• Äldre 15 Dec 20:49
    9271 visningar
    24 svar
    24
    9271

    Vilken barnvagn är bäst

    Jaha då börjar man så smått fundera på en barnvagn.
    Men vilka är bra och vilka är inte så bra?
    Är det nån för del/ nackdel med en tre hjulig vagn?
    Vill ha en som går bra att manövrera på lite ojämn mark.

    Vilken har du haft och vad var för och nackdelar med den?
    var den smidig att få in i bilen? Lätt att få över trotoarkanter?
    Lättstyrd?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 12:03
    Jag köpte en begagnad quinny freestyle.
    Den verkar väldigt trevlig men man lär ju inte testa den fullt ut före barnet kommer.

  • Svar på tråden Vilken barnvagn är bäst
  • MBL
    Äldre 19 Dec 09:50
    #11
    Tuffs80 skrev 2008-12-15 20:49:33 följande:
    Jaha då börjar man så smått fundera på en barnvagn. Men vilka är bra och vilka är inte så bra? Är det nån för del/ nackdel med en tre hjulig vagn? Vill ha en som går bra att manövrera på lite ojämn mark. Vilken har du haft och vad var för och nackdelar med den? var den smidig att få in i bilen? Lätt att få över trotoarkanter? Lättstyrd?
    Urban Jungle Single för mig Den var perfekt som förstavagn tycker jag och går att köras i skog utan problem i alla fall. Jag har haft en massa olika vagnar men föredrar de lätta vagnar för att slippa krisa med ryggen.
    Bailey 060107 + Bianca 071030
  • Zelmil­ainen
    Äldre 19 Dec 10:56
    #12
    Tuffs80 skrev 2008-12-19 09:48:01 följande:
    Svar på #9Det är bra kvalitée då? funkar både i snö och på skogsbilvägar? Spanade på en carena swing därifrån www.carenababy.com/CARENA/Sweden/STROLLERS/
    jag vet inte hur carena swing är. jag har inte carena free själv, men jag funderar på den till den dagen det blir aktuellt. de jag pratat med säger alla att den fungerar i terräng och i snö. vilket e bra för mig eftersom mina föräldrar bor på landet och vi bitvis är där ofta. har bara hört en som säger att den ej är bra i snö, men betydligt fler som säger positiva saker. har du kollat på hemsidan om återförsäljare finns i din stad? då kan du lätt gå och känna på den och så.
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Cecci7­8
    Äldre 19 Dec 21:02
    #13

    när på året ska du använda vagnen? Brio har ju en rejäl liggdel iaf (bra om du behöver ha åkpåse i den), o emmaljungas är väl ganska stora med (o säkert fler märken), många trendvagnar har ju minimini liggdel o sen får man vända dem framåt i en del vagnar o det vill iaf inte jag är de bara är ett par månader

  • medea0­8
    Äldre 19 Dec 23:43
    #14

    Jag kommer aldrig någonsin att köra en vagn med fyra fasta hjul igen. Höll på att bli knäpp de tre veckorna jag gjorde det... Har en Bugaboo frog som jag älskar, men den är inte direkt ultimat på grusvägar även om den fungerar okej. Har även en Teutonia Spirit S3, och den var helt klart ett kanonköp! Den har tre hjul av normalstorlek och fungerar ypperligt i snö och på grusvägar. Dessutom är den snygg, skön att köra och vänder på en femöring.

  • Notebo­ok
    Äldre 19 Dec 23:49
    #15

    Urban jungle är överlägset bäst och mest stylish på alla sätt! Alla vi känner som köpt bugaboo har bytt till urban jungle efter att ha provkört våran.

  • Stella­Polari­s
    Äldre 20 Dec 21:45
    #16

    Jag har själv en Teutonia Fun, är jättenöjd med den. Bor i Stockholm och har ingen bil så då är det perfekt eftersom den är liten och smidig.
    Kronans Barnvagn tycker jag verkar smidigt och snygg. Såg på deras hemsida att de säljer ut den för 4900 + frakt på typ 300 kr. Då får du allt, Sittvagn, Liggvagn, Åkpåse, skötväska m.m. Värt att titta på tycker jag! Kronan.se tror jag är hemsidan...

  • Äldre 20 Dec 22:47
    #17
    Svar på #16
    Fast är de små framhjulen bra på ojämna vägar och där det är snömodd? Bor ju i en by
    StellaPolaris skrev 2008-12-20 21:45:24 följande:
    Jag har själv en Teutonia Fun, är jättenöjd med den. Bor i Stockholm och har ingen bil så då är det perfekt eftersom den är liten och smidig. Kronans Barnvagn tycker jag verkar smidigt och snygg. Såg på deras hemsida att de säljer ut den för 4900 + frakt på typ 300 kr. Då får du allt, Sittvagn, Liggvagn, Åkpåse, skötväska m.m. Värt att titta på tycker jag! Kronan.se tror jag är hemsidan...
  • Äldre 20 Dec 22:50
    #18
    Svar på #13
    Året om skulle jag tippa att man använder sin barnvagn eller?
    Cecci78 skrev 2008-12-19 21:02:38 följande:
    när på året ska du använda vagnen? Brio har ju en rejäl liggdel iaf (bra om du behöver ha åkpåse i den), o emmaljungas är väl ganska stora med (o säkert fler märken), många trendvagnar har ju minimini liggdel o sen får man vända dem framåt i en del vagnar o det vill iaf inte jag är de bara är ett par månader
  • medea0­8
    Äldre 20 Dec 22:59
    #19

    Tuffs80 skrev 2008-12-20 22:50:42 följande:


    Svar på #13Året om skulle jag tippa att man använder sin barnvagn eller?
    Hon menade nog när på året bebisen ska födas (om den inte är född än). Det vill säga, kommer det att vara kallt när barnet fortfarande ligger i liggdelen/liften? Ska en bylsig åkpåse få plats i liggdelen?
  • Cecci7­8
    Äldre 20 Dec 22:59
    #20
    Tuffs80 skrev 2008-12-20 22:50:42 följande:
    Svar på #13Året om skulle jag tippa att man använder sin barnvagn eller?
    jag menar när du ska börja använda den;) det är ju första vintern som det känns mest nödvändigt med åkpåse, om barnet då är några månader så kan det vara svårt att få plats med åkpåse+barn om liggdelen är för liten
  • Äldre 21 Dec 09:43
    #21
    Svar på #20
    Aha nu förstår jag frågan. Barnet kommer 22 maj
  • Stella­Polari­s
    Äldre 21 Dec 15:00
    #22
    Svar på #17
    Tuffs80 skrev 2008-12-20 22:47:40 följande:
    Svar på #16Fast är de små framhjulen bra på ojämna vägar och där det är snömodd? Bor ju i en by
    Kronans barnvagn är en vanlig vagn med fyra fasta hjul. Den verkar bra av det jag har sett. Dessutom billig. Gå in på deras hemsida och titta...
    Den vagnen jag har är nog inget för dig... :D
  • Aja 75
    Äldre 17 Jan 10:59
    #23

    Någon som har erfarenhet av Carena vagnar?

  • Hannol
    Äldre 17 Jan 11:32
    #24

    Jag vill också slå ett slag för Kronan! Prisvärd, robust och med många smarta funktioner. Kolla deras webbplats: http://www.kronan.com/

    Finns också en Kronan-tråd där du kan ställa fler frågor om du skulle bestämma dig för denna fina vagn! www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40039830.html

Svar på tråden Vilken barnvagn är bäst