• yrväder

    Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)

    Här samlas alla sömnadsintresserade, proffs eller totala nybörjare, oavsett vad vi syr. Av någon anledning blir det en hel del barnkläder.
    Alla är välkomna in med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Objects, alltså saker som vi av någon anledning inte blir klara med och inte små flygande tefat som man kanske skulle tro

    Länkar till mönster, butiker osv finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-12 11:45
    Coverprotråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m39250800.html

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)
  • yrväder

    ZyzterZäta skrev 2009-01-09 15:28:17 följande:


    Pillan: Testa tycker jag! Om du inte är jätterädd om tyget. Du kan ju alltid sprätta och göra ärmar av ngt annat om det blir knasigt? Jag tror att det kan bli snyggt! Se bara till att båda tygerna är tvättade iom att det är olika kvalisort... Ingen som kan kommentera ang möss-storlekarna.... är inte minsta storleken rätt stor. Min son är bara 9 månader. Jag borde kunna göra den åt honom utan att lägga till sömnsmån va?? (Se länk i mitt inlägg ovan)
    mät innan, det är storlekar i cm. är nog tänkt att vara vuxenstorlekar.
  • Kyssen
    Cirrus skrev 2009-01-09 15:07:59 följande:
    Kyssen skrev 2009-01-07 13:28:51 följande: Fint, vad är det för byxmönster du använt?
    Tack! Mönstret till byxorna är en mix av ottobre och min egen design. Ottobre har några utsvängda byxor som jag utgått ifrån och sedan modifierat kraftigt. Mera vidd vid foten och längre och smalare ben för att få till rätta "puffen"
  • ZyzterZäta
    yrväder skrev 2009-01-09 15:30:49 följande:
    ZyzterZäta skrev 2009-01-09 15:28:17 följande: mät innan, det är storlekar i cm. är nog tänkt att vara vuxenstorlekar.
    Ja då uppfattade jag det rätt. Tack! Han har 47 runt lilla huvudet (inte så litet!) så XS-modellen kanske passar till vintern-09...
  • ZyzterZäta

    En pinsam fråga bara... har tvättat fleecen och blev lite fundersam över vilken sida som är rät resp avig. Den ena är mer fin-nopprig än den andra om man säger så. Och ljusare också...

  • TeDrickaren

    När ni syr kantband i trikå, säg att armens bredd är 15cm hur lång bit ska man ha i muddväv (stoff och stils)?


    Älskade,underbara Moa
  • Nhelia

    Nu har jag rockat hoodie i vuxenstorlek!
    Så roligt att sy till sig själv för en gångs skull

  • ak74
    Nhelia skrev 2009-01-09 16:32:57 följande:
    Nu har jag rockat hoodie i vuxenstorlek!Så roligt att sy till sig själv för en gångs skull
    Jättesnygg!!!
    En sån skulle jag absolut tänka mig. Skönt när den är lite längre också så man inte fryser om (lilla) rumpan
  • Pillan81
    Cirrus skrev 2009-01-09 15:12:49 följande:
    Pillan81 skrev 2009-01-07 18:36:14 följande: Allt går ju men jag inbillar mig att det skulle bli "tunga" ärmar. Testa vettja Det beror ju lite på hur kraftig velour du använder också.
    Ja, det är det jag är rädd för. Får ta och testa helt enkelt.
  • Nhelia
    ak74 skrev 2009-01-09 16:55:22 följande:
    Jättesnygg!!! En sån skulle jag absolut tänka mig. Skönt när den är lite längre också så man inte fryser om (lilla) rumpanTack!

    Pillan: Berätta gärna hur det blir om du testar! Är också nyfiken på den kombinationen
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)