• Kämpar­morsan
    Äldre 29 Dec 16:41
    11549 visningar
    31 svar
    31
    11549

    Dockor! Dockvagn! Vilken ska jag välja??

    Vill köpa en docka till min dotter i tvåårspresent, men vilken ska jag välja. Vill ha en naturlig, med hård kropp, som går att bada och som ser anatomiskt riktig ut i de nedre regionerna. Den ska kunna äta och kissa iaf.

    Var inne på att köpa en new born baby först.. är det ngn som har erfarenhet av dem?

    Kollade sedan även på baby born, men hittade bara en med magisk potta som kostade skjortan. Har dock hört att de ska torkas på ngt speciellt vis efter de har badats, stämmer det?? Sen har jag även hört att de är lite väl tunga, kanske iaf för min tvååring?? Dessutom såg jag en bild på en som bara hade ett hål nertill, är det så de ser ut..finns ingen "snipa" eller "snutt"??

    En del har pratat om chou-chou och tycker new born baby är för liten?? Eller är det kansek bara om man har äldre barn?

    Skulel juh helst vilja att denna docka håller ngr år, vilken jag än väljer,..men hons ka juh givetvis kunan leka med den redan nu utan besvär.

    Någon som har ngr tips om dockval?
    Någons om har ngr erfarenheter av dockorna??
    någon som vet ngnstans man kan skicka efter dem billigt eller är de för dyra i frakt??

    Vill även köpa en barnvagn till tösen... men inet betala 500kr. Men helsts ka dte juh vara en liggvagn. hittade ngn billigare men undrar just om den var för låg för att hålla i ngr år. Kanske är en tvååring för liten för en dockvagn i "vanlig" storlek??? Ngn som har tips om vagnar, erfarenheter och inköpsställen??

    Funderade på att beställa från heikmet.. bor så jag kan hämta från lagret. Någon som har ngn erfarenhet av denna vagn? www.hikmet.se/Product.aspx&History=

  • Svar på tråden Dockor! Dockvagn! Vilken ska jag välja??
  • lyckli­gmamma
    Äldre 29 Dec 17:19
    #1

    finns en fin på biltema, tror den kostar 249

  • 3tjeje­r
    Äldre 29 Dec 17:24
    #2

    Vi köpte en dockparaplysulky på Biltema eller Jysk eller var det var. Den kostade 39:- och har nu hållit i 3 år. För en 2åring är den toppen för den är inte så stor utan rätt lättkörd. Vissligen så lockar ju såklart en liggvagn men kanske passar bättre till nästa födelsedag?

  • Äldre 29 Dec 17:34
    #3

    oj, den här dockan med vagn verkar vara mer för mammas skull

    Gör det enkelt och spara på det du tänkt tills hon blir lite större och klarar av att anvnda det.

    Min son (som blir 2 i mars) fick en enkel låg dockvagn (liggvagn) i julklapp, inköpt på barnens hus för 149, men den är ju nästan för låg åt dottern som snart är 4 år, dock alldeles lämplig åt sonen! Sen så fick han en pippi långstrump docka som han stjutsar omkring i vagnen och det är han jättenöjd med.


    JOLINE 050414 * ALEX 070309
  • Kämpar­morsan
    Äldre 29 Dec 18:53
    #4

    Tjohalia skrev 2008-12-29 17:34:59 följande:


    oj, den här dockan med vagn verkar vara mer för mammas skull Gör det enkelt och spara på det du tänkt tills hon blir lite större och klarar av att anvnda det.Min son (som blir 2 i mars) fick en enkel låg dockvagn (liggvagn) i julklapp, inköpt på barnens hus för 149, men den är ju nästan för låg åt dottern som snart är 4 år, dock alldeles lämplig åt sonen! Sen så fick han en pippi långstrump docka som han stjutsar omkring i vagnen och det är han jättenöjd med.
    Njae...hon älskara tt köra runt med docka i vagn på dagis... och jag vill väl helst slippa köpa mer än en rejäl docka och en rejäl vagn.... var därför jag tänkte att det skulel vara en ordentligt liggvagn och en rejält hållbar docka... och en som hon kan bada med... hon har bara med mjuk kropp nu men vill hemskt gärna bada med dem...
  • lyckli­gmamma
    Äldre 29 Dec 19:02
    #5

    Min dotter har en docka som heter Emma eller aNNA. det är en bad docka. DEn köpte jag på halva priset på ica maxi, tror normalpris är 250. Hon har en hello kitty vagn som kostar ca 500, men jag tycker att den e värdelös. Biltema har en jättefin vagn som jag rekommenderar! Det är en liggvagn, som man kan göra om till sittläge, sulky som man kan dra upp o ner, fotstöd, man kan fälla ihop vagnen, mjuklift. Tycker du kan kika på den .-)

  • lyckli­gmamma
    Äldre 29 Dec 19:03
    #6

    sulky, sufflet menar jag

  • Äldre 29 Dec 19:06
    #7

    Vi har biltemas barnvagn (299 kr) och är väldigt nöjd med den. Dottern som är ganska precis 1 år älskar att köra runt den och likaså sonen på 2 år 9 mån. Vi köpte den dockan som fanns på biltema för 99 kr men den har mjuk kropp.

  • lyckli­gmamma
    Äldre 29 Dec 19:07
    #8

    www.blocket.se/vi/19142181.htm

    jag gillar den här

  • uvaluv­a
    Äldre 29 Dec 19:15
    #9

    vi köpte en liggdockvagn men ångrar oss eftersom det inte finns ordentlig plats att köra den i lägenheten så fastnar den överallt o ger upphov till mkt gnäll o mkt jobb för mig! Bytte ut den mot en liten sulky, mkt bättre! Den kostade inte heller nästan något alls, så man kan lätt ha båda.

  • s k r i n d a
    Äldre 29 Dec 20:42
    #10

    Kan också varmt rekommendera Biltemas kombivagn med mjuklift. Inte så rosa och plottrig som många andra vagnar och riktigt bra kvalitet!

    Vår dotter har New Born Baby, både den hårda som kan bada och den med mjuk kropp och magneter i händer och fötter. Båda leker hon flitigt med och har gjort sedan hon var 1,5 (är tre nu).

    En enkel paraplysulky är också bra dockvagn (om man nu känner att man har utrymme för två vagnar). Ofta kan det ju bli krig om leksakerna när det är små kompisar på besök och då kan det vara smidigt med två vagnar

Svar på tråden Dockor! Dockvagn! Vilken ska jag välja??