• Labeli­na
    Äldre 14 Dec 18:20
    24952 visningar
    27 svar
    27
    24952

    Hjälp!! Behöver hitta en bra familjerättsadvokat i Stockholm. Bråttom!

    Och fort ska det gå...
    I fredags fick jag stämningen med kallelse och den muntliga förberedelsen är redan torsadagen den 18 dec. Det handlar om boende för min 4-åriga dotter. Hon har idag växelvis boende och nu vill hennes pappa att hon ska bo heltid hos honom.
    Jag har idag inget ombud och vet inte alls hur jag ska gå tillväga.
    Alla tips är välkomna och framförallt så skulle jag vara tacksam om någon kunde tipsa om en duktig jurist som är taggad och gärna jobbar i motvind.

  • Svar på tråden Hjälp!! Behöver hitta en bra familjerättsadvokat i Stockholm. Bråttom!
  • gutegi­rl
    Äldre 14 Dec 19:55
    #11

    Pia Tengvall är vass också.


    www.gutegirl.blogspot.com 500 besökare/dag kan VISST ha fel
  • Anonym
    Äldre 14 Dec 20:21
    #12

    barbro sjöqvist

  • 1111
    Äldre 14 Dec 20:31
    #13

    TS - en fråga. Är det helt omöjligt för er att komma överens utan att blanda in Tingsrätten och advokater mm?

    Jag har bittra erfarenheter av detta och så här i efterhand inser jag ju att det hade gått lösa utan iblandning av utomstående. Det handlar trots allt om att se till BARNETS bästa och att inte vara egoistisk som förälder...

  • Labeli­na
    Äldre 14 Dec 20:42
    #14

    Tro mig, jag har försökt. Vi har haft diskussioner av och till i ett år och har haft samtal i familjerätten. Det ledde inte till någon överenskommelse.

  • 1111
    Äldre 14 Dec 21:22
    #15

    TS - hoppas du hittar en bra advokat. Önskar dig lycka till.

  • Anonym (Jenny­)
    Äldre 15 Dec 10:04
    #16

    Jag hade en advokat som håller till i haninge.. Arne Nordbåge tel 0708724333 nr till kontoret har jag inte till hands nu. Jag hade honom ang boende frågor. Jätte duktig, noggran... kan säga hur mycket bra som helst om honom. Vi vann alla instanser.. Super... Man kan ringa till advokater och prata med dom, gratis rådgivning och då kan man bilda en uppfattning om det är en som passar för just en.. Lycka till!!

  • Viewso­nic
    Äldre 15 Dec 10:33
    #17

    Margareta Lind

  • helsin­gborg4­2
    Äldre 15 Dec 10:47
    #18

    Pia Tengvall är bra vass, rekommenderas

  • BB bröd och burqua åt folket
    Äldre 11 Mar 04:00
    #19
    Svar på #18
    Pia Tengvall lät mycket osympatisk på telefon, enl. mitt förmenande.

    Ett par kansken:

    1.)
    Kanske är hon främst en "mamma-advokat", liksom så många andra?
    2.)
    Kanske ville hon inte ta sig an ett vårdnadsmål, som hon ev. skulle förlora?
  • BB bröd och burqua åt folket
    Äldre 11 Mar 04:08
    #20
    Svar på #11
    Hej "Gutegirl".

    Sedan en tid tillbaka (med hänvisning till sidan "www.foraldra-jouren.se") råkar jag veta att Du är feminist (tillika moderator för nämnda sida).

    Det är därför en logisk följd att Du nu rekommenderar "mamma-advokater", såsom t.ex. Pia Tengvall.

    Vad har Hon någonsin gjort för en PAPPA, frågar jag Dig?

    Se även min kommentar till inlägg #18.

