Blev nyfiken...vill också sy korg så berätta var du hittat?!
    Japp, det var med nål och tråd jag letade efter.
    Det räckte med att googla på beskrivning tygkorg så kom den upp direkt.
  • fru fogeby

    nån här som sytt en liten slips? ska sy till lillkillen till julafton tänkte jag och behöver lite vägledning


    Tygbindeberoende!
  • Stratus

    Jag håller också på att sy en tygkorg, som jag broderar på med maskinen. Har dock min maskin hos Pfaffgubben idag, och det ser mörkt ut. Den funkar, men han trodde att det var fel på trasformatorn. Det går inte att byta ut bara den säger han (varför inte, låter ju knäppt), utan man måste byta hela bottenplattan. Ryyys, han skulle ta reda på vad det skull kosta, jag törs knappt tänka på det...

  • Stratus

    fru fogeby skrev 2008-12-18 11:22:58 följande:


    nån här som sytt en liten slips? ska sy till lillkillen till julafton tänkte jag och behöver lite vägledning
    Jag sydde en guldslips till min man vid millenieskiftet. Då slaktade jag en gammal slips och tittade på hur den var sydd. Det måste du väl kunna göra, och sen enkelt skissa upp en mindre. Det är ju ingen komplicerad form.
  • fru fogeby
    Stratus skrev 2008-12-18 11:27:40 följande:
    fru fogeby skrev 2008-12-18 11:22:58 följande: Jag sydde en guldslips till min man vid millenieskiftet. Då slaktade jag en gammal slips och tittade på hur den var sydd. Det måste du väl kunna göra, och sen enkelt skissa upp en mindre. Det är ju ingen komplicerad form.
    haha ja om min man hade ägt en slips hade jag kunnat det får fråga runt lite om det är nån i kretsarna runtom som äger en.. ingen i släkten är slipsmänniskor
    Tygbindeberoende!
  • AMDA

    fru fogeby skrev 2008-12-18 11:31:04 följande:


    haha ja om min man hade ägt en slips hade jag kunnat det får fråga runt lite om det är nån i kretsarna runtom som äger en.. ingen i släkten är slipsmänniskor
    kolla på second hand där finns alltid massor av billiga slipsar
  • fru fogeby
    AMDA skrev 2008-12-18 11:32:54 följande:
    fru fogeby skrev 2008-12-18 11:31:04 följande: kolla på second hand där finns alltid massor av billiga slipsar
    haha i min håla där jag bor finns det ingen..får kika i stan i helgen kanske
    Tygbindeberoende!
  • Kyssen

    En fråga, hur lång brukar ni göra en tunika i strl 104? Från halslinning på framstycket och ner till fåll, på ett ungefär??

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)