• yrväder

    Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)

    Här samlas alla sömnadsintresserade, proffs eller totala nybörjare, oavsett vad vi syr. Av någon anledning blir det en hel del barnkläder.
    Alla är välkomna in med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Objects, alltså saker som vi av någon anledning inte blir klara med och inte små flygande tefat som man kanske skulle tro

    Länkar till mönster, butiker osv finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-12 11:45
    Coverprotråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m39250800.html

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)
  • Socialen

    GOBLIgobli skrev 2009-01-31 12:06:23 följande:


    Socialen skrev 2009-01-31 00:11:25 följande:
    S&S har massa enfärgat, på Panduro...
    Tack! Jag funderar på om man helt enkelt kan köpa en fleeceplädpå IKEA och klippa sönder, tror ni det funkar?
  • skaparglädje

    Åååhh den här tråden är farlig Nu har jag beställt massa tyg från mjuka tyger.. attans

    Socialen: Jag hörde ngn som köpte fleecepläd på IKEA och klippte sönder men som sa att det var rena "skitkvalitén", har dock inte testat själv. Men de är ju väldigt billiga...

  • Matricia

    Jag ska också beställa lite (ja, lite) från mjukatyger men vad trist att man bara kunde beställa hela meter.

  • ZyzterZäta

    Potentiell hyllvärmare finns på mitt rockställe för intresserade... Socialen: Ja, det måste man väl kunna men tvätta och tumla den först isf för att se vad den "tål". Det finns ju fleece-plädar på andra ställen också om inte annat. Skaparglädje: Visst är det fruktansvärt Matricia: Håller med! Hade tänkt beställa 0.7 och 0.6 men icket... försökte tala om för mig själv att det ju vara "rea" och vips hade jag beställt 1 meter av två olika sorter. Fast om man känner någon som vill sambeställa kan man ju köpa meter och sedan dela sinsemellan!


  • ZyzterZäta

    Men så mysko det blir ibland när man skriver på FL (använder betaversionen). Ngn annan som inte kan citera tex? Och radbyte verkar den inte känna av alls *grälar lite*


  • Matricia

    Jag beställer mina hela meter nu men det är egentligen en dålig affär. Om jag behöver 0.6 och ändå köper 1 meter så är det egentligen smartare att vänta tills man köper på ordninarie pris. Nu går det säkert att hitta på något med den tygsnutt som blir över men lite onödigt känns det.

  • ZyzterZäta

    Matricia: Vad köpte du? Kanske någon här som vill ha 0.4 meter av just det tyget? Eller så går det kanske att sälja den biten på tradera? Men jag håller med! Man hade velat köpa valda dm... men hon ser det nog som en chans att "snärja" oss i vår iver att vilja ha tyget...


  • Matricia

    Jag köpte grå, rosa och grön stjärnvelour och rosa/röda-äpplen. Jag tänkte sy till min dotter och behöver då inte fulla metrar men nu räcker det till min systerdotter också. Men tack för tipset om Tradera mm.

  • mian71

    Ibland tänker jag att jag ska skriva ner all användbar information man hittar här. Om olika webbutiker, sytekniker och trådfärger. Meeen det blir bara tankar. Och nu har jag letat en kvart efter senaste inlägget som gällde vilka av Bibbis färger som passar till vilka tyg utan att hitta det.

    Ger upp och frågar er istället. Vilka nummer är det på färgerna som passar till turkosa kaniner, grönt landskapstyg, röda och gula elefanter. Tänkte beställa lite från Bibbi så att jag har lite att börja med när mina maskiner kommer. Annars lär det bli rena regnbågen om jag börjar använda det jag har hemma

  • hypatia

    mian71 skrev 2009-01-31 14:38:38 följande:


    Ibland tänker jag att jag ska skriva ner all användbar information man hittar här. Om olika webbutiker, sytekniker och trådfärger. Meeen det blir bara tankar. Och nu har jag letat en kvart efter senaste inlägget som gällde vilka av Bibbis färger som passar till vilka tyg utan att hitta det. Ger upp och frågar er istället. Vilka nummer är det på färgerna som passar till turkosa kaniner, grönt landskapstyg, röda och gula elefanter. Tänkte beställa lite från Bibbi så att jag har lite att börja med när mina maskiner kommer. Annars lär det bli rena regnbågen om jag börjar använda det jag har hemma
    Jag har en textfil som jag har tänkt spara sådant i. Men tyvärr stod det bara en sak i den:
    Bibbis 367 - turkosa kaniner

    Det är iaf ett svar även om jag inte har testat det själv.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)