    I vårdnadstvister är det ju PAPPOR, som är i underläge och som verkligen behöver ett ombud.
  • Äldre 11 Mar 04:22
    #21
    Labelina skrev 2008-12-14 19:54:50 följande:
    Tack! Det är lika viktigt att veta vilka som INTE är bra. En del tycker att Lotta Insulander-Lindh är den bästa av de bästa. Stämmer det? Har någon erfarenhet av henne?
    Jag kan kolla med min kompis. Har för mig at det var henne eller Fritz som hon hade vid hennes rättsmål. Gällde lite andra grejer men var barn inblandade också. Hon vann målet i alla fall.
    Kan peppa dig att full vårdnad om ett barn är svårt att få i dagens läge.
    Sofia 12 okt 04 , 54 min efter bf , Emilia 13 juni 08. 11 dagar före bf.
  • gutegi­rl
    Äldre 11 Mar 08:40
    #22
    BB bröd och burqua åt folket skrev 2009-03-11 04:08:31 följande:
    Hej "Gutegirl".Sedan en tid tillbaka (med hänvisning till sidan "www.foraldra-jouren.se") råkar jag veta att Du är feminist (tillika moderator för nämnda sida).Det är därför en logisk följd att Du nu rekommenderar "mamma-advokater", såsom t.ex. Pia Tengvall.Vad har Hon någonsin gjort för en PAPPA, frågar jag Dig?Se även min kommentar till inlägg #18.I vårdnadstvister är det ju PAPPOR, som är i underläge och som verkligen behöver ett ombud.
    Jag har inget med den sidan att göra öht sedan 2 år tillbaka, typ. (Det var ett pinsamt kapitel i min internethistoria, men men...)

    I alla fall; Pia Tengvall är mycket anlitad och jag vet ett par pappor som riskerat att bli av med vårdnaden, men som med stöd av henne lyckats få utökat umgänge samt bibehållen gemensam vårdnad trots att vårdnadsutrednarna rekommenderat ensam vårdnad åt mamman.

    Skit  i om hon lät sur på telefon, hon kanske var sjukt stressad precis när du ringde.
    Samtidigt är det viktigt att man har en bra personkemi med sitt ombud, så du kanske ska leta efter nån annan i alla fall.
    TS har helt fel!! www.gutegirl.blogspot.com
  • gutegi­rl
    Äldre 11 Mar 08:42
    #23
    BB bröd och burqua åt folket skrev 2009-03-11 04:00:42 följande:
    Pia Tengvall lät mycket osympatisk på telefon, enl. mitt förmenande.Ett par kansken:1.)Kanske är hon främst en "mamma-advokat", liksom så många andra?2.)Kanske ville hon inte ta sig an ett vårdnadsmål, som hon ev. skulle förlora?
    Och varför tror du att hon skulle förlora ditt mål (jag antar att det var du själv som skulle anlita henne)?
    TS har helt fel!! www.gutegirl.blogspot.com
  • Anonym
    Äldre 17 Dec 09:44
    #24
    gutegirl skrev 2008-12-14 19:55:59 följande:
    Pia Tengvall är vass också.
    Anonym skrev 2008-12-14 20:21:43 följande:
    barbro sjöqvist
    Viewsonic skrev 2008-12-15 10:33:28 följande:
    Margareta Lind
    Var i Stockholm finns dessa advokater? Letar efter en bra advokat på södra sidan av Stockholm.
  • Anonym (Erfar­en)
    Äldre 17 Dec 11:04
    #25

    Gunilla Olsson är jättebra! Hon finns i centrala Stockholm. Men samtidigt så är valet av ombud/advokat ett personligt val. Det är inte med alla som man funkar ihop med. Jag är i alla fall mycket nöjd med Gunilla och har haft henne som ombud i en lång och utdragen vårdnadstvist.

     www.advokatgunillaolsson.se/

  • Äldre 17 Dec 13:46
    #26
    BB bröd och burqua åt folket skrev 2009-03-11 04:00:42 följande:
    Svar på #18
    Pia Tengvall lät mycket osympatisk på telefon, enl. mitt förmenande.

    Ett par kansken:

    1.)
    Kanske är hon främst en "mamma-advokat", liksom så många andra?
    2.)
    Kanske ville hon inte ta sig an ett vårdnadsmål, som hon ev. skulle förlora?
    Min uppfattning av en bra advokat är att de låter snorkiga på telefon, man får inte ens tag på dem.
    De som låter mest snorikiga kan vara de absolut bästa.

    jag pratade med en advoakt förut som var ganska snorkig.. typ, jag har inte tid med dig boka tid om du vill nåt.

    Men jag tror på den stilen.
    De ska ha vass tunga och rapp i käften för att lyckas i rätten.

    Har träffat Pia själv en gång, mitt ex träffade henne med så hon blev jävig kunde inte anlitas av nån av oss då.

    Bara för att man får tag på dem och kan rådfråga dem och få lite "gratistid" innebär inte att de är de bästa för de.
    De som inte ger gratis råd utan engagerar sig i sina fall är bättre.
  • Anonym (Mama)
    Sun 5 Mar 2023 11:10
    #27

    Är i samma sits, har du hittat någon än?

Svar på tråden Hjälp!! Behöver hitta en bra familjerättsadvokat i Stockholm. Bråttom